Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 983
    • Rovaniemi

    E36 tyhjäkäynti

    Elikkäs, tuo 320 -91 (aj. 160tkm) täristää tyhjäkäynnillä. Tyhjis on tasaisesti aina joku n. 650-700 mitä se nyt on, mutta hetken ku on tyhjiksellä niin auto alkaa hytkymään koneen mukana, kierroslukumittarissa tämä ei näy. Ajossa auto pelaa ihan hyvin, tuntus ainakin tehoja ja vääntöjä olevan. Kulutusmittari ei seilaile, tosin kulutus on mielestäni korkea (ajotietokone näyttää nyt 12,5L vaikka yrittänyt ajaa suht. nätisti, tosin talvi ja kylmäkäynnistykset.. mutta pari kk sitten pääsin alle 11L kaupunkiajossa) Joskus liikkeellelähdössä tai kun kierrokset on 1000-1300 välillä niin alkaa nykimään, mutta ei aina. Paikallaan kaasuttaessa paukuttaa putkeen ja tyhjäkäynniltä meinaa röpeltää ensin ennenkuin lähtee kiertämään. Joskus kuullostaa käyvän viidellä.

    Kaikki puolat ja tulpat kävin läpi, yhdessäkään ei ollut hapettumaa, kokeilin myös uudella puolalla jokaista pyttyä, ilman tulosta(sinne meni 48e hukkaan). Yks tulppa oli hiukan öljyinen (tais olla 1. sylinteri, ainakin oli motin takaosassa oleva) Tyhjäkäyntimoottorin putsasin -> menee nätimmin oikeille tyhjäkäyntikierroksille. (kaikki puolat olivat ilmeisesti alkuperäisiä, samat vuosiluvut ja samannäköisiä)

    Lambdaa olen miettinyt, mutta kun ajossa pelaa ihan hyvin, eikä kulutusviisari heilu. Matka-ajossa kulutus on ollut kohtuullinen (alle 8L) ja pelaa hyvin.

    Olisiko ilmavuoto jossain? Haitarikumi näytti ehjältä, kuin myös tyhjäkäyntimoottorin kumit, tosin hieman kovettuneita olivat..

    Veisin liikkeeseen testerin nokkaan ja muutenkin tutkittavaksi, mutta ei oikeen opiskelijana tuota rahaa ole..

    edit. hakua käytin, en vaan löytänyt vastausta vastaaviin ongelmiin.
    Last edited by Laakeri; 19-12-2005, 17:35.
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Jos sinulla oli öljyä tulpan syvennyksessä, venttiilikopan tiiviste vuotaa. Todella yleinen vika ja voi aiheuttaa vaikka minkälaisia käyntihäiriöitä. Se on sylinteri n:o 6, numerointi lähtee aina liikkeelle jakopäästä.

    Comment

    • Laakeri
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 983
      • Rovaniemi

      #3
      Tilasin tuossa uudet tulpat, imusarjan tiivisteet ja venttiilikopan tiivisteen. Pitää kokeilla jos niiden vaihdolla tuo käynti paranisi..
      E34 S38B38
      E36 S50B30us hx52 ->M50B32
      2gen RAM 5.9 cummins

      Comment

      • jam75
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 654
        • Tornio

        #4
        Originally posted by Laakeri
        Elikkäs, tuo 320 -91 (aj. 160tkm) täristää tyhjäkäynnillä. Tyhjis on tasaisesti aina joku n. 650-700 mitä se nyt on, mutta hetken ku on tyhjiksellä niin auto alkaa hytkymään koneen mukana, kierroslukumittarissa tämä ei näy. Ajossa auto pelaa ihan hyvin, tuntus ainakin tehoja ja vääntöjä olevan. Kulutusmittari ei seilaile, tosin kulutus on mielestäni korkea (ajotietokone näyttää nyt 12,5L vaikka yrittänyt ajaa suht. nätisti, tosin talvi ja kylmäkäynnistykset.. mutta pari kk sitten pääsin alle 11L kaupunkiajossa) Joskus liikkeellelähdössä tai kun kierrokset on 1000-1300 välillä niin alkaa nykimään, mutta ei aina. Paikallaan kaasuttaessa paukuttaa putkeen ja tyhjäkäynniltä meinaa röpeltää ensin ennenkuin lähtee kiertämään. Joskus kuullostaa käyvän viidellä.

        Kaikki puolat ja tulpat kävin läpi, yhdessäkään ei ollut hapettumaa, kokeilin myös uudella puolalla jokaista pyttyä, ilman tulosta(sinne meni 48e hukkaan). Yks tulppa oli hiukan öljyinen (tais olla 1. sylinteri, ainakin oli motin takaosassa oleva) Tyhjäkäyntimoottorin putsasin -> menee nätimmin oikeille tyhjäkäyntikierroksille. (kaikki puolat olivat ilmeisesti alkuperäisiä, samat vuosiluvut ja samannäköisiä)

        Lambdaa olen miettinyt, mutta kun ajossa pelaa ihan hyvin, eikä kulutusviisari heilu. Matka-ajossa kulutus on ollut kohtuullinen (alle 8L) ja pelaa hyvin.

        Olisiko ilmavuoto jossain? Haitarikumi näytti ehjältä, kuin myös tyhjäkäyntimoottorin kumit, tosin hieman kovettuneita olivat..

        Veisin liikkeeseen testerin nokkaan ja muutenkin tutkittavaksi, mutta ei oikeen opiskelijana tuota rahaa ole..

        edit. hakua käytin, en vaan löytänyt vastausta vastaaviin ongelmiin.
        Melkolailla samanlaista vikaa ku mulla, lisättynä se tyhjäkäyntihumbaus... epäilen lambdaa, mutta kato ensin ne mahdolliset ilmavuodot. Ja kuulut myös "riskiryhmään" :(

        Comment

        • Pti
          BTCF Member
          • Apr 2005
          • 211

          #5
          Itelläö oireet olivat samankaltaiset ja syyksi paljastui venttiileitä, sekä myös pikkuisen perseellään oleva ajoitus. nyt kunnossa vihdoin ja viimein!

          Comment

          • MörköPower
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 192
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Pti
            Itelläö oireet olivat samankaltaiset ja syyksi paljastui venttiileitä, sekä myös pikkuisen perseellään oleva ajoitus. nyt kunnossa vihdoin ja viimein!
            No mitenkäs noissa voi tuota "pikkuisen perseellään" olevaa ajoitusta mennä itte säätelemään..?
            -ex- e30 325iM vm-90 (RUSINA)
            -ex- e36 325 käyttis-coupe-vessa

            Comment

            • Laakeri
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 983
              • Rovaniemi

              #7
              Jooh, soittivat että tiivisteet olis tullu, muttei ollut venakopan tiivisteestä kuin yksi semmonen 3 tulpanreijän kumilärpykkä. Piti tilata toinen moinen ja kopan ympärille tuleva tiiviste, makso kuulemma yhteensä n. 30e, paljonko muut on maksaneet noista? Mietin vain, että olisko saanu pian kl-varaosilta halvemmalla..

              Imusarjan tiivisteet olis kans ollut, tarviiko muutakin vaihtaa samalla kun vaihtaa ne tiivisteet? Pitäiskö suuttimien o-renkaita vaihdella samalla? Eilen huomasin melko vahvan pensanhajun kun ajelin, tiedä sitten mistä se tuli? Auto oli jonku tunnin verran hallissa ja sen jälkeen hajua ei ainakana sisälle tullut.
              E34 S38B38
              E36 S50B30us hx52 ->M50B32
              2gen RAM 5.9 cummins

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Venttiilikopan tiivistesetti on KL:ssä 35 euroa. Bensiinin hajun alkulähteenä on erittäin suurella todennäköisyydellä jompikumpi bensanjakotukin päissä olevista kumiletkun pätkistä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎