Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36, check Control : Check Cooler Level

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    E36, check Control : Check Cooler Level

    Ongelma, otsikonmukainen. Nesteitä säiliössä on, pohjassa ilmeisesti anturi joka mittaa nesteen määrän tai havaitsee pinnan korkeuden. Anturin pohjassa liittimet jotka syöttää jonkun päälle 10 voltin virtaa. Eli onko anturi sitten jumissa tai sökönä, koska sama ilmoitus tulee olipa liitin kiinni anturissa tai ei.

    En ole kysynyt vielä uuden osan hintaa(anturin), mutta eikai tässä muutakaan vaihtoehtoa ole koska hapettumat ja lian olen liittimistä moneen kertaan puhistanut.

    Muilla samanlaisia onkelemia :?:
    E61 535d alkuunsa viritetty.
  • hate79
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 485
    • Iisalmi

    #2
    Tuntuu olevan E36:n tyyppivika, eli itellä samanmoista ongelmaa on. Talvella temppuili enemmänkin, mutta kun kesä tuli rupesi itsestään toimimaan. Ja liittimet puhdistettu n+1 kertaa...

    Joskus talvella kävin Hartikaiselta uutta anturia kysymässä ja jos oikein muistan, niin hinta tais olla 20 - 30 euroa?, eli ei paha. Mutta en sitten ostanu, kun rupes itsestään toimimaan, tosin sillon tällön vielä autoa käynnistäessä tuosta huomauttaa.
    540ia m-sport touring -98
    Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #3
      Mulla oli johto irti sieltä liittimestä, kolvasin takasin ja on sen jälkeen toiminut hienosti.
      Retard Member

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by herja
        Mulla oli johto irti sieltä liittimestä, kolvasin takasin ja on sen jälkeen toiminut hienosti.
        Joo, ei taida mulla sellanen vika olla, tiukasti ovat kiinni niissä abikoissa ja liittimen kuoressa, virtakin tulee kun abikosta mittaa...

        Kai se anturi on rikki, mutta katsotaan josko se lähtis jekkasemaan...
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • turnet45
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 27
          • kotoa

          #5
          anturi rikki

          Eli sama vika löytyy multakin. Johtojen toimivuuden voit testata seuraavasti. Eli tee hyppylanka siihen johtoon mikä tulee anturalle, liittimen navasta toiseen. Tämän jälkeen pitäisi viestin loppua. JA sit ei muuta kuin antura kauppaan 8)
          RideToStorm

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #6
            Joo, niinkai se pitäs "oikosulkea" se virta niiden napojen väliltä jotta se ei sitä varotusta kertoisi, mutta katsoo nyt miten tuon saisi korjattua, jottei peräti 20(nenköhän)euron osaa joudu satsaamaan...

            :lol:
            Kiitos avusta :oops:
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #7
              Joo, niinkai se pitäs "oikosulkea" se virta niiden napojen väliltä jotta se ei sitä varotusta kertoisi, mutta katsoo nyt miten tuon saisi korjattua, jottei peräti 20(nenköhän)euron osaa joudu satsaamaan...

              :lol:
              Kiitos avusta :oops:
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Teemu
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 829
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Mlatvala
                Joo, niinkai se pitäs "oikosulkea" se virta niiden napojen väliltä jotta se ei sitä varotusta kertoisi, mutta katsoo nyt miten tuon saisi korjattua, jottei peräti 20(nenköhän)euron osaa joudu satsaamaan...

                :lol:
                Kiitos avusta :oops:
                Oma anturi on huitsin ketussa, ja pitäisi kanssa oikosulkea toi johto... Ei tarvitsisi aina kuittailla varoituksia.

                Minkävärinen on tuon anturin liitin .. Itselläni roikkuu siellä valkoinen ja musta joutilaana, kumpi vedetään umpeen?
                | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Teemu
                  Originally posted by Mlatvala
                  Joo, niinkai se pitäs "oikosulkea" se virta niiden napojen väliltä jotta se ei sitä varotusta kertoisi, mutta katsoo nyt miten tuon saisi korjattua, jottei peräti 20(nenköhän)euron osaa joudu satsaamaan...

                  :lol:
                  Kiitos avusta :oops:
                  Oma anturi on huitsin ketussa, ja pitäisi kanssa oikosulkea toi johto... Ei tarvitsisi aina kuittailla varoituksia.

                  Minkävärinen on tuon anturin liitin .. Itselläni roikkuu siellä valkoinen ja musta joutilaana, kumpi vedetään umpeen?
                  Liitin on musta johon tulee kaksi johtoa, abikot molempien päissä ja abikot valettu sen mustan muovin sisään. Samanlaisen liittimen löydät esimerkiksi tuulilasinpesimen säiliöstä.

                  Ja eikun oikosulkemaan!

                  anturi huitsin ketussa?
                  Hä?
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • isislisko
                    Newbiemmer
                    • Sep 2006
                    • 10

                    #10
                    anturista ja checkcontrolista

                    Vähän asian vierestä, mutta osaako joku sanoa, että mikäli ei alkuperäisenä ole checkcontrollia ja asentaa sellaisen obc:n missä se on, niin onko mahdollista saada vaikka kyseinen pissapojan nestemäärän ilmoitusvalmius vain anturin hommaamalla? Vai meneekö kaikki anturivasteet ns. checkcontrol moduulin kautta obc:lle?
                    Jolloin mitään toimintoja siihen liittyen ei saa ennekuin modulin hommaa?

                    Comment

                    • ruikki
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 585

                      #11
                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Joo, niinkai se pitäs "oikosulkea" se virta niiden napojen väliltä jotta se ei sitä varotusta kertoisi, mutta katsoo nyt miten tuon saisi korjattua, jottei peräti 20(nenköhän)euron osaa joudu satsaamaan...

                      :lol:
                      Kiitos avusta :oops:
                      mulla samaa onkelmaa 325i e36:ssa. oli uus anturiki jo hyllyssä mutta auto kerkes romuttua ennen asennusta ja anturiki on jo myyty.
                      aika yleinen vika tuntuu olevan.
                      voithan ottaa irti sen anturin, putsata ja koklata toimiiko.
                      siinä on semmonen koho joka siis kelluessa anturin yläpäässä merkkaa että ainetta on.
                      jos taas on päässyt käymää nii että koho on jumittunu ala-asentoon nii silloha se ilimottaa notta vesiä ei tarpeeksi.
                      kerran ku puhistin jäähyttimen vesipumpun vaihon yhteyvessä nii tuhon anturiin oli kertyny semmosta jonkilaista mönjää/limaa, mutta ei kyllä alkanu toimimaan puhistuksen jälkeenkää niinku ite epäilin.
                      kl-varaosilla tuo anturi makssaa 18 eurova eli selviät alle 2o:llä
                      !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                      Comment

                      • isislisko
                        Newbiemmer
                        • Sep 2006
                        • 10

                        #12
                        anturista

                        Jos tuon anturin meinaisi jälkikäteen asentaa ja siellä todennäköisesti ei valmiina mitään johtoja ole, niin millä tapaa homma kannattaisi toteuttaa että se toimisi pidempäänkin. Saako johtoja / liittimiä valmiina vai kannattaako patentoida oma ratkaisu?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎