Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320i kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyingfinn_148
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 158
    • Nousiainen

    E36 320i kokemuksia

    Minkälaisia kokemuksia on kyseisen auton omistajilla??

    Kävin koe ajamassa kyseistä autoa. oma 316 vaihdossa ja n. 5000€ väliä, auton lähtöhinta oli 6990€.
    Oikean puoleisissa ovissa naarmuja, maksaa kuulemma 150€ maalaus.

    Ratti täristää jarruttaessa kovasta vauhdista, myyjä sanoi että johtuu huonoista renkaista, mahtaako pitää paikkaansa..

    mittari lukema oli 163000km

    ja auto oli tuonti auto.

    Onkohan hiukan ylihinnoiteltu?
    Muuten aika mukava peli...

    Onko noissa 320:ssä ollut paljon mallivikoja tai jotain mitä kannattaa tarkistaa ennen ostoa??

    kiitos!!
    Bemari sen olla pitää!

    e39 528ia touring -97

    Ex E36 325i -91
    Ex E36 325i -91
    Ex E30 316 -87
  • hepi87
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 41
    • noormarkku

    #2
    Originally posted by flyingfinn_148
    Minkälaisia kokemuksia on kyseisen auton omistajilla??

    Kävin koe ajamassa kyseistä autoa. oma 316 vaihdossa ja n. 5000€ väliä, auton lähtöhinta oli 6990€.
    Oikean puoleisissa ovissa naarmuja, maksaa kuulemma 150€ maalaus.

    Ratti täristää jarruttaessa kovasta vauhdista, myyjä sanoi että johtuu huonoista renkaista, mahtaako pitää paikkaansa..

    mittari lukema oli 163000km

    ja auto oli tuonti auto.

    Onkohan hiukan ylihinnoiteltu?
    Muuten aika mukava peli...

    Onko noissa 320:ssä ollut paljon mallivikoja tai jotain mitä kannattaa tarkistaa ennen ostoa??

    kiitos!!



    mun mielestä ei se ylihintane oo. tosta tärinästä en osaa sanoo mitää. osta multa 320 coupe jos vaihtaas olet

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #3
      Mulla oli kans ex-320 coupessa jarruteltaessa tärinää, jarrulevyt oli ainakin aivan lopussa (todnäk kierot) ja toinen alapallo väljä. Nämä vaihtamalla onkelma hävisi ja olipahan hyvä ajaa sen jälkeen.

      Tuo väliraha tuntuisi olevan ihan ok, riippuen nyt tietysti vähän 320:n iästä + varusteista yms.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • flyingfinn_148
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 158
        • Nousiainen

        #4
        Originally posted by hepi87
        mun mielestä ei se ylihintane oo. tosta tärinästä en osaa sanoo mitää. osta multa 320 coupe jos vaihtaas olet
        Minkäslaista hintaa olis??
        Bemari sen olla pitää!

        e39 528ia touring -97

        Ex E36 325i -91
        Ex E36 325i -91
        Ex E30 316 -87

        Comment

        • flyingfinn_148
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 158
          • Nousiainen

          #5
          Originally posted by eeki
          Mulla oli kans ex-320 coupessa jarruteltaessa tärinää, jarrulevyt oli ainakin aivan lopussa (todnäk kierot) ja toinen alapallo väljä. Nämä vaihtamalla onkelma hävisi ja olipahan hyvä ajaa sen jälkeen.

          Tuo väliraha tuntuisi olevan ihan ok, riippuen nyt tietysti vähän 320:n iästä + varusteista yms.
          Auton vuosimalli unohtuski tost.. eli se on -91 vuotinen.. ABS, airbag kaukosäätöinen k.lukitus ja sähköinen kattoluukku..
          Bemari sen olla pitää!

          e39 528ia touring -97

          Ex E36 325i -91
          Ex E36 325i -91
          Ex E30 316 -87

          Comment

          • juha77
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 749
            • Vaasa

            #6
            Koita päästä kuuntelemaan auton käyntiääntä kun se käynnistetään kylmänä. Naputtaako hydraulinostimet tms. Tarkista myös takaluukun tiivisteen alle ja samoten takalamppujen suojuskoteloiden alle jos löytyy ruostetta. Toi tärinä jarruttaes vois johtuu just kieroista jarrulevyistä - omasta autosta samainen vika poistu kun laitettiin joka nurkkaan uudet palat ja levyt. Oman käsityksen/kokemuksen mukaan toi m50 moottori on melko luotettava moottori, mutta sähkölaitteiden viat ei oo mitenkään harvinaisia. Suosittelen että etit auton rauhassa ja käyt sen läpi huolella, niin säästyt monelta vaivalta jälkikäteen. Ton ikäsen auton osto on loppujenlopuks aina vähän arpa peliä - pitää toivoa parasta mut varautua myös pahimpaan.
            e90 330ia
            E36 328i touring
            Ex:
            e46 330i touring facelift
            e46 318ci facelift
            e36 320i cab M-Sport
            e36 325i coupe
            e30 318i

            Comment

            • pmtk
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1560
              • Iisalmi

              #7
              Emännällä on tuollainen ja ihan kelpo pelihän se on. Saattaa olla, että jossain vaiheessa haluat tehoa lisää, koska alavääntö ei kovin mahtava ole. Kannattaa varmaan katsoa useampikin yksilö. Luulen, että joku yksityisistäkin voisi olla kiinnostunut vaihtamaan halvempaan.

              Tekniikkapuolesta varmasti viisaampia löytyy, mutta tuskin ravistus renkaista johtuu. Hyviä veikkauksia esitetty aikaisemmin. Kannattaa myös katsoa, onko jäähdytysnesteet ja öljyt pysyneet erillään. M50:sen vesipumpulla on tapana hajota jossain vaiheessa. Lambdan vaihtoa kannattaa myös tiedustella, onko se tehty.
              E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                95% varmuudella tuo ravistamisen syy on alapallossa oleva väljyys.
                Renkaissa se ei kuitenkaan ole 100% varmuudella.

                Comment

                • flyingfinn_148
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 158
                  • Nousiainen

                  #9
                  Originally posted by juha77
                  Koita päästä kuuntelemaan auton käyntiääntä kun se käynnistetään kylmänä. Naputtaako hydraulinostimet tms. Tarkista myös takaluukun tiivisteen alle ja samoten takalamppujen suojuskoteloiden alle jos löytyy ruostetta. Toi tärinä jarruttaes vois johtuu just kieroista jarrulevyistä - omasta autosta samainen vika poistu kun laitettiin joka nurkkaan uudet palat ja levyt. Oman käsityksen/kokemuksen mukaan toi m50 moottori on melko luotettava moottori, mutta sähkölaitteiden viat ei oo mitenkään harvinaisia. Suosittelen että etit auton rauhassa ja käyt sen läpi huolella, niin säästyt monelta vaivalta jälkikäteen. Ton ikäsen auton osto on loppujenlopuks aina vähän arpa peliä - pitää toivoa parasta mut varautua myös pahimpaan.

                  Siinä tulikin hyviä neuvoja! Jos muistais kaikki tarkistaa kun seuraavaa menee katselemaan
                  Bemari sen olla pitää!

                  e39 528ia touring -97

                  Ex E36 325i -91
                  Ex E36 325i -91
                  Ex E30 316 -87

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎