Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moniurahihnan kiristin e36 325TD -93

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samiharju
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 63
    • Ilimajoki

    Moniurahihnan kiristin e36 325TD -93

    Perkele... Aloin tossa vaihtamaan vesipumppua ja termaria nyt ensin kokeeksi josko niillä lämpövaivat katoaisivat. Kun niitä oikeanlaisia työkaluja ei ole niin löysäilin moniurahihnan kiristintä pienen sorkkaraudan avustuksella.. Kuinka ollakaan keskeltä nivelöity kiristimen alumiininen "haarukka" paukahti kappaleiksi..





    Sitä tässä vain kyselen että lähteekö tuo rikkunut palikka pois kun saa jostain hankittua 17mm kuusiokoloavaimen (jota ei olluyt tähän hätään tarjolla) jolla saa tuon päätylaatan irti vai onko rikkuneen osan irrotus vaikeampi toimenpide?

    Ja se toinen puoli asiaa, mitähän tuollainen osa maksaa, tuskin saa tarvikkeena? Ja onko osa samanlainen muissakin moottoreissa kun tuossa? Jos jollain on niin saa kaupata..
    www.voorttimies.org
  • samiharju
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 63
    • Ilimajoki

    #2
    kävin perjantaina tilaamassa vaasan käyttöautosta ko. palikan. vajaat 40e ovh hinta eli ei onneksi konkurssi tuon takia tule. tiistaiksi luvattiin uus osa.
    www.voorttimies.org

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #3
      Jos yhtään lohduttaa, niin mulle kävi aivan samalla tavalla. Eli muillekin tiedoksi että ton kanssa saa olla varovainen.

      Ison kuusiokolo avaimen tarviit, eli kun sen ison pyöreen kannen avaat niin se tulee pois. Tosin voi olla että se irtoo holkkeineen lohkosta, mutta sillä nyt ei ole väliä mistä se irtoo. Sen iskarin joudut kanssa taiteileen irti.

      Ite otin muistaakseeni viskon pois (vääränkätinen kierre!) ja sen syylärin ohjain muovin. Tuli paremmin tilaa touhuta. KL varaosissa tuo osa maksoi muistaakseni jotai 30 tms.

      Tuuria matkaan, josko ne lämpövaivat katoaisi. Ilmata se kannattaa huolella, mulla oli ainakin vaikeuksia saada tosta M51 koneesta ilmat pois. Ylävesi letku löyhälle ja kierroksia, sillä muistaakseeni sain sen ilmalukon pois.

      Voi tosin olla, että joudut vielä mittaan pakokaasut vetestä, jotta selviäis onko kansi halki.
      Last edited by jpeltoma; 01-01-2006, 17:44.
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      • samiharju
        Bimmer Rookie
        • Jun 2003
        • 63
        • Ilimajoki

        #4
        jes, kiitti tosta ilmausvinkistä.. ei tuossa ole ilmausruuveja tai ainakaan en ole huomannut eli letkun raosta kai pitää kikkailla.

        voi kun fordit ilmaantuvatkin helposti XD
        www.voorttimies.org

        Comment

        • kalyytik
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 77
          • Espoo

          #5
          m51 moniurahihnan kiristin halkesi kesken ajon e36 325tds

          Originally posted by samiharju View Post
          ...Kuinka ollakaan keskeltä nivelöity kiristimen alumiininen "haarukka" paukahti kappaleiksi..
          Muutama päivä sitten meikäläisen e36 325tds:stä (m51-moottori) halkesi tuo kiristin kesken ajon. haljennut osa sitten pyöri siellä hihnojen välissä katkaisten pitkän hihnan ja vaurioittaen myös ilmastoinnin kompuran hihnan.

          Sign in to your Zoho account and access all your apps. If you don't have an account, you can sign up for one.

          Sign in to your Zoho account and access all your apps. If you don't have an account, you can sign up for one.


          Onko ehdotuksia mistä hakee varaosan (11287786259)? Asun Helsingissä.
          Osa 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts...67&hg=11&fg=18

          Onko helppo vaihtaa itse vai kannattaako teettää esim Laakkosella, jotka arvioivat työn määräksi 1-1,5 tuntia? Jotkut muuten puhuu foorumilla, että hihnan saisi paikoilleen irroittamatta flektiä. Meneekö se niin, että hihna pujotetaan flektin roottorin yli jostain sieltä rakosista?
          2005 530d(A) touring
          ex: 1998 325tds touring

          Comment

          • ioni
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 125
            • Viiala

            #6
            moro,
            minulla meni tuo kiristin rikki 2pv auton oston jälkeen ja kun hihna huusi ja merkkivalot paloi, teetin samoin tein pikahuollossa (tosin merkkisellaisessa, eli Laakkosella).
            Lasku kaikkineen 200€ - osa ~70€
            --
            ioni

            "What's red and bad for your teeth?

            A brick.
            "

            Comment

            • kalyytik
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 77
              • Espoo

              #7
              Originally posted by kalyytik View Post
              Onko ehdotuksia mistä hakee varaosan (11287786259)? Asun Helsingissä.
              Osa 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts...67&hg=11&fg=18

              Onko helppo vaihtaa itse vai kannattaako teettää esim Laakkosella, jotka arvioivat työn määräksi 1-1,5 tuntia? Jotkut muuten puhuu foorumilla, että hihnan saisi paikoilleen irroittamatta flektiä. Meneekö se niin, että hihna pujotetaan flektin roottorin yli jostain sieltä rakosista?
              Ajoin auton vajaan kilsan päähän Tapiolan Essolle korjattavaksi. Vaihtoivat sen keinuvivun ja kummatkin moniurahihnat 100 euroo + 9 euroo jäähdytysnesteen lisäämisestä litralla Osat hain Laakkoselta 80 euroo kerhoalennuksin. Tapiolan Esso toimi ihan hyvin. Sen sijaan Laakkoselta jouduin hakemaan osia kahteen kertaan, kun ne laitto väärät osat ekalla kerralla.
              2005 530d(A) touring
              ex: 1998 325tds touring

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎