Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 sisätilan lämmöistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    E36 sisätilan lämmöistä

    Tällänen ongelma tullut esille et nykyään tarvii pirusti kierroksia et alkaa pukkaa lämmintä sisälle, vaikka moottorin lämmöt täysin normaalit?
    Ennen riitti, että kierrokset hetken 1500 tai yli, mutta nykyään täytyy olla päälle 2000 ja sielläkin melko pitkän aikaa, että lämpöä tulee.

    Maantieajossa tuo ei oikeestaan haittaa, mutta kaupungissa jonottaessa saa palella jatkuvasti. Missähän voisi vikaa olla? (muuallakin kun kuskin päässä)

    Tyhjäkäynnillähän tuo ei koskaan ole lämmintä sisälle työntänyt, mutta tietääkseni se on täysin normaalia, kun kiertovesipumppua ei ole.
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
  • Terhi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 536
    • Toijala

    #2
    Kai sulla on ne namiskat punaisella? Siis jos sulla on puhallus muuallekin kuin tuulilasiin?

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      #3
      Mulla oli omassa vähän kanssa lämpöongelmia. Purin hanskalokeron pois, ja huomasin, että kojelaudan sisällä oli irtonainen vaijeri. Tämä vaijeri kuului siihen läppään, joka menee kiinni kun puhaltimen vääntää 0-asentoon. Joten luukku oli kokoajan omalla painollaan kiinni, ja puhallusteho ja lämpiäminen oli heikkoa. Nyt tarkenee hyvin, kun vaijeri on paikoillaan ja se luukku pysyy auki.

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • Chrisu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 445
        • Espoo

        #4
        Mulla aikoinaan näytti lämmöt ihan normaalia eikä lämmintä kuitenkaan tullut oikeen kunnolla. Vesipumppu oli sippi, eli veikkaisin sitä.
        -14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
        ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
        ex. -95 E36 328i Coupe Individual
        ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
        ex. -80 E21 320/6

        Comment

        • siksta
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 675
          • Orimattila

          #5
          Kesällä vaihdettu vesipumppu, termari ja visko eli siellä päässä tuskin on vikaa.

          Enkä usko tuohon irtonaiseen vaijeriinkaan, kun kylmää ilmaa tulee kuitenkin kokoajan hyvin.

          No jos tähän ei löydy ratkaisua niin ei auta kun ajella kiekkamittari punarajalla ja kylki edellä.. Sillon sitä lämpöä riittää tai ainakin nousee tuskan hiki..
          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #6
            Luulisin, että tuo on osittain ominaisuus M50-koneissa joissa ei ole kiertovesipumppua. Itse on uusi VP, ja silti huomaa selvästi kun vaikka kakkosella ja kolmosella vetää rajoittajaan niin alkaa tulla sen jälkeen hyvin lämpöä. M50-koneen nestetilavuus on iso ja siinä on kuitenkin aika hiton monta kurvia välissä ennen lämppärin kennoa. Vesi ei kierrä tarpeeksi?
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • siksta
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 675
              • Orimattila

              #7
              Ok. Oletetaan, että joku on alkanut vastustaa vedenkiertoa ja sen takia kierroksia tarvitaan enemmän. Mutta mikä se vastustaja voisi olla? Kun ei kuitenkaan millään tavalla vaikuta koneen lämpöihin.

              Nestettähän voi tietysti olla liian vähän, mutta vuotoja ei oo havaittu.
              Kaveri kävi tuossa äsken vihjaamassa kansipahvista.. APUVA! No ei voi mitään elämä on! Mutta toivottavasti ei kuitenkaan.
              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Jos kansitiivisteessä olisi kunnolla vikaa, lämmintä ilmaa ei tulisi kierroksillakaan.

                Comment

                • siksta
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 675
                  • Orimattila

                  #9
                  Täytyy varovasti kurkata öljykorkin alle, onko "majoneesia" vai pysytäänkö vielä öljyssä.
                  Täytys toi öljynvaihto muutenkin jo suorittaa.
                  F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                  Comment

                  • 9tonni
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 177
                    • Kuopio

                    #10
                    Onko kellään ajatuksia siitä minne M50 koneeseen vois ylimääräistä kiertovesipumppua harkita mikäli sillä lähtis ko. ongelmaa korjaamaan.

                    Comment

                    • knalle-81
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 47
                      • suomi

                      #11
                      Raitisilmasuodatin!

                      Oma e36 318 is coupe ei antanut kunnolla lämmintä ilmaa, mutta alkoi komiasti antamaan kun vaidoin raitisilmasuodattimen uuteen. Tällä nyt ei ole mitään tekemistä moottorin kierrosten kanssa...aattelin kuitenkin mainita.



                      Originally posted by siksta
                      Tällänen ongelma tullut esille et nykyään tarvii pirusti kierroksia et alkaa pukkaa lämmintä sisälle, vaikka moottorin lämmöt täysin normaalit?
                      Ennen riitti, että kierrokset hetken 1500 tai yli, mutta nykyään täytyy olla päälle 2000 ja sielläkin melko pitkän aikaa, että lämpöä tulee.

                      Maantieajossa tuo ei oikeestaan haittaa, mutta kaupungissa jonottaessa saa palella jatkuvasti. Missähän voisi vikaa olla? (muuallakin kun kuskin päässä)

                      Tyhjäkäynnillähän tuo ei koskaan ole lämmintä sisälle työntänyt, mutta tietääkseni se on täysin normaalia, kun kiertovesipumppua ei ole.

                      Comment

                      • 325i4d
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 170
                        • Haapavesi

                        #12
                        Jäähdytysnesteen lisäys ja päälle huolellinen ilmaus väitän että noilla toimenpiteillä parantuu paljon.

                        Comment

                        • -kiki-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1160
                          • Hämeenkyrö

                          #13
                          en kyllä ole koskaan palellut m50 motin kanssa ja kaksi semmoista olen omistanut, kyllä jotakin vikaa täytyy olla
                          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                          Comment

                          • veka
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 86
                            • Pori

                            #14
                            ilmaus

                            Ite vaihroi just syyläri ja tartti tosi huolellisesti (lue kauan) ilmailla enneku alko lämppärist hönkimää lämmint. Ei muuta ku rinteesee keula ylös ja letkuja puristelee. Kokeile onko kummatki lämppäril menevä ja tuleva lämpimiä! Jos vain toinen ni vesi ei kierrä. Eli ns. ilmatasku kiusaa.
                            Varmaa on, että totuudenpuhuja paljastuu aina!

                            Comment

                            • siksta
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 675
                              • Orimattila

                              #15
                              Täytyy sit vissiin koittaa vaan ilmailla viel. Kumma juttu vaan, kun kuitenkin tässä jo kuukauden päivät näissä "pakkasissa" pelannu ihan hyvin ja nyt sit alko vittuilemaan.
                              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎