Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 automaatti ihmetyttää..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lare328
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 7

    E36 328 automaatti ihmetyttää..

    E36 328 -96 154tkm coupen automaatti käyttäytyy oudosti...eli viikko sitten laatikkoon lisättiin öljyä metroautossa (tre) kun vuotaa lauduttimesta jonka seurauksena alkoi vaihtaminen "eco" moodissa 2-->3 nykäsee terävästi?! mutta jos laittaa "sportille" laatikko vaihtaa jouheesti kun kierrättää tuonne 3-4000kiekan väliin.

    Laatikoiden korjaaja kangasalta sanoi ettei vielä pahasti nykäse, mut mun mieltä se kuiteskin kiusaa koska muut vaihtamiset toimii hyvin, ainoostaan 2->3 :lle tökkii...

    Laatikon öljynlauhdutin vaihdetaan ens viikolla ja taidan samalla vaihdattaa öljyt kun oli metroauton asentajan mukaan aika tummunut jo (ei haissut palaneelle mun nenään)...niin ja sitäkään ei mulle voinut kertoa kun vasta tänään kun kysyin tosta nykäsy ongelmasta, ei puhunut viikko sit sanallakaan et kantsis vaihtaa askin öljyt....



    ps:mulle ehdottiin yhellä pajalle et laatikkoon käy mobilin litkut? kannattaako, lupas takuun et varmaan toimii.
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #2
    Originally posted by Lare328
    E36 328 -96 154tkm coupen automaatti käyttäytyy oudosti...eli viikko sitten laatikkoon lisättiin öljyä metroautossa (tre) kun vuotaa lauduttimesta jonka seurauksena alkoi vaihtaminen "eco" moodissa 2-->3 nykäsee terävästi?! mutta jos laittaa "sportille" laatikko vaihtaa jouheesti kun kierrättää tuonne 3-4000kiekan väliin.

    Laatikoiden korjaaja kangasalta sanoi ettei vielä pahasti nykäse, mut mun mieltä se kuiteskin kiusaa koska muut vaihtamiset toimii hyvin, ainoostaan 2->3 :lle tökkii...

    Laatikon öljynlauhdutin vaihdetaan ens viikolla ja taidan samalla vaihdattaa öljyt kun oli metroauton asentajan mukaan aika tummunut jo (ei haissut palaneelle mun nenään)...niin ja sitäkään ei mulle voinut kertoa kun vasta tänään kun kysyin tosta nykäsy ongelmasta, ei puhunut viikko sit sanallakaan et kantsis vaihtaa askin öljyt....



    ps:mulle ehdottiin yhellä pajalle et laatikkoon käy mobilin litkut? kannattaako, lupas takuun et varmaan toimii.
    Venttiilikoneistoon on voinu joutua likaa kun on lauhdutin vuotanu, ja joku vaihtoventtiili jumittaa. Öljyn ja suodattimen vaihto kannattaa tehdä ensimmäiseks, tosin enintään puolet öljyistä vaihtuu, mutta saa ainakin uuden suodattimen laatikkoon. Castrol Transmax M on ehdottomasti paras öljy 5hp18 (A5S310Z), jossa on musta lätkä pohjan täyttöaukon päällä, mikä luultavasti sullakin on. Minkä niminen mahtaa se kangasalan laatikkokorjaaja olla? Voin sitten kertoa kannattaako sen ohjeita kuunnella
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Viittaako tämä nyt taas siihen, että peseentyi vanhat paskat kuorien sisäpinnoilta kerrasta kiertoon kun lyötiin uutta pesevää öljyä sisään?
      Nyt kipin kapin uusi suodatin ja niin paljon uutta öljyä laatikkoon kuin menee.
      Sitten ei muuta kuin kylmä rinki perseessä odottelua jos sattuisi "kalkkeumat suonissa liikahtamaan"...

      Comment

      • tommak83
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 168
        • rauma

        #4
        joo eli kannattaa nyt ensmäiseks vaihtaa ne öljyt ja suodatin! itselläni on vaan huono kokemus moisesta viasta! 525IA:ssa oli sama homma et 2-3 vaihtaessa nykäsi eikä aikaakaan kun metsästin uutta lootaa vanhan tilalle! :( eli se levis totaalisesti! koitettiin elvyttää silloin kun vielä oli nykäisy asteella öljyt ja suodatin vaihtamalla! tulos oli et toimi hetken kunnolla! tämä on vaan varoittava esimerkki!
        Ex E30 325-E30 316-E30 316 (2.1 Turbo)-E38 740 Nyt E34 520-E34 525IA 24v-E32 750i elinten luovuttaja

        Comment

        • Lare328
          Newbiemmer
          • Nov 2005
          • 7

          #5
          Originally posted by 525TDS Touring
          Venttiilikoneistoon on voinu joutua likaa kun on lauhdutin vuotanu, ja joku vaihtoventtiili jumittaa. Öljyn ja suodattimen vaihto kannattaa tehdä ensimmäiseks, tosin enintään puolet öljyistä vaihtuu, mutta saa ainakin uuden suodattimen laatikkoon. Castrol Transmax M on ehdottomasti paras öljy 5hp18 (A5S310Z), jossa on musta lätkä pohjan täyttöaukon päällä, mikä luultavasti sullakin on. Minkä niminen mahtaa se kangasalan laatikkokorjaaja olla? Voin sitten kertoa kannattaako sen ohjeita kuunnella

          Sen verran vilasin kun auto oli pukilla et vihreä lätkä oli pohjassa! kumma toimintaa MA:ssa kun ei edes ehdottanut öljyjen vaihtoa, vaan lisäs kun vajausta oli! kaippa aattelivat et kohta saadaan taas yks laatikkoremppa...

          Iivosen Pasi tais olla kaverin nimi...firman nimee en nyt muista mut siitä nesteen liikenneympyrästä oikeelle....asialliselta kaverilta vaikutti.

          jep täytynee vaihtaa öljyt ja suodatin samalla kun lauhdutinkin....suodattimen varmaan löytää motonetistä kun saa selville mikä vanha on.

          Thx neuvoista, ens' viiikon perjantaina ollaan viisaampia ja katotaan miten käy...niin onko siitä jotenkin haittaa jos käyttäis (w) moodia vaikka liikkeelle lähtiessä ja sit kun kolmonen on pesässä vaihtaa takas (E):lle ?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            No just...Ei ehdottanut kun ainakin pitäisi löytyä laatikon normaalin eliniän kestävät öljyt joita ei siis saakkaan vaihdella kuin täysremontin/puhdistuksen yhteydessä(vihreä lätkä=öljyjä ei vaihdella). Pitäisi helvetin pienissä erissä ja varovasti lähteä vanhaan vihreälätkäiseen laatikkoon öljyä lisäämään. Eli niitähän ei ole sinne vielä ikinä vaihdettu ja nyt sekaan on heitetty sekaan sen verran uutta tavaraa että on riittänyt pesemään/irroittamaan kaiken laatikon seinämille/onteloihin kertyneen paskan kerralla uudelleen kiertoon. Jos käy tuuri, niin pelkkä suodatin on tukossa.
            Äkkiä auki ja vähintään uusi suodatin+öljyt. Voi kyllä olla että myöhäistä on ja ainakin pura-kokoa ja/tai vaihda venttiilikoneistoprojekti on tiedossa.

            Comment

            • 525TDS Touring
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 483
              • Sahalahti

              #7
              Joo se Iivonen on kaikkee muuta kun asiallinen!! Kyllähän se osaa selittää kaikenlaista sellaselle, joka ei tiedä automaateista. Mulle se "korjas" 500€ :lla yhden automaatin, eikä se toiminu kunnolla sen jälkeen koskaan, ja lopullisesti levis 10tkm:n jälkeen. Kaiken lisäksi se oli kasannu laatikon väärin ja venttiilikoneistosta puuttu kuristinprikkoja ja osa oli väärinpäin. Että se mies on TÄYSIN turha!!!!
              Joo eli sun laatikkoon kuuluu ESSO LT 71141 öljy. Kangasalla on Ellintiellä autopaja, jolta sitä löytyy. Tosin ei varmaan kerkee vaihtaan niitä ennen kun ens vuoden puolella. Sen verran vielä siitä vaihtohommasta, että laatikon pitää ehdottomasti olla kylmä kun sitä aletaan tekemään.
              Last edited by 525TDS Touring; 10-12-2005, 16:30.
              Ex-525TDSa Touring -98
              Ex-MB E220T CDi -02
              E61 520D -09
              F11 518d -16

              Comment

              • Lare328
                Newbiemmer
                • Nov 2005
                • 7

                #8
                Originally posted by 525TDS Touring
                Joo se Iivonen on kaikkee muuta kun asiallinen!! Kyllähän se osaa selittää kaikenlaista sellaselle, joka ei tiedä automaateista. Mulle se "korjas" 500€ :lla yhden automaatin, eikä se toiminu kunnolla sen jälkeen koskaan, ja lopullisesti levis 10tkm:n jälkeen. Kaiken lisäksi se oli kasannu laatikon väärin ja venttiilikoneistosta puuttu kuristinprikkoja ja osa oli väärinpäin. Että se mies on TÄYSIN turha!!!!
                Joo eli sun laatikkoon kuuluu ESSO LT 71141 öljy. Kangasalla on Ellintiellä autopaja, jolta sitä löytyy. Tosin ei varmaan kerkee vaihtaan niitä ennen kun ens vuoden puolella. Sen verran vielä siitä vaihtohommasta, että laatikon pitää ehdottomasti olla kylmä kun sitä aletaan tekemään.
                Kiitti varoituksesta no jos haen öljyt sieltä ellintieltä ja vaihdatan ne samalla kun vaihtavat lauhduttimen...

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4624
                  • Tampere

                  #9
                  jolleivat ongelmat ratkea niin olisi tuolla tallinnurkassa 105tkm ajettu loota odottamassa uutta omistajaa.. =)
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Lare328
                    Newbiemmer
                    • Nov 2005
                    • 7

                    #10
                    helpotusta...

                    Noniin vuotava lauhdutin vaihdettu ja samalla uudet öljyt (esso) 5litraa sekä uus suodatin...nykäsy vaihtaessa 2->3 tuntuin vielä ja välillä terävästi ja varsinkin sport moodi päällä vaihtoi jouheesti kun kierrätti enemmän noh tänään sit otin akun - irti tunniks ja takas kii, johan muuttu paremmaksi ois pitänyt heti nollata noiden öljyn vaihdon jälkeen !!

                    no nyt seurataan vaan tilannetta ja nautitaan ajamisesta taas ..

                    Comment

                    • hopeanuoli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 211
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Lare328
                      Noniin vuotava lauhdutin vaihdettu ja samalla uudet öljyt (esso) 5litraa sekä uus suodatin...nykäsy vaihtaessa 2->3 tuntuin vielä ja välillä terävästi ja varsinkin sport moodi päällä vaihtoi jouheesti kun kierrätti enemmän noh tänään sit otin akun - irti tunniks ja takas kii, johan muuttu paremmaksi ois pitänyt heti nollata noiden öljyn vaihdon jälkeen !!

                      no nyt seurataan vaan tilannetta ja nautitaan ajamisesta taas ..
                      Hieno homma. Itellä kun kanssa vähän oireilee tuo 2->3 vaihto niin kertoisitko vielä että nousiko sulla vaihdon yhteydessä kierrokset ja sen jälkeen nykäisi vai kuinka? Itellä ei ole tuota nykäisyä mutta kierrokset nousee vähän silloin tällöin juuri tuossa vaihdossa.
                      e90 330d -05

                      Comment

                      • Lare328
                        Newbiemmer
                        • Nov 2005
                        • 7

                        #12
                        Kierrokset...

                        Pysyi samassa, mut kun vaihto tuli ruhallisesti kiihdyttäessä niin noin 1900kierroksen kohdalla nykäs kolmosen päälle, tänään ajelin 50kilsan lenkin ja kyllä tarvii todeta et h y v i n vaihtaa nyt siihen verrattuna mitä ennen oli...samalla ton "resetoinnin" jälkeen alkoi orggis varashälyttimen ledi vilkuttamaan vaihdekepin edessä ja tuli testattua toimintakin ja aika moista ulinaa pitää ja vilkut vilkkuu

                        Miks muuten 328:ssa on akku takakontissa eikä perinteisesti edessä?

                        Comment

                        • intfreak
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 2966
                          • Uusikaupunni

                          #13
                          Originally posted by Lare328
                          Miks muuten 328:ssa on akku takakontissa eikä perinteisesti edessä?
                          Painojakauman takia.
                          N62 Money Spender Club

                          Comment

                          • 525TDS Touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 483
                            • Sahalahti

                            #14
                            Originally posted by Lare328
                            Noniin vuotava lauhdutin vaihdettu ja samalla uudet öljyt (esso) 5litraa sekä uus suodatin...nykäsy vaihtaessa 2->3 tuntuin vielä ja välillä terävästi ja varsinkin sport moodi päällä vaihtoi jouheesti kun kierrätti enemmän noh tänään sit otin akun - irti tunniks ja takas kii, johan muuttu paremmaksi ois pitänyt heti nollata noiden öljyn vaihdon jälkeen !!

                            no nyt seurataan vaan tilannetta ja nautitaan ajamisesta taas ..
                            No hyvä homma että taas toimii! Mistä loppuviimein hommasit ne Esson öljyt, ja kehtaakko kertoo mikä oli litrahinta? Metrossa muistaakseni se maksaa vähän alle 29€/L.
                            Ex-525TDSa Touring -98
                            Ex-MB E220T CDi -02
                            E61 520D -09
                            F11 518d -16

                            Comment

                            • Lare328
                              Newbiemmer
                              • Nov 2005
                              • 7

                              #15
                              hinta öljylle

                              Muistaakseni hinta oli 14,90 varaosamailmassa (tre) ja viis litraa meni, yks litra vielä jemmassa ja vuodotkin lauhduttimen vaihdon jälkeen loppu kokonaan

                              mulle tarjottiin korjaamolla mobilin öljyjä mut onneks muutin viimehetkellä mieleni ja kipinkapin hain varaosamailmasta esson litkut, mobili ois maksanut jotain 8eken tienoilla mut parempi ajella essolla, en tie sit oisko mobili käynyt musta korkkiseen laatikkoon...?itellä oli vihreä lätkä

                              ...aika yllättävän suuri ero tuli vaihtamiseen ton "resetoinnin" jälkeen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎