Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325iA -92, Automaatin kytkentäelektroniikan varoitusvalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trigy
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 44

    E36 325iA -92, Automaatin kytkentäelektroniikan varoitusvalo

    Eli kyseessähän on tuo keltainen varoitusvalo jossa ratas keskellä. Valo syttyy ja laatikko jää kolmoselle. Auto seis, virrat pois ja vaihtaa taas hienosti eikä valo pala. Vika esiintyy satunnaisesti. Joskus useamman kerran viikossa, joskus voi mennä useita kuukausia ilman häiriötä. Eihän se suuri vaiva ole pysähtyä ja sammuttaa virtoja, mutta olisihan se mukavaa jos auto toimisi niin kuin sen pitäisi... Testerissä on käyty Laakkosella eikä ollut mitään vikaa.

    Joskus moottoririellä ajaessa laatikko vaihtaa muutaman kerran putkeen pari pykälää (siis nelosen jälkeenhän on vielä jokin "loikkarin" tyyppinen vaihde?) alas ja taas ylös, alas ja taas ylös. Tämäkin vika on satunnainen. Liittyisiköhän tämä jotenkin tuohon häiriötilaan? Ja ei, kyse ei ole siitä että laatikko vaihtaisi pienemmäle ylämäen takia...
    "I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
  • micza69
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 86
    • Juupajoki

    #2
    kannattaa tarkistuttaa lootan öljyt...
    e34 525 tdsA kartanomalli
    ex: e36 320ia coupe

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Katso että lauhduttimen putkisto ei ole "rutussa"/taittunut mistään. Kohonnut öljynlämpö?

      Comment

      • BMW 325 IS
        Newbiemmer
        • Jan 2006
        • 2

        #4
        Mun autossa vastaava ongelma mut ei ilmene ajaessa vaan kun laitan virrat päälle laatikon varoitus valo jää palamaan, virrat pois ja päälle niin valo sammuu niinkuin pitääkin toimii hyvin ei luista ja vaihtaan nätisti. Itse epäilen jotain sähkövikaa koska autoa ei tarvi edes käynnistää että varoitusvalo jää palamaan ja olen vaihtanut öljyt+suodattimen, käynyt laatikon sähköliittimet läpi, ohjailaitteekin purkasin pois ja avasin sen jos vaikka kosteutta olis päässyt sisälle, mutta se oli kuin uus ja kuiva niinkuin kotelokin missä se on.

        Mun auto tosin on USA versio e36 325 ja GM:n 4 vaihteisella automaattilaatikolla, prkle että menee toi GM sekaantuun autoihinkin.

        Mut jos jollain on jotain ideoita viasta niin kertokaa ihmeessä.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎