Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325TD -93 kannen kiristys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samiharju
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 63
    • Ilimajoki

    e36 325TD -93 kannen kiristys

    Onko jollain opusta kuinta tiukkaan kansi pitää väännellä tollaisessa? Kansi ei vielä oo ees irti mutta jos se nyt pitää ottaa niin kai se takaisinkin pitää saada...
    www.voorttimies.org
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Kiristysmomentit löytyy esim. E36 FAQ:sta...
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • samiharju
      Bimmer Rookie
      • Jun 2003
      • 63
      • Ilimajoki

      #3
      selvä, katson sieltä :-)

      vähä nuub vielä tällä foorumilla XD
      www.voorttimies.org

      Comment

      • samiharju
        Bimmer Rookie
        • Jun 2003
        • 63
        • Ilimajoki

        #4
        Originally posted by samiharju
        selvä, katson sieltä :-)

        vähä nuub vielä tällä foorumilla XD
        Eipäs ollut mitään :-( Eli vastauksia edelleen odotan.
        www.voorttimies.org

        Comment

        • takatalvi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1019
          • Jokela

          #5
          BMW i3

          Comment

          • samiharju
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 63
            • Ilimajoki

            #6
            joo oli näjemmä asetuksen päin vittua.. nyt löytyy.
            www.voorttimies.org

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #7
              Jos alat kantta irrottaan, niin hommaa BMW TIS Technical Information System ja ETK. Ovat välttämättömiä. Imppaa netistä ne. Kato myös:

              Seuraavat manuskat (on kyselty):

              Range Rover 2.5L 6cyl Diesel Engine (BMW Diesel Engine)
              Description and Operation - English
              ENGINE REPAIRS - English
              COOLING SYSTEM Description and Operation - English
              COOLING SYSTEM FAULTS - English
              COOLING SYSTEM REPAIRS - English
              FUEL SYSTEM Description and Operation - English
              FUEL SYSTEM ADJUSTMENT - English
              FUEL SYSTEM REPAIR - English

              Löytyy:



              1.Mene "pemoht" ja sit uudelleen "pemoht.
              2. Paina "Rover" valikosta
              3. edelleen bmw diesel (olllut myös roverin nokalla).

              Silvu plee
              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by jpeltoma
                ...Löytyy:

                http://www.carsoft.ru/

                1.Mene "pemoht" ja sit uudelleen "pemoht.
                2. Paina "Rover" valikosta
                3. edelleen bmw diesel (olllut myös roverin nokalla).

                Silvu plee
                Suora linkki E34 FAQ:sta.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • samiharju
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2003
                  • 63
                  • Ilimajoki

                  #9
                  kiitoksia, fordeista mulla vastaavia aapisia löytyykin ennalta eli tuttu paikka oli tuo lopulta :-)

                  jees, nyt kai seuraavaksi pitäisi kansi ottaa pois ellei kellään ole tarjota jotain mitä en ole huomioinut.. eli siis ostin auton ja ajoin sen kotiin, 30km matkan jälkeen alkoi tulemaan ohjaamoon kylmää ilmaa. ilmailin jäähdytysjärjestelmää nostamalla paisuntasäiliön puoleisen nurkan ilmaan ja käytin konetta kierroksilla. pariin otteeseen tein tuon saman kaikessa rauhassa ja vika jäi esiintymään seuraavanlaisesti; tyhjäkäynnillä palelee ohjaamossa, ~1800rpm kun pitää niin kaikki ok, isommilla kierroksilla kuumenee moottori liikaa.

                  vaihdoin uuden termostaatin ja vesipumpun, ilmasin taas järjestelmän kunnolla ja nyt jo alkasi tarkenemaan tyhjäkäynnilläkin KUNNES n varttin käytön jälkeen taas lämpö häipyi ohjaamosja ta alkoi moottorin lämmöt nousta, samalla nestettä tulvi ulos aukinaisesta paisarin korkista. loppui taas into ja jätin auton siihen jäähtymään.

                  kansi tai kannentiiviste kai se todennäköisin syypää on nyt kun on vesipumppu ja termari varmistettu. siksi laitoin ne eka uusiksi koska ne ovat halpoja osia ja kuitenkin ne pitää uusia kansirempan yhteydessä..
                  www.voorttimies.org

                  Comment

                  • xela
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 141
                    • Tampere

                    #10
                    Eipä tuossa ole enää oikein muuta tehtävissä kuin ottaa kansi veks ja kattoa mitä se on syöny. Voipi olla pelkkä pahvikin, mutta huonommassa lykyssä kannessa voi olla jotain halkeamisen tynkää. Ainakin oireiden perusteella vaikuttaa, ettei kovin pahasti oo vielä päässy pränähtämään ja varmaan on vielä hitsaamalla korjattavissa.

                    Comment

                    • jpeltoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 600
                      • pirkanmaa

                      #11
                      Yks mitä nyt vielä voit kokeilla, on paisuntasäiliön korkin vaihto. Tarkoitan että tällä vois varmistaa että jäähdytysjärjestelmässä on oikea paine. Mä kyllä ite kävisin mittaamassa ensin siittä vedestä ne häkäarvot, että olis kerrasta selvä onko kannessa kipua.

                      Sinänsä toi kannen irtiotto ei ole kovin iso homma, mutta sen kunnostus vie sitten rahaa. Todennäköisesti sieltä on ohjuritkin senverran väljät, että joudutaan koneistushommiin silläkin puolella.
                      __________________________________________________ ________________________
                      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                      Comment

                      • samiharju
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2003
                        • 63
                        • Ilimajoki

                        #12
                        ei auta häkäarvon mittaus paljoa kun on dieseli..

                        nyt oon käytellyt sitä ilman korkkia vallan, uus korkki on kyllä ostettuna. mutta kun ei meinaa saada ilmaa pois kunnolla että vois saada korkin laitettua paikoilleen..
                        www.voorttimies.org

                        Comment

                        • samiharju
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2003
                          • 63
                          • Ilimajoki

                          #13
                          Kansi olis nyt irti, käytin ponnistettavana. ehjä on, oikaistiin samalla varalta.. tiivisteessä ei yhtäkkiä näkynyt mitään.

                          jakopään ihmettelyä seuraavaksi; kannattaako ensin laittaa kansi momenttiin ja vasta sit sommitella ketjunkiristintä ja ohjainta paikalleen vai toisinpäin?
                          www.voorttimies.org

                          Comment

                          • jpeltoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 600
                            • pirkanmaa

                            #14
                            Putosin vähän matkasta. Ei kiristintä saa irti sieltä muutakun purkamalla ketjukotelon pois... Jos tarkoitat sitä muoviohjainta ylhäällä ja metalli/muovi laahainta alhaalla, niin mun mielestä on helpompi laittaa ensin kansi huulille.
                            Joko ilman nokka-akselia tai, irrottaa sen nokkapyörän.

                            Ja sitten vasta kun kansi on paikallaan pujottaa ne ohjaimet/laahaimet ja sitten ratas kiinni. Siellä kiristimellä on se tappi jolla sen saa lukittua auki, esim pienellä poranterällä.

                            Tsekkasitko muuten tän mistä mainitsin toisessa threadissa:
                            =========

                            Antaisin yhden vinkin, kun kerran kansi on pois niin vaihda samalla jakoketjut. Siinä autossa on kuitenkin varmaan se 200-300 tkm mittarissa, niin ajankohtaiseksi se pian tulee kuiteski...siis jos itelles autoa teet. Kannattaa ainakin tarkistaa huolella se ylempi ketju. Käy läpi koko ketju "venuttelemalla" ja jos löytyy yksikin väljä lenkki niin vaihtoon...se alempi nääs kuluu vielä enemmän. Ketjun vaihto on aika savotta silti, mutta kannattaa tehdä. Venyneet ketjut on aiheuttanut paljon murhetta näissä.
                            __________________________________________________ ________________________
                            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                            Comment

                            • samiharju
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2003
                              • 63
                              • Ilimajoki

                              #15
                              jees, ketju vaikutti uudelta, liekö vaihdettu kun tuo kone on ollut auki ennemminkin suomessa ollessa alakerran takia.

                              nyt oon päästelly hieman yli 2kk aikana n. 10tkm tiivisteenvaihdon / kannen oikaisun jälkeen täysin ongelmitta. ei ole öljysyöppö ja veto tuntuu olevan tallella. hitto kun tuosta menee nakuveroa mun mielestä ihan liikaa XD
                              www.voorttimies.org

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎