Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 varashälytin piinaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tiikeri
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 105
    • Helsinki

    E36 varashälytin piinaa...

    Searchilla löyty vaan epämääräsiä ohjeita, niin kokeillaanpas uutta threadia.
    Eli jos ja kun forumilta löytyy kokemuksia/tietoa tälläsestä ongelmasta ja miten se korjataan pois päiväjärjestyksestä...

    Eli tilanne tämä, E36 318iS coupe -92 autossa on alkuperäinen varashälytin ja keskuslukitus. Viime aikoina ilmenny seuraavanlainen ongelma. Lukitessa ovia ei mee ekalla kerralla lukkoon vaan pompauttaa tapit ylös, ovet menee lukkoon vasta tokalla kerralla. Tän jälkeen varashälyttimen ledi rupee palaa ihan normaalisti. Tän jälkeen joko minuutin tai tunnin päästä rupee hätävilkut vilkkumaan ja ne vilkkuu sitten joku viitisen minuuttia kerrallaan.

    Vika on kohtuullisen ärsyttävä ja jos auto seisoo pidemmän aikaa niin ei lähe enää vilkuttelun jälkeen kovin tehokkaasti käyntiin.

    Eli mistä kannattaa lähtee liikkeelle ja mitä kannattaa tarkastaa ?
    M5 E28 "Cerri"
    628CSi E24 (m88)
    750 iA E32
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Joku lukoista ei mene kiinni asti, tai pikemminkin oven tunnistin kertoo jonkun luukun/oven olevan auki. Aukipomppaus viittaa lukkoon ja hälläreitten laukeeminen tunnistimeen.
    Itsellä tekee näinpäin kovilla pakkasilla pesun jälkeen, että ovet aukee kaukosäätimestä pomps, mutta vetäseekin takaisin lukkoon, ihan kuin joku pitäis lukitusnappia väkisin alhaalla, kun sillonhan se käyttäytyy juuri noin...

    Eli mittaus / säätö nyt aluksi ovikytkimille, tahi tarkistus.
    Sisävalothan sammuu heti kun virta on päällä, joten testaappa se niin, painele ovia auki sisältä käsin kun virta on päällä ja heikoimman lenkin löytääksesi jotain luukkua auki repiessäsi / työntäessäsi sisävalo syttyy...

    Oliko sekava selitys, oli
    ...

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3016
      • Kuopio

      #3
      Kannattaa tarkastaa myös peräkontin johtosarja. Nippu menee siinä vasemman puolen kaasujousen vieressä. Vetää suojuksen sivuun ja tarkastaa, että kaikki johdot mitä siellä kulkee ovat ehjiä. Jossain vaiheessa tahtoo mennä poikki jyrkimmän mutkan kohdalta.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎