Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 mystinen kolina takaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    e36 mystinen kolina takaa.

    Auto pitää kuopissa takaa vasemmalta (erityisesti nimismiehen kiharoissa) kolinaa. Kolina kuuluu pienimmistäkin kuopista, esim. talvella risteykset / kaistanvaihdot yms. Kolina on myös selkeästi toispuoleinnen. Jarrutus ei vaikuta asiaan, eli kolina kuuluu jarruttipa tai ei. Kääntelykään ei vaikuta asiaan. Metro-Autossa vikaa etsitty, mutta ei löytynyt. Puslat/iskarit/jouset/takaluukku/ovet/ tarkistettu sekä etupäästä asentaja jotain katteli myös. Ääni ei ole metallinen, mutta selvästi kuuluva. Ääni on ollut jo useamman kuukauden ajan, mutta kun ei tiedä mitä vaihtaa.

    Foorumilla ehdotettua:
    1. Apurungon puslat: jos tämä olisi vika, niin kolina kuuluisi erityisesti liikkeelle lähdettäessä, vaihteita vaihtaessa.
    - Tämä se ei voi olla, koska merkkiliikkeessä tutkittu puslat kolinan takia-->ei väljyyttä, eikä ääntä kuulu vaihdettaessa/liikkeelle lähdettäessä
    -Toisessa liikkeessä tosin oltiin jo valmiita vaihtamaan takaata etummainen pusla tai joku semmoinen, mutta Metrossa kahden asentajan mielestä ei väljyyttä. Vaikutti siis ensimmäisen liikkeen rahastukselta (olis kuulemma kestänyt koko päivän = €€€)
    2. Takaiskarin yläpään kumi:
    -Vaihdettu, mutta kolina jatkui. Ääni ehkä tämän tyyppinen, mutta ei liene mahdollista asentaa ko. osaa väärin?
    Last edited by Vanquish; 20-02-2007, 18:42.
  • Jaba_87
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 63
    • Tyrnävä

    #2
    mulla oli menny se etummainen pusla sieltä nii kolis jus tuollai. Kuvan pusla numero 4.
    Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

    Comment

    • madeiraschwarz
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 164
      • kpää

      #3
      Taka

      Vakaajantangon Päät???

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #4
        lisää arvauksia kaivataan! Pitää sitten mennä taas kattelee

        Comment

        • petteriu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1164
          • Pori

          #5
          Originally posted by madeiraschwarz
          Vakaajantangon Päät???
          Ääni tälle ehdotukselle, eli ne yhdystangot vakaajan ja tukivarsien välillä.

          Petteri
          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

          Comment

          • kake
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 590
            • Kerava

            #6
            Originally posted by Jaba_87
            mulla oli menny se etummainen pusla sieltä nii kolis jus tuollai. Kuvan pusla numero 4.
            http://www.realoem.com/bmw/showparts...04&hg=33&fg=30
            Itsellä oli juuri samat oireet ja sama pusla oli mennyt..

            Eli ääni tälle..
            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              #7
              Originally posted by Jaba_87
              mulla oli menny se etummainen pusla sieltä nii kolis jus tuollai. Kuvan pusla numero 4.
              http://www.realoem.com/bmw/showparts...04&hg=33&fg=30
              Tämä on ilmeisesti eri pusla kuin apurungon pusla? Sekaisin menee noitten puslien kanssa. Asentaja kyllä kävi raudan kaa läpi puslat ja sano et ne on OK. Voisko olla, että juuri tämä jäi huomiotta, eli onko epätyypillinen vika?

              Comment

              • Ändi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1292
                • Pori

                #8
                vink vink.
                akku/tunkki irti
                sigpic
                E46 2d 330 -02
                EX.
                E36 2d 328 -97
                e92 335d -07
                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                Bmw 325 iA 2D -93
                Bmw 325 4d -92

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #9
                  Originally posted by Ändi
                  vink vink.
                  akku/tunkki irti
                  Ei huono, mut ääni vasemmalta. Mannermalli (akku oikealla), katsosnääs
                  Last edited by Vanquish; 24-01-2006, 12:40.

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Minullakin on ollut jo vuoden verran samaa ongelmaa, tosin sillä erotuksella että jarrutus poistaa sen vähäksi aikaa. Välillä kolkottaa enemmän, välillä vähemmän. Iskunvaimentimet ja ylätuennat OK.

                    Comment

                    • Jusaus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1124
                      • Kajaani

                      #11
                      Toimiiko kummallaki käsijarru hyvin/oikein? Siellä voi olla käsijarrun hilut irti..
                      Nyk: GSX1300R -00
                      Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                      ---------------------------------------------
                      -Official member of BTCF-Sauna Team-
                      ---------------------------------------------

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        #12
                        Originally posted by Vanquish
                        Ei huono, mut ääni vasemmalta. Mannermalli (akku oikealla), katsosnääs
                        oletkos tarkistanut takapöntön kiinnityskumien kunnon? Ovat aika usein poikki ja pönttö pääsee heilumaan ja kolisemaan seinämiin. Tämä vaan yksi arvaus muiden joukossa, mutta kannattaa nyt sekin tarkastaa.
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          #13
                          Originally posted by antti79
                          oletkos tarkistanut takapöntön kiinnityskumien kunnon? Ovat aika usein poikki ja pönttö pääsee heilumaan ja kolisemaan seinämiin. Tämä vaan yksi arvaus muiden joukossa, mutta kannattaa nyt sekin tarkastaa.
                          jeps, veikkauksia kaivataan! Tää on kuitenkin kunnossa.

                          Originally posted by Jusaus
                          Toimiiko kummallaki käsijarru hyvin/oikein? Siellä voi olla käsijarrun hilut irti.. .
                          Itseasiassa ei! Kolahtaa kun kytkee mateluvauhdista päälle. Ikäänkuin toinen puoli pompahtaa ylemmäs tai alemmas. Ilmeisesti epätasapainossa ja paranis varmaankin säätämällä jarruvoimat balanssiin. Kun paikaltaan kytkee käsijarrun niin ei kolahda. Käsijarru toimii muuten hyvin ja pitää auton paikallaan -ja läpäisi katsastuksen. Tää käsijarru vois olla tutkimisen arvoinen. Mitenkäs sulla Jusaus kolina ilmeni?

                          Comment

                          • easy_ac
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 452
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Vanquish
                            jeps, veikkauksia kaivataan! Tää on kuitenkin kunnossa.



                            Itseasiassa ei! Kolahtaa kun kytkee mateluvauhdista päälle. Ikäänkuin toinen puoli pompahtaa ylemmäs tai alemmas. Ilmeisesti epätasapainossa ja paranis varmaankin säätämällä jarruvoimat balanssiin. Kun paikaltaan kytkee käsijarrun niin ei kolahda. Käsijarru toimii muuten hyvin ja pitää auton paikallaan -ja läpäisi katsastuksen. Tää käsijarru vois olla tutkimisen arvoinen. Mitenkäs sulla Jusaus kolina ilmeni?
                            Itsellä sama homma jostain kuuluu kolahdus kun kahvasta nykäisee vauhdissa, mutta sitten kun kerran nykäissyt niin ihan heti se ääni ei enää tule uudestaan. . Ja sama ongelma täälläkin kolinaa ainakin omasta mielestä jostain päin perää tulee, tosin puslat tutkittu pariin otteeseen.

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              #15
                              Nostellaampas ylös!

                              Puslat vaihdettu molemmilta puolilta jo jonkin aikaa sitten, mutta kolina ei vaan häviä. Erityisen selvästi kolin a erottuu mukulakivillä. Vasen taka pitää kolinaa. Iskarin yläpäätkin on joskus muinoin vaihdettu mutta tämä kolina ei lähtenyt niilläkään. Alustan tarkastuksessa ei löytynyt väljää. Puslan vaihto oli aika turhaa, kun ei olut juurikaan väljää ja silti vaihdettiin. Ehdotuksia??

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎