Onko jollain opusta kuinta tiukkaan kansi pitää väännellä tollaisessa? Kansi ei vielä oo ees irti mutta jos se nyt pitää ottaa niin kai se takaisinkin pitää saada...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325TD -93 kannen kiristys
Collapse
X
-
Jos alat kantta irrottaan, niin hommaa BMW TIS Technical Information System ja ETK. Ovat välttämättömiä. Imppaa netistä ne. Kato myös:
Seuraavat manuskat (on kyselty):
Range Rover 2.5L 6cyl Diesel Engine (BMW Diesel Engine)
Description and Operation - English
ENGINE REPAIRS - English
COOLING SYSTEM Description and Operation - English
COOLING SYSTEM FAULTS - English
COOLING SYSTEM REPAIRS - English
FUEL SYSTEM Description and Operation - English
FUEL SYSTEM ADJUSTMENT - English
FUEL SYSTEM REPAIR - English
Löytyy:
1.Mene "pemoht" ja sit uudelleen "pemoht.
2. Paina "Rover" valikosta
3. edelleen bmw diesel (olllut myös roverin nokalla).
Silvu plee__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by jpeltoma...Löytyy:
http://www.carsoft.ru/
1.Mene "pemoht" ja sit uudelleen "pemoht.
2. Paina "Rover" valikosta
3. edelleen bmw diesel (olllut myös roverin nokalla).
Silvu plee
Comment
-
-
kiitoksia, fordeista mulla vastaavia aapisia löytyykin ennalta eli tuttu paikka oli tuo lopulta :-)
jees, nyt kai seuraavaksi pitäisi kansi ottaa pois ellei kellään ole tarjota jotain mitä en ole huomioinut.. eli siis ostin auton ja ajoin sen kotiin, 30km matkan jälkeen alkoi tulemaan ohjaamoon kylmää ilmaa. ilmailin jäähdytysjärjestelmää nostamalla paisuntasäiliön puoleisen nurkan ilmaan ja käytin konetta kierroksilla. pariin otteeseen tein tuon saman kaikessa rauhassa ja vika jäi esiintymään seuraavanlaisesti; tyhjäkäynnillä palelee ohjaamossa, ~1800rpm kun pitää niin kaikki ok, isommilla kierroksilla kuumenee moottori liikaa.
vaihdoin uuden termostaatin ja vesipumpun, ilmasin taas järjestelmän kunnolla ja nyt jo alkasi tarkenemaan tyhjäkäynnilläkin KUNNES n varttin käytön jälkeen taas lämpö häipyi ohjaamosja ta alkoi moottorin lämmöt nousta, samalla nestettä tulvi ulos aukinaisesta paisarin korkista. loppui taas into ja jätin auton siihen jäähtymään.
kansi tai kannentiiviste kai se todennäköisin syypää on nyt kun on vesipumppu ja termari varmistettu. siksi laitoin ne eka uusiksi koska ne ovat halpoja osia ja kuitenkin ne pitää uusia kansirempan yhteydessä..
Comment
-
-
Eipä tuossa ole enää oikein muuta tehtävissä kuin ottaa kansi veks ja kattoa mitä se on syöny. Voipi olla pelkkä pahvikin, mutta huonommassa lykyssä kannessa voi olla jotain halkeamisen tynkää. Ainakin oireiden perusteella vaikuttaa, ettei kovin pahasti oo vielä päässy pränähtämään ja varmaan on vielä hitsaamalla korjattavissa.
Comment
-
-
Yks mitä nyt vielä voit kokeilla, on paisuntasäiliön korkin vaihto. Tarkoitan että tällä vois varmistaa että jäähdytysjärjestelmässä on oikea paine. Mä kyllä ite kävisin mittaamassa ensin siittä vedestä ne häkäarvot, että olis kerrasta selvä onko kannessa kipua.
Sinänsä toi kannen irtiotto ei ole kovin iso homma, mutta sen kunnostus vie sitten rahaa. Todennäköisesti sieltä on ohjuritkin senverran väljät, että joudutaan koneistushommiin silläkin puolella.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Putosin vähän matkasta. Ei kiristintä saa irti sieltä muutakun purkamalla ketjukotelon pois... Jos tarkoitat sitä muoviohjainta ylhäällä ja metalli/muovi laahainta alhaalla, niin mun mielestä on helpompi laittaa ensin kansi huulille.
Joko ilman nokka-akselia tai, irrottaa sen nokkapyörän.
Ja sitten vasta kun kansi on paikallaan pujottaa ne ohjaimet/laahaimet ja sitten ratas kiinni. Siellä kiristimellä on se tappi jolla sen saa lukittua auki, esim pienellä poranterällä.
Tsekkasitko muuten tän mistä mainitsin toisessa threadissa:
=========
Antaisin yhden vinkin, kun kerran kansi on pois niin vaihda samalla jakoketjut. Siinä autossa on kuitenkin varmaan se 200-300 tkm mittarissa, niin ajankohtaiseksi se pian tulee kuiteski...siis jos itelles autoa teet. Kannattaa ainakin tarkistaa huolella se ylempi ketju. Käy läpi koko ketju "venuttelemalla" ja jos löytyy yksikin väljä lenkki niin vaihtoon...se alempi nääs kuluu vielä enemmän. Ketjun vaihto on aika savotta silti, mutta kannattaa tehdä. Venyneet ketjut on aiheuttanut paljon murhetta näissä.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
jees, ketju vaikutti uudelta, liekö vaihdettu kun tuo kone on ollut auki ennemminkin suomessa ollessa alakerran takia.
nyt oon päästelly hieman yli 2kk aikana n. 10tkm tiivisteenvaihdon / kannen oikaisun jälkeen täysin ongelmitta. ei ole öljysyöppö ja veto tuntuu olevan tallella. hitto kun tuosta menee nakuveroa mun mielestä ihan liikaa XD
Comment
-
Comment