Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i tyyppivikoja??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • etana
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 24

    #31
    Originally posted by QUASIMODO
    EeeeKolmeKuutosissa ei ookaan muuta kun vikoja!

    toi on rehelistä puhetta ja totuuden puhujistahan ei koskaan ole tykätty..
    ..jos VAG tuotteilla ajaa, niin ei remontilla rajaa..

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      Ei nyt taas yleistettäisi... esim. vm.95-97 318iS:n vikatiheys taitaa olla enään kolmanneksen vm.91-92 325:sta. Jokin -96 318iS alkaa pyörimään jo A4:n ja C-sarjan mesen kanssa samalla tasolla. Toki monesta japsista vielä jäädään, mutta ei kuluttajan kannalta kovin merkittävästi. Joten e36...ja e36...

      Comment

      • huru-ukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 4052
        • Inkoo/Portimao

        #33
        Originally posted by etana
        myös faktaa on se että tässä lähellä on koneistamo, ja ne sen työmiehet
        sanoo että jokapäivälle on ainakin 1bemarin kansi koneistettavaksi..
        ja tämä on tosi..
        sitä en tiedä että miten niitä niin paljon on sökönä, mut niin se vaan on..
        kylhän se tollainen pitkä 6mukisen kansi voi porsia pelkästää sillä että lähteen kylmällä motilla antaan possua.. vai hä?
        Jos nyt ajattelee,että "työmiehet" - siis kavereita on useampia,niin mitä ne sitten lopun päivää korjailevat,jos yx bemun kone on työstettävänä.Loput ovat sitten niitä muita eli "ongelmattomia" autoja..? Joo,tuosta vesipumpusta vain senverran,että koska siinä näyttää normaalisti olevan muovisiipi,ei se vain kestä loputonta kurnuttamista.Eli - jos on mahdollisuus,niin kannattaisi vaihtaa toi peruspumppu metallisiipiseen.Näin on esim. ALPINAssa tehty jo uudekseltaan ja tulihan tuo otettua talteen kuumien hetkien varalta...

        Comment

        • Rapamaha
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 683
          • -

          #34
          Originally posted by janppi
          Hoitokonsti oli kannen oikaisukoneistus+uusi pahvi+uusi viskokytkin+uusi vesipumppu.
          Voisitko vielä jakaa hintatiedon kannen oikaisukoneistuksen sekä purku- ja kasaustöiden osalta tänne kollektiivisesti päiviteltäväksi?

          Comment

          • janppi
            Newbiemmer
            • Jun 2005
            • 24
            • JKL

            #35
            kansiremppa, M52

            Koko hoito koostui seuraavasta: kannen oikaisukoneistus, kansipahvi, viskokytkin, vesipumppu, tulpat, öljyt, öljysuodatin, nesteet, termari ja termarikotelo, ilmansuodatin. Osat alkuperäisosia, paja ei-merkkiliike. Muistaakseni aika tarkkaan yhteensä 2000 e.

            Tuota hintaa selittää yksi erillinen tumpelointiepisodi, missä on mukana omaa hölmöyttä (+ oli kiire saada auto kasaan). Eli ensimmäinen pikahoitotoimi oli, että vaihdetaan vain kylmästi vesipumppu ja termari, eikä kantta avata siinä toivossa, että jos vaikka tällä kertaa kansi ei olisi saanut liikaa lämpöä. Asentajat heitti, että kiehahtamisen jälkeen (kutosen alukannesta puhuttaessa) tsäänssi onnenkantamoiseen on aika paljon pienempi kuin tunnettu 50-60, joten riski oli tiedossa, että homma ei pelitä. Kädet ristiin ja koeajolle. Lämmöt nousi edelleen, kone levälleen kantta myöten jne.. Tuli turhaa työtä laskuun useampi tunti. Toisella kierroksella löytyi vasta viallinen viskokytkin. Kaikesta oppii ja yleensä artisti maksaa...

            Comment

            • Murska
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 382
              • Savo

              #36
              328:n luotettavuudesta ja vioista

              Omalta kohdaltani voin kyllä mainita, että harvinaisen vähän on mitään vikoja ko. autossa ilmennyt ja 40tkm oon jo sillä porannut(vm 97. 328). Liekkö tilanne eri mallisarjan varhaisempien mallien kohdalla, kun aika lailla tuota legendaa tällä foorumilla liikkuu.

              vikoja jotka omasta korjattu:

              ilmastoinnin etuvastus
              takakelkan puslat
              vesipumppu + termari(ei särkynyt, vaihdettiin varmuuden varalta)

              ...ja siinä se

              kertaakaan ei ole tielle jättänyt ja muutenkin on säilynyt ihmeen hyvässä kuosissa...eikä vieläkään natise eikä nitise, vaikka kohta 200tkm mittarissa

              ...joten älkää ihan rajoituksetta yleistäkö E36:ten vikoja ja julistako ko. autoja pommeiksi....kiitos
              e61 530i touring M-sport LCI -08
              Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
              Ex:e46 330i -01 Sedan
              Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

              Comment

              • iikka
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2597
                • Oulu

                #37
                Originally posted by Rapamaha
                Voisitko vielä jakaa hintatiedon kannen oikaisukoneistuksen sekä purku- ja kasaustöiden osalta tänne kollektiivisesti päiviteltäväksi?

                1000-2000€ on noi kansi rempat yleensä!!!
                Speed costs, how fast you wanna go?

                Comment

                • E38
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 269
                  • HKI,TKU

                  #38
                  Originally posted by janppi
                  Omakohtainen kokemus 528iT E39 M52 -kiehahtamisesta. Tuontiauto, mittarissa tapahtumahetkellä n. 207 tkm, huoltokirja on alkuperäinen ja säännöllisesti täytetty. Kesäkeli, n. 25 lämmintä, matelevaa kaupunkiliiikennettä. Autossa lämmöt nousi yli puolivälin, ei punaiselle, mutta siihen keskiviivasta seuraavaan valkoiseen viivaan. Lämmöt laski pian keskiviivalle ja taas vähän ajan kuluttua nousi ylempään valkoiseen viivaan. Heti kun oli liikenteen puolesta mahdollista, auto parkkiin ja moottori seis => nesteet kiehahti pihalle. Hieno homma!

                  Korjaamon analyysi syyn selvittämiseksi: Ensimmäinen epäilty oli vesipumppu. Se oli kunnossa, mutta varmuuden vuoksi vaihdettiin uuteen. Varsinainen syy oli, että viskokytkin oli lopettanut toimintansa => lämmöt pompsahti matelevassa liikenteessä. Kansi vääntyi, mutta ei rikkoutunut. Kun kansi oli irti, asentajat teki arvion tietämättä mittarilukemaa, että minkä verran koneella on ajettu. Päätyivät lukemaan n. 200 tkm. Uskoo ken tahtoo, mutta miksi olisivat valehdelleetkaan.

                  Hoitokonsti oli kannen oikaisukoneistus+uusi pahvi+uusi viskokytkin+uusi vesipumppu. Rempan jälkeen on tullut ajettua n. 13 tkm ilman ongelmia.

                  Pari muualta tullutta järkevän oloista vinkkiä suoran kutosen käyttöön:
                  Koneen lämmetessä, ennenkuin lämpömittari sojottaa normaalissa, ei kannata käyttää kierroksia yli 3500 rpm (4000). Saksassa ajotapa ei välttämättä ihan vastaa tätä, jos lähdetään autobaanalle paahtamaan.. Auto saa lämpöshokkeja elinkaarensa aikana riittävästi ja pahvi ja alumiinikansi on kovilla. Toinen neuvo on, että lämpömittarin viisari ei saisi ajonaikana yhtään vaeltaa normaalilämmöstä (etenkään ylöspäin) tai jotain on sen verran pielessä, pelit seis, pelti auki ja tutkimaan mikä mättää.

                  Minulla kävi aikalailla samalla tavalla E38 728iA:n kanssa viime kesänä. Seiska on tuotu Tukholmasta ja siinä on huoltokirja. Tapahtumahetkellä mittarissa 158tkm. Lämmin kesäpäivä, +21c... Lähdin töistä länsiväylälle ja n 10min ajon jälkeen rupesin ihmettelemään takapelistä näkyvää pölyn /tomun tapaista hyvin haaleaa pilveä. Vauhtia oli n 80km/h ja ajattelin sen tulevan vieressä ajavasta bussista (tai jostain muusta autosta ympärillä). Mittarit näyttivät kaikki normaalille ja kone hyrräsi kauniisti... 15-20s myöhemmin tajusin että pöly ei tule bussista vaan meikeläisen Seiska heittää savuverhoa! Samalla lämmöt rupesivat vauhdilla nousemaan ja ajoin suoraan tien reunaan ja sammutin auton. Kaikki tapahtui lopulta todella nopeasti.

                  Valkoista savua tuli nyt konepellin joka raosta ja kyydissä ollut äitini kyseli että "ei kai auto voi räjähtää"? Lämmöt eivät ehtineet nousta punaiselle asti ja oletin, että vesipumppu siellä on varmasti hajonnut. No ei kun hinuri paikalle ja auto Espoon BMW Laakkoselle. Diagnoosi olikin, että yksi kannen pulteista oli katkennut ja kansi päässyt korkkaamaan. Lopulta pirssi oli korjaamolla melkeen 3 viikkoa ja lasku 1350€. Kantta ei tarvinnut onneksi suoristaa mitä aluksi Laakkonen epäili (hinta olisi silloin ollut n 2000€). Samalla autooni vaihdettiin uusi vesipumppu ettei se menisi seuraavaksi paskaksi ja taas sama rumba edessä. Takana nyt 11tkm ilman ongelmia. Palvelu oli Espoossa täysin moitteetonta ja minulle ilmoitettiin heti että tässä menee ainakin muutama viikko.

                  PS. En ole koskaan "rääkkännyt" autojeni koneita yli 3000 varvin ennenkuin lämmöt ovat kokonaan ylhäällä. Myös parin minuutin kylmäkayttö on aina tapana jos on pakkasta...
                  Autotalli:
                  -07 Lexus GS300
                  -96 Mercedes-Benz SL320
                  -79 Wartburg 353W Tourist
                  -66 Cadillac Coupe De Ville


                  Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                  Comment

                  • Po101
                    Newbiemmer
                    • Nov 2005
                    • 12
                    • Rauma

                    #39
                    Joo, eiköhän näillä tiedoilla alkuun jo päästä; kiitos kaikille...

                    Comment

                    • vilsku
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 729
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by kaba
                      Kyllä vitutti, ku tää ongelma tuli esille. Noh, onneks interneetist löyty kuvaohjeet asian korjaamiseen ja vaikka olin kuinka epäuskoinen, niin kyllä se on nyt korjauksen jälkeen toiminu vuoden , ilm. sullakin kokemuksia
                      Kokemusta täälläkin. Vaihdoin ite, meni joku 30min purku/kasaus-operaatioineen, eli iisi homma. Onneks oli joo tullu luettua täällä tosta, olis muuten voinu olla haavi auki...

                      Voisin lisätä listaan vielä jarruvalon katkaisijan, jouduin ite sen vaihtamaan. Iisi homma sekin kyllä.

                      Kovin vähän on ollut vikoja kyllä, ei oikeestaan mitään oikeeta vikaa...Kesällä aattelin kyllä vaihtaa puslat uusiin, mahdollisesti uretaanisiin.
                      e61 525d (2006)
                      ex: e36 328i M-Sport (1996)
                      ex: e30 316i (1988)

                      Comment

                      • ghengis
                        Newbiemmer
                        • Jun 2007
                        • 1

                        #41
                        Tökätään nyt eteenpäin, vesipumppu tosiaankin laukeaa aika tarkalleen 150tkm:n kohdalla, nimimerkillä juuri korkannut, tarkoitus oli vaihtaa mutten ehtinyt kun ajattelin että kestää se, nyt kantta oikaisemaan.

                        Comment

                        • Pande
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1324
                          • Helsinki

                          #42
                          itellä pursi vesipumppu 149tkm kohdalla.
                          Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                          330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                          sigpic

                          Comment

                          • VilleVee
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 95

                            #43
                            Eli omaani kannattaisi pikkuhiljaa harkita vesipumpun vaihtamista, kun mittarilukema on 131.000.

                            Ja tikulla minua silmään, mutta pakko silti puuttua puolentoistavuoden takaiseen....

                            "Koneen lämmetessä, ennenkuin lämpömittari sojottaa normaalissa, ei kannata käyttää kierroksia yli 3500 rpm (4000). Saksassa ajotapa ei välttämättä ihan vastaa tätä, jos lähdetään autobaanalle paahtamaan.. Auto saa lämpöshokkeja elinkaarensa aikana riittävästi ja pahvi ja alumiinikansi on kovilla."

                            Meinasikohan alkuperäinen kirjailija sitä että jokainen sakemanni asustaa aivan autobahnin varrella tai että siitä kotipihasta alkaen se nopeusrajoitus on vapaa ja kaista leveä...? ;-)

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎