Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 318i -92 VIKAMUISTIN NOLLAUS ONGELMA!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juzzi
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 8

    e36 318i -92 VIKAMUISTIN NOLLAUS ONGELMA!

    Terppa! oisko viisammilla tietoa että voiko mun autosta eli e36 318i -92 4d nollata niin sanotun vikamuistin???? Luin tossa nuita vanhoja threadejä ja niissä puhuttiin että akun kengät irti ja sillee nii nollaantus vikamuisti!!? kauan pitää olla auto ilman akun virtaa? Ku oli vähän pitempään ongelmia lambdan kans ennenku sain vaihettua!!
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    #2
    silleen pitäs nollaantua että otat akunkengät irti ja pistät ne yhteen...kyllä kait se nollaantuu sillä tavalla aika nopsaan...itte oon pitäny kenkiä irti puolisentuntia ja ainakin sillon olivat nollaantuneet...

    sen varmaanki saa nollattua myös data pistokkeesta yhdistämällä johtoja mutta tästä en ole täysin varma...
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93

    Comment

    • hazys
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 404

      #3
      Vie merkkiliikkeeseen, saatat saada jopa ilmaiseksi nollauksen tai max. 20 €. Säästyt kaikennäköiseltä vaivalta
      Make my day, go away.

      Comment

      • Juzzi
        Newbiemmer
        • Nov 2005
        • 8

        #4
        Originally posted by humala
        silleen pitäs nollaantua että otat akunkengät irti ja pistät ne yhteen...kyllä kait se nollaantuu sillä tavalla aika nopsaan...itte oon pitäny kenkiä irti puolisentuntia ja ainakin sillon olivat nollaantuneet...

        sen varmaanki saa nollattua myös data pistokkeesta yhdistämällä johtoja mutta tästä en ole täysin varma...
        mistä tiän että onko nollaantunu? nii ja mikä juju siinä kenkien yhdistämisessä on? keminmaan mies oot! ite oon torniosta...

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Akunkengät irti ja minuutiksi starttikaapelilla yhteen tai sitten annat olla kengät irti yön yli. Molemmat on ite testattu ja toimii.

          Originally posted by Juzzi
          mistä tiän että onko nollaantunu? nii ja mikä juju siinä kenkien yhdistämisessä on? keminmaan mies oot! ite oon torniosta...
          Eihän sitä tiedä kun vasta testerissä mutta noilla yo. menetelmillä vika on ainakin poistunut muistista (lyöty testeriin kiinni nollauksen jälkeen ja muisti tyhjä, molemmissa tapauksissa näyttänyt aluksi lambdavikaa...). Hommahan perustuu siihen että järjestelmästä poistuu/poistetaan kaikki siihen varautunut virta jolloin muistikin nollaantuu... (järjestelmässä on virtaa vielä akunkenkien irroituksen jälkeenkin, purkautuu hitaasti itsestään tai nopeutetaan tuolla kaapeli/oikosulkupatentilla...) Näin ainakin mä oon jonkinlaisella käytännön kokemuksella asian omassa pikku päässäni pähkäillyt...

          Ps.Ja minä oon pohjanmaan mies, kotosin sieltä missä yhyristyy kaks pohojalaasta perusominaisuutta, kankeus ja hitaus...
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • Juzzi
            Newbiemmer
            • Nov 2005
            • 8

            #6
            Kiitoksia neuvoista!! johot on irti aamulla sitte näkee että tapahtuko mitään!

            Nii ja pohjanmaan pojjalle sen verran että...mie oon torniosta ja mulla on omat evhäät!!

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎