Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 takaa kuuluu outo laahaava ääni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Warra
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 483

    E36 takaa kuuluu outo laahaava ääni

    Hei. Tuossa pari päivää sitten kovien pakkasten loppuvaiheessa ilmeni tällainen ongelma.

    Autosta kuuluu joku laahaava ääni joka ajoittain kovenee ja ajoittain hiljenee. Tuntuu että se tulee renkaista (vedän käsijarrun pohjaan ääni lakkaa siksi aikaa, ajossa siis. Joten takarenkaista ilmeisesti) mutta en tiedä mistä. Pelkään laakerivikaa tms, mutta auto kyllä rullaa aivan yhtä hyvin kuin ennenkin. Auton ollessa paikallaan ei kuulu kyseistä ääntä.

    Sulatin autonkin pari tuntia lämpimässä ja ääni ei silti hävinnyt. Kävin vanteiden kiinnitykset läpi, katsastin mitä nyt pihalla voi katsastaa mutta en huomannut mitään erikoista. Talloin jarruakin siinä toivossa että entäjos joku jarrupala hivenen laahaisi mutta jarrut toimivat normaalisti ja ääni kuului yhä. Vanteina toimivat jotkut suht edulliset kevytmetallivanteet 6tkm ajetut, ja renkaina 6tkm ajetut nokian hakkapeliitta 4 185/65 r15. Renkaat ovat toimineet mainiosti, enkä vanteistakaan ole huomannut mitään huomautettavaa.

    Autona on sigun auto, ajettu 166tkm (mittarin mukaan, kunto kyllä on mainio joten sen pohjalta kilometrit tuntuvat realistisilta) joista itse olen ajanut 10tkm. Auto siis tuntuu ajossa aivan normaalilta mutta tuo ääni pelottaa että mikä siinä voi olla menossa rikki.

    Ps. Olen sen verran poropeukalo että itse tuskin osaan tehdä muuta kuin vahtaa renkaat, ilmansuodattimen sytytystulpat tms, ja olen melkolailla pa lähikuukausina. :( Auttakaa jos osaatte.
    E46 320i Facelift Touring M54b22
    exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Tunkkaa peppu ylös ja pyörittele renkaita, paikallista kummalta puolen ja ääntääkö molempiin suuntiin pyörittäessä sama ääni.
    Onko auto levyjarruilla takaa? Epäilen vaan kostunutta / jäätynyttä käsijarrua mikä nyt pakkasilla kanittaa. Ei muuta ku kovaa ajoo
    ...

    Comment

    • Warra
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 483

      #3
      Originally posted by reddewil
      Tunkkaa peppu ylös ja pyörittele renkaita, paikallista kummalta puolen ja ääntääkö molempiin suuntiin pyörittäessä sama ääni.
      Onko auto levyjarruilla takaa? Epäilen vaan kostunutta / jäätynyttä käsijarrua mikä nyt pakkasilla kanittaa. Ei muuta ku kovaa ajoo
      Joo on levyjarrut takana. No pitää huomenna vähän talloa ja jarrutella, vaikka tänäänkin kotimatkalla hivenen koittelin.
      E46 320i Facelift Touring M54b22
      exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Levyillä, eli tarkalleen siis rummuilla + levyillä, joten toiset tai molemmat laahaa. Rengasta maasta ylös tunkkaamalla ja kiekkoa pyörittelemällä tulet huomaamaan ettei vika ole vakava
        ...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎