Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä huomioitavaa E36?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Mitä huomioitavaa E36?

    joo elikkäs olis tarkotus hankkia saksata tuollainen e36 korinen 320 coupe bemari. ja kysyisin vain että mitä mun pitäis huomioida kun olen sitä hakemassa? tyyliin "missä on yleisimmät ruostepaikat" jne.
    Kiitos jo etukäteen avusta.(enkä sitten tiedä et onko tää oikee alue kysyä..)
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    #2
    Katso ainaskin jokaisten pyöränkaaren reunat! Jos on ollut leveetä vannetta alla ja kaaria "nikkaroitu" saattaa lähteä ruostumaan. Katso myös erityisen tarkkaan takakontin kansi ja sivuhelmat saattaa olla myös hiukkasen huonossa hapessa.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • rampale
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 249

      #3
      Jos ABS-valo palaa, niin siitä ei välttämättä selviä vain anturin vaihtamalla, vaan saattaa olla vähän kalliimpikin remontti edessä (itse selvisin 250 eurolla, kun vika saatiin vihdoin paikallistettua).
      Jokuhan tällä palstalla taisi sanoa, että güntherit olivat peittäneet sen varoitusvalon teipillä.

      Comment

      • Slow_M3
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 779

        #4
        Ihan perus-settiä mutta katso konetta käynnistäessä tuleeko putkista sinistä sauhua ja koneen mahdolliset öljyvuodot kantsii luonnollisestikin tsekata. Laita myyjä käynnistämään auto ja kuuntele samalla itte koneen kilinöitä ja kolinoita samalla kun se pelti kerran on auki. Meneekö kaikki pykälät sisään ilman ongelmia? Millon on viimeks huollettu ja onko kuitteja? Onko esim inspection II nurkan takana, jos on niin tinkimään yms yms. Jos tyhjäkäynti on erityisen huonoa niin lambda+sitämyöten katti voi olla paskana


        sitte vielä:
        Voi olla että olet tämän ottanu jo huomioon mutta johtuen suuresta viritysohjeitten kyselymäärästä: Oletkos varma että se 320 on tarpeeks tehokas jotta sillä viittii ajella pidemmän aikaa? Ne hevoset maksaa ihan perkeleesti sitte myöhemmin, nyt sais aika halvalla kun ostais suoraan sen 325:n.

        nimim. ei enää "miten mun 316 viritetään 50 eurolla ämmäntappajaks"-threadeja
        sigpic

        Comment

        • Ville-325
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 213

          #5
          Jos vaan mahollista ni päästöt kannattas käydä tarkistuttamassa. Jos päästöt on vitullaan ni äkkiä tulee hintaa jos joutuu hommaamaan uudet katit ja lambdan ym. Ja päästöjen mittauksessa muutenkin selviää aika hyvin, onko moottori apulaitteineen kunnossa.

          Comment

          • humala
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 739
            • Kemi

            #6
            suosittelen autotohtoria joka mittaa päästöt ja ohivuotomittaukset ja samallahan se kannattaa kaikki alustat katsastaa yms..maksaahan se mutta halvemmaksi tulee kuin ostaa sika säkissä jota sitten 1000 eurolla paikataan..
            E70 X5 3.0d -07
            E39 530da touring -99
            ex: E36 325i sedan -93

            Comment

            • QUASIMODO
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2540
              • Pirkkala

              #7
              Tyyppivikojahan näissä EeeKolmeKutosissa on aivan älyttömästi..Niitä en jaksa luetella,mutta "yleisimmät" ruostepaikat (,jotka siis itse huomasin autoa joskun hankkiessa): Kaaret,ovien alareunat + peräkontti.
              Osta vaan se 320i..
              sigpic

              Comment

              • Tepetee
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 49
                • Nääsville

                #8
                takakontin tiiviste

                kannattaa nostaa pois ja kattoo et onko alannu ruostuu.Melkee kaikista o alannu ruostuu just tiivistee alta ainaki mitä ite oo nähny.
                Last edited by Tepetee; 13-02-2006, 19:51.

                Comment

                • olaus
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 687
                  • jyväskylä

                  #9
                  Searcilla löytyy paljon tietoa kun laittaa E36 hakusanaksi.

                  Aika hyvin paljastuu mahdolliset kolinat kun ajelee vähän huonompikuntoista
                  tietä, aja koeajolla myös kovempaa kuin 50kmh niin mahdolliset jurinat / ulinat paljastuvat takapäästä.

                  Itse en eilisen 328 -95 ajelun jälkeen enään harkitsisi edes 325 mallia, paperilla
                  nuilla on pienehkä ero mutta käytännössä se on suuuri.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    ...ota se hieman uudempi...

                    Comment

                    • okko
                      BTCF Honorary Member
                      • Apr 2005
                      • 1763
                      • Honkajoki

                      #11
                      eikö näitä mopocoupeja oo jo ihan tarpeeks tänne uitettu.
                      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎