kyllä löytyy faktaa noista kansi vioista, on muutaman joutunu korjauttaan.. vitun kallistahan se ainakin on.. mutta eihä bemarinmiehet tunnusta tollaisia vikoja vaik maailmanloppu tulis..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328i tyyppivikoja??
Collapse
X
-
Luulen kanssa et noista on vesipumppu menny ja siten keittäny kannen kieroks tms. Ei ne nyt vaan itestään siellä pauku vaik mitä sanoisit. Kaiken saa rikki jos koittaa.
edit: ja kyllä jumalauta tunnustan et on vikoja siellä täällä ja välillä muillekkin jakaa mut ei nyt tarvi mitään essopuheita paskoista kansista/pahveistaF11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Originally posted by ZoMbiENiin ja näissä kaikissa se on vaan menny? Ettei olisi vesipumppu ollut jo aikansa elänyt?
myös faktaa on se että tässä lähellä on koneistamo, ja ne sen työmiehet
sanoo että jokapäivälle on ainakin 1bemarin kansi koneistettavaksi..
ja tämä on tosi..
sitä en tiedä että miten niitä niin paljon on sökönä, mut niin se vaan on..
kylhän se tollainen pitkä 6mukisen kansi voi porsia pelkästää sillä että lähteen kylmällä motilla antaan possua.. vai hä?..jos VAG tuotteilla ajaa, niin ei remontilla rajaa..
Comment
-
-
Originally posted by etanamyös faktaa on se että tässä lähellä on koneistamo, ja ne sen työmiehet
sanoo että jokapäivälle on ainakin 1bemarin kansi koneistettavaksi..
ja tämä on tosi..
sitä en tiedä että miten niitä niin paljon on sökönä, mut niin se vaan on..
kylhän se tollainen pitkä 6mukisen kansi voi porsia pelkästää sillä että lähteen kylmällä motilla antaan possua.. vai hä?
Kyllä kai tuo kansi hajoo jos tossuttaa kylmää pataa. Yleisin syy just tuo ylikuumeneminen. Paskaiset jäähdyttimet, rikkinäiset vesipumput ja liian vähän vettä. ehkäpä nuo Bemarin kannet on hieman tarkempi tuosta lämmöstä kuin neloskoneiset muut autot. Tosi harvoin kuullut noista m50 ja m52 koneista, että olisi kansia mennyt...
Comment
-
-
Taitaa ne kansivikaiset 6-syl bemarit olla niitä dieseleitä
Asiallisella käytöllä olleista autoista en ole kuullut että olis koneremonttia
tarvinnut tehdä M50/M52 vaikka olis ajettu enemmänkin kuin 200tkm..
Kannattaa huoltaa ennenku hajoo: vesipumpun vaihto ja tarvittaessa nokkaketjun kiristimen vaihto edes.. Tottakai tulee kansivikaa jos autossa
on vielä ensiasennus jäähdytinnesteet ja öljyt joskus vaihdettu & possua annettu kylmänä..Last edited by olaus; 02-02-2006, 11:28.
Comment
-
-
Originally posted by j328Mihinkohän faktaan tämä perustuu??? Omassa käytössä on ollut tähän menessä 4kpl E36 328 coupeja ja kymmeniä vastaavia autoja olen käynyt läpi saksassa eikä yhtään kansivikaista ole löytynyt.
Tässä jotain vikoja joihin olen edellä mainittujen lisäksi törmännyt:
-etupenkkien kiskoissa väljää
-ajotietokoneen näppäimiä hajalla
-aibägin varoitusvalo palaa (yleensä penkin tunnistinmatto hajalla)
-koneen lämmöt ei nouse kunnolla (termari jumissa)
-vanos saattaa pitää ääntä, kuuluu räminänä 2000-4000rpm välillä
Kannattaa katsoa tarkkaan millaisen yksilön ostaa. Seuraavilla kriteereillä pääse jo aika pitkälle: kohtuulliset ajokilometrit, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, kolaroimaton ja alkuperäinen maalipinta. Toki voi löytää helmiä ilman kyseisiä kriteereitäkin, mutta silloin pitää jo olla hyvää tuuria mukana. Omasta mielestä hyviä autoja hinta/laatu suhteessa.
ja mulla on ollu nuita kutoskoneisia sen verran et liekkö osaat niin moneen laskea.. sen verran kokemusta et eipä paljo alle tonnin nuita kansi hommia saa teetätettyä, useampaan joutunut tekeen hinnasta ja laadusta riippumatta.. mut onhan nuita jokunen helmikin sattunut oleenSpeed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
-
Originally posted by iikkaja mulla on ollu nuita kutoskoneisia sen verran et liekkö osaat niin moneen laskea.. sen verran kokemusta et eipä paljo alle tonnin nuita kansi hommia saa teetätettyä, useampaan joutunut tekeen hinnasta ja laadusta riippumatta.. mut onhan nuita jokunen helmikin sattunut oleenF11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Siis se on ihan fakta että varsinkin m50 koneista menee kansia, mutta se syy on siis 99.99%:sti koneen keittäminen. Koneen keittäminen taas pääsääntöisesti näissä johtuu vesipumpun pettämisestä. Eli kyllähän näissä kannet kestää melkein mitä tahansa siihen asti kun tuo vesipumpun akseli irroittaa otteensa siipipyörästä. Kuutoskone pitkine kansineen ei millään muullakaan valmistajalla ole vahvimmillaan koneen keittäessä jolloin kannen eri päiden lämpötilaerot voivat olla valtavia. Eli unohdetaanpa se yksi tulppien vaihto ja vaihdetaan ne vesipumput erityisesti m50 koneisiin.
Comment
-
-
Originally posted by SeneEt sit vissiin hirveen hyvin osaa huoltaa autojas jos kannet paukkuu.
sen verran oppinu et käytän AINA muutaman minuutin ennen lähtöä ja lähdön jälkeen!!Speed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
-
M52 - kansipahvi kärvähti
Omakohtainen kokemus 528iT E39 M52 -kiehahtamisesta. Tuontiauto, mittarissa tapahtumahetkellä n. 207 tkm, huoltokirja on alkuperäinen ja säännöllisesti täytetty. Kesäkeli, n. 25 lämmintä, matelevaa kaupunkiliiikennettä. Autossa lämmöt nousi yli puolivälin, ei punaiselle, mutta siihen keskiviivasta seuraavaan valkoiseen viivaan. Lämmöt laski pian keskiviivalle ja taas vähän ajan kuluttua nousi ylempään valkoiseen viivaan. Heti kun oli liikenteen puolesta mahdollista, auto parkkiin ja moottori seis => nesteet kiehahti pihalle. Hieno homma!
Korjaamon analyysi syyn selvittämiseksi: Ensimmäinen epäilty oli vesipumppu. Se oli kunnossa, mutta varmuuden vuoksi vaihdettiin uuteen. Varsinainen syy oli, että viskokytkin oli lopettanut toimintansa => lämmöt pompsahti matelevassa liikenteessä. Kansi vääntyi, mutta ei rikkoutunut. Kun kansi oli irti, asentajat teki arvion tietämättä mittarilukemaa, että minkä verran koneella on ajettu. Päätyivät lukemaan n. 200 tkm. Uskoo ken tahtoo, mutta miksi olisivat valehdelleetkaan.
Hoitokonsti oli kannen oikaisukoneistus+uusi pahvi+uusi viskokytkin+uusi vesipumppu. Rempan jälkeen on tullut ajettua n. 13 tkm ilman ongelmia.
Pari muualta tullutta järkevän oloista vinkkiä suoran kutosen käyttöön:
Koneen lämmetessä, ennenkuin lämpömittari sojottaa normaalissa, ei kannata käyttää kierroksia yli 3500 rpm (4000). Saksassa ajotapa ei välttämättä ihan vastaa tätä, jos lähdetään autobaanalle paahtamaan.. Auto saa lämpöshokkeja elinkaarensa aikana riittävästi ja pahvi ja alumiinikansi on kovilla. Toinen neuvo on, että lämpömittarin viisari ei saisi ajonaikana yhtään vaeltaa normaalilämmöstä (etenkään ylöspäin) tai jotain on sen verran pielessä, pelit seis, pelti auki ja tutkimaan mikä mättää.
Comment
-
-
Originally posted by kabaKyllä vitutti, ku tää ongelma tuli esille. Noh, onneks interneetist löyty kuvaohjeet asian korjaamiseen ja vaikka olin kuinka epäuskoinen, niin kyllä se on nyt korjauksen jälkeen toiminu vuoden , ilm. sullakin kokemuksiaNow: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by iikkaen minä autoja huolla käytän liikkeessä ja nuo mitkä on ollu paskana niin ne on tullu mulle kansi vikasena!
sen verran oppinu et käytän AINA muutaman minuutin ennen lähtöä ja lähdön jälkeen!!F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
Comment