Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Lohkolämmitin & Oil service

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pekka_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 151
    • Vaasa/Laihia oligopoly

    e36 Lohkolämmitin & Oil service

    Ostin tuollasen 325 saksasta ja olis pari kysymystä asiasta tietäville.

    1. Kun auton käynnistää niin kojelaudassa lukee Oil Service tjms. ja sen alla palaa keltainen ja punainen valo. Tämän varmaan tarkoittaa, että olis hyvä aika vaihtaa öljyt koneeseen. Mitä öljyä olette tavanneet käyttää tälläisessä koneessa ?

    2. Pitääkö tuo tietokone jotenkin resetoida tämän jälkeen, että se tietää että koneeseen on öljyt vaihdettu ?

    3. Tarvis jonkulaisen lohkolämmittimen, että sen saa aamulla käyntiin. Onko kova homma asentaa sellasta vastus systeemiä syylärin letkuun ? Tämä asennus tehdään ilmeisesti siihen alempana kulkevaan letkuun ?

    Jos jollain on lontoon kielistä korjausmanuaalia niin olisin kiitollinen jos joku laittas sellasen mulle sähköpostiin [email protected]
    Ei muuta tähän hätään
    Die turkisen, jeden tag so schnell
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by pekka_
    Ostin tuollasen 325 saksasta ja olis pari kysymystä asiasta tietäville.

    1. Kun auton käynnistää niin kojelaudassa lukee Oil Service tjms. ja sen alla palaa keltainen ja punainen valo. Tämän varmaan tarkoittaa, että olis hyvä aika vaihtaa öljyt koneeseen. Mitä öljyä olette tavanneet käyttää tälläisessä koneessa ?
    Itse käytin Mobil Rally Formulaa 5w-50, ihan ok...kai?

    Originally posted by pekka_
    2. Pitääkö tuo tietokone jotenkin resetoida tämän jälkeen, että se tietää että koneeseen on öljyt vaihdettu ?
    Joo, onnistuu diagnostiikka pistokkeesta konepellin alta. yhdistät pinnit 19 ja 7. Tarkempi ohje löytyy hakua käyttämällä



    Originally posted by pekka_
    3. Tarvis jonkulaisen lohkolämmittimen, että sen saa aamulla käyntiin. Onko kova homma asentaa sellasta vastus systeemiä syylärin letkuun ? Tämä asennus tehdään ilmeisesti siihen alempana kulkevaan letkuun ?
    Defalta löytyy suoraan vastus (145), "tolppajohto" (785) ja haaroitussarja (760)

    Noilla suluissa olevilla numeroilla meet kyselee paikalliselta defaa myyvältä varaosakauppiaalta.
    - Trying is the first step towards Failure -

    Comment

    • Caikkone
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 95
      • Tornio

      #3
      Originally posted by pekka_
      Ostin tuollasen 325 saksasta ja olis pari kysymystä asiasta tietäville.

      1. Kun auton käynnistää niin kojelaudassa lukee Oil Service tjms. ja sen alla palaa keltainen ja punainen valo. Tämän varmaan tarkoittaa, että olis hyvä aika vaihtaa öljyt koneeseen. Mitä öljyä olette tavanneet käyttää tälläisessä koneessa ?

      2. Pitääkö tuo tietokone jotenkin resetoida tämän jälkeen, että se tietää että koneeseen on öljyt vaihdettu ?

      3. Tarvis jonkulaisen lohkolämmittimen, että sen saa aamulla käyntiin. Onko kova homma asentaa sellasta vastus systeemiä syylärin letkuun ? Tämä asennus tehdään ilmeisesti siihen alempana kulkevaan letkuun ?

      Jos jollain on lontoon kielistä korjausmanuaalia niin olisin kiitollinen jos joku laittas sellasen mulle sähköpostiin [email protected]
      Ei muuta tähän hätään

      1. Öljy Castrol RS Formula 0W-40, ehtaa tavaraa.

      2. Eli virrat päälle kakkos asentoon, ei käyntiin. Sitte seiska pinni maihin 3 sekunttia jos oil service ja 9 tai 11s (ei muista) jos inspection huolto. Tän jälkeen virrat pois ja takas niin pitäs olla nollattu. Kännykän sekkarilla kato aika tarkasti ja maadiotus että saa kunnolla kosketusta niin pitäs onnistua. Jos ei lukuisista testauksista huolimatta onnistu niin sillon oli jokku akut vanhentuneet. Ei ny muista missä nää oli, joku kertokoon. Haulla löytyy kans paljon juttua (Huoltovalon nollaus).
      Last edited by Caikkone; 17-01-2006, 21:14.



      ex. e36 325iA Coupe -94

      Nyt.
      e46 330i Sedan -02
      e70 X5 xDRIVE 35d -10

      Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
      CAN-AM DS250 -06

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        #4
        Itse käytän 325iA Coupe -93 autossa Castrol 5W-40 täyssynteettistä öljyä. Noihin muihin kohtiin tulikin näkyään jo vastaukset.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • pekka_
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 151
          • Vaasa/Laihia oligopoly

          #5
          Nyt o öljyt, suodattimet ja lohkolämmitin hankittu. Se lämmitin mikä tulee letkuun oli liian pieni ja nyt kävin ostamassa sellasen defan lämmittimen mikä lyödään jonku propun tilalle moottoriin.

          Minkälainen operaatio tälläisen laittaminen on ?
          Mistäpäin moottoria tuo paikka löytyy mihin se laitetaan ?
          Onko paha ruksi laittaa ja pitää purkaa jotain osia pois alta ?
          Die turkisen, jeden tag so schnell

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by pekka_
            ...ja nyt kävin ostamassa sellasen defan lämmittimen mikä lyödään jonku propun tilalle moottoriin.

            Minkälainen operaatio tälläisen laittaminen on ?
            Mistäpäin moottoria tuo paikka löytyy mihin se laitetaan ?
            Onko paha ruksi laittaa ja pitää purkaa jotain osia pois alta ?
            Haulla löytyy ainakin 10 topikkia kuinka lohkolämppäri asennetaan E36:een.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • sspit
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 357
              • Lappeenranta

              #7
              Sieltä repsikan puolelta löytyy niit proppui muistaakseni useampikin.
              Ei tarvitse purkaa mitään pois, pelkästään proppu pois ja sit vastus sinne sisälle kiristys ja tietty se pistoke puskuriin tai minne nyt haluaakaan. ei kovin kaksinen juttu. Ilmastoidussa mallissa homma on hieman vaikeampi mutta onnistuu juuri noin (itselläni ilmastoitu)
              BMW 325i

              Comment

              • micza69
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 86
                • Juupajoki

                #8
                itellä 320 e36 ja joutu purkaan pakosarjan pois ku ne kyseiset proput on just siä takana... muistaakseni 5 pytyn alle se laitettiin mulle...
                e34 525 tdsA kartanomalli
                ex: e36 320ia coupe

                Comment

                • rjm
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 353
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Kyllä mä ainakin sain asennettua purkamatta sitä pakosarjaa pois edestä

                  Comment

                  • sWaltsu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 12
                    • Espoo

                    #10
                    Paljonkus tuli hintaa lohkolämmittimelle?

                    itellä e36 325 ja ilman lämppäriä...
                    S.N.R.T =>
                    Vanhat ajoneuvot: Yamahat:125TZR, 600FZR, Hondat:600CBR, 900CBR, Porsche:944S, Toyota:Corolla 1.4, Fiat: Marea 1.6,
                    BMW:325i e36. Nyt autottomana veneilijänä... metsästämässä autoa...

                    Comment

                    • JanisHell
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 410

                      #11
                      Originally posted by micza69
                      itellä 320 e36 ja joutu purkaan pakosarjan pois ku ne kyseiset proput on just siä takana... muistaakseni 5 pytyn alle se laitettiin mulle...
                      Suo taidettu kusettaa ja rankasti.

                      Originally posted by pekka_
                      Nyt o öljyt, suodattimet ja lohkolämmitin hankittu. Se lämmitin mikä tulee letkuun oli liian pieni ja nyt kävin ostamassa sellasen defan lämmittimen mikä lyödään jonku propun tilalle moottoriin.

                      Minkälainen operaatio tälläisen laittaminen on ?
                      Mistäpäin moottoria tuo paikka löytyy mihin se laitetaan ?
                      Onko paha ruksi laittaa ja pitää purkaa jotain osia pois alta ?
                      Tapiolan Essolla laittavat lohkolämppärin edullisesti ja nopeasti ilman turhien osien irroittelua.
                      Last edited by JanisHell; 12-03-2006, 16:16.
                      325i -93 E36

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Joo ei siin mitää pakosarjaa tarvii irrottaa..Harmaita hiuksia se saattaa toki vähän aiheuttaa, mutta niin tekee myös ilmastointi jos semmonen on.

                        Itelle laitettii kolmosen kohdalle, jos en väärin muista..Kohtuullisen helppo oli. Ja paras lohkis noihin on CALIX, se ankkuroidaan eikä vain lyödä sinne lohkoon. Huomattavasti helpompi ja parempi systeemi kuin defan junttaaminen.

                        Hintaa noilla vastuksilla + johdot on noin 100e..
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎