Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i Akku purkaa/kattoluukku vinossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaGaR
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 143
    • Vesilahti

    E36 325i Akku purkaa/kattoluukku vinossa

    Tallissa olisi otsikon mukainen biimeri odottamassa korjausta. Mistä ja miten kannattaisi alkaa etsimään vikaa kun akku purkaantuu yön aikana. Viime yön oli laturissa ja akku näytti 12,7v kun irroitti laturista. Rokkikoneet on poistettu ja radioltakin on otettu sulakkeet pois. Onko musta-valkoinen piuha radion "muisti"? Siihen tuli ilman sullakkeitakin meinaan 3.8V ja virrat päällä noin 10,8V. Autosta löytyy ilmastointi. Autossa ei ole mitään omia sähkövirityksiä, kuten vahvistimia etc.

    Voisiko olla vika esim "vioittuneessa" moottorinohjauksboksissa=> Hawkin reply topicissa: http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=e36+akku

    Auto lähtee kyllä käyntiin apukaapeleilla ihan normaalisti ja kun oli yön ladattu akkua.

    Sitten toinen ongelma. Kattoluukku on mennyt vinosti paikoilleen eikä nyt aukene ollenkaan. Kuskinpuoli kattoluukusta on itse kattoa korkeammalla ja pelkääjän puoli vastaavasti matalammalla. Kattoluukku toimii sähköllä ja napista painamalla ei tapahdu sitten yhtikäs mitään. Mistä kannattaisi alkaa purkamaan että saa tuon luukun toimimaan?
    Kiittää ja kumartaa
    º¿º
  • maaliskuu
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 5
    • hki

    #2
    e36 kattoluukku

    Itellä oli sama juttu. Kattoluukun kierretangot oli kuluneet. Mahdollisesti ne olis korjattavissa, mut helpoimmalla taitaa päästä jos sattuu jostain löytää uuden mekanismin..

    Comment

    • roadrunner
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 142
      • Rovaniemi

      #3
      saat luukun suoraksi, kun otat katosta sen pienen verhoilunpalan irti, sit kattoluukun moottori irti.. sen alta pitäis paljastua kaks hammastettua vaijeria.. yritä jollain saada liikutettua vain toista vaijeria, niin pitäs liikkua vain luukun toinenpuoli... se vain täytyy sit kokeilla että kumpaa liikuttaa ja mihin suuntaan. ps. älä pyöritä moottoria kun se ei ole paikallaan. siinä moottoris on eräänlainen kierroslaskin, mistä se tietää pysäyttää kattoluukun oikeaan kohtaan.. hauska saada kohdalleen.... kokemusta on...=)
      E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
      E61 530xd m-sport edition titansilber -09

      E91 320d -06
      E46cab 330i m-sport titansilver -01
      E39touring tds -97
      E91 320d m-sport lemansblue -06
      E39 m5 avusblue -99
      E39 tds m5replica -97
      E36 320i -92

      Comment

      • BMW 325 IS
        Newbiemmer
        • Jan 2006
        • 2

        #4
        Epäilen et sun kattoluukusta on hajonnut ns. liukupalat (yläpäät ja alapäät on muovia) ja se ajanut luukun vinoon, sitten sitä on ihmetelty et mikä tähän tuli ja renattu moottoria sillä seurauksella että ne ns. kerretangot hypännyt pois paikaltaan/muovin paloja välissä, itse en ikinä ole niitä kierretankoja joutunut vaihtaan kenenkään asikkaan/omaan autoon, ainoastaan noita liukupaloja. Ja kannattaa vaihtaa sit heti kaikki ne muoviosat jotka siellä on ettei ihan heti hajoais uudestaan, osat maksaa noin 20e kpl ja kattoluukun moottorista sen verran et sen saa helpoiten oikeaan asentoon kun ajat sen moottorin siihen asentoon missä kattoluukku on ylhäällä, moottori pysähtyy automaattisesti 3 kohtaan oli se kiinni mekanismissa tai ei jos sen moottorin päälimmäinen (sininen ratas on ehjä). Helpoita varmistua moottorin varmasti oikeasta asennosta on ajaa se taka asentoon (luukku sisään) ja siittä sit kiinnipäin, se pysähtyy siihen kohtaan missä luukku on kiinni ja kun painat vielä se menee muutaman kerroksen ja pysähtyy auki asentoon joka on se asento kun laitat luukun takas paikalleen.

        Voi prkle tajuaakohan tosta mun tekstistä mitään.

        ps. siinä moottorissa on muuten manuaali käyttökin jos se on hajalla ja itse en lähtis väänteleen niitä kierretankoja millään muulla kun moottorilla (joko sähköllä tai manuaalisesti).

        Comment

        • JaGaR
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 143
          • Vesilahti

          #5
          Kattoluukku saatiin taisteltua irti ja sieltä löytyi syylliseksi useaan osaan hajonneet muoviset liukupalat. Se vika on siis korjattu.

          Sitten mystiseen akku vikaan. Onko normaalia että auton rungossa kiertää noin 0.35volttia koko ajan? akun-miinusnapa -> eri paikoissa tuli vaihtelevia lukuja.


          Hämärää...
          Kiittää ja kumartaa
          º¿º

          Comment

          • JaGaR
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 143
            • Vesilahti

            #6
            Noh, osaisiko joku jeesata tuon sähkövian paikallistamiseksi? Testerillä kun laitettiin miinus akun miinukseen, niin takakontista löytyi tosiaan se noin 0.35 volttia. Tuntuu että kuivalla/lämpimällä ilmalla ei pura akkua, ts. viime kesänä. Kosteus/kylmyys vie virrat akusta.

            Vaikea selittää asiaa ja vielä vaikeampi löytää vikaa...
            Kiittää ja kumartaa
            º¿º

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6712
              • PK-seutu

              #7
              Katsoisin kyllä ennemmin virrankulutusta lepotilassa, kuin jännitteitä. Eli kun autossa ei ole päällä _mitään_ sähkövempelettä (poislukien kellot tms.) niin akun + -navan ja + -johdon väliin yleismittari mittaamaan virrankulutusta.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0

              Comment

              • bystis
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 33
                • Lpr

                #8
                Jos yhtään lohduttaa, oma e36 purkaa myös akkua. Ei tosin aina. Ja jos ei kovin montaa päivää ole ajamatta, saa vielä käyntiin. Mittailin virran kulutusta ja napsin sulakkeita irti. Sisävalojen sulakkeen kun nappas irti, loppui virran kulutus. No oli siinä sitten kaikki ovikytkimet yksi kerrallaan irti ja sisävalon polttimet irti mutta ei auttanut. Sitten kun taas mittailin niin hoplaa- ei häviä virta! No sitten oli muutaman viikon päästä viikonlopun jälkeen taas akku sipissä. Toistaiseksi ei ole into riittänyt syyn löytämiseen.

                Comment

                • JaGaR
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 143
                  • Vesilahti

                  #9
                  Yhdellä tutulla oli hukannut virrat niin että oli yksi takavaloista jäänyt TODELLA himmeästi palamaan, mutta meillä on kyllä kaikki pimeenä. noooh kai se siitä joskus selkiää...
                  Kiittää ja kumartaa
                  º¿º

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎