Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 -96 jäähdytysnesteet hävii aika vauhdil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jari N
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 46
    • España/Finland

    E36 -96 jäähdytysnesteet hävii aika vauhdil

    ..eikä tuu lämmintä autoon sisään ollenkaa.Auto kyl käy nätisti, eikä mitään ylimääräsii äänii kuulu. Mutta sauhuttaa harmaata sauhuu myös lämpösenä. Eihä tuo voi selittyy millään pelkästää vesipumpulla? Eli vähintääki myös kansipahvi menny??? Auto lämpes tuossa kerran pari kertaa lähes tappiin asti vain hetkeksi, kun vanha syylari levis.

    Jari N
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9984
    • KVLA

    #2
    Vastasit jo itse kysymykseesi.Vaikuttaa että vähintään pahvi olisi mennyt,jos nesteitä häviää...
    Last edited by Heguli 31; 19-02-2006, 23:42.

    Comment

    • Jari N
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 46
      • España/Finland

      #3
      Originally posted by Heguli 31
      Vastasit jo itse kysymykseesi.Vaikutta että vähintään pahvi mennyt...
      Niin vähä aatttelinkii - noh en ees iha vähä! :( Vaan kovasti elin toivos, et joku vois yrittää ees epäilykseni olevan vääräs. Mut faktojaha on vaikee kumota...:(

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Meneekö nestettä? Ei se "sauhu" vielä mitään kerro, putki pysyy kylmänä todella kauan ja ilmankosteus on mitä on näillä keleillä...
        Joten tarkkailisin nesteen kulutusta ja jos syyräri on vaihdettu niin ilmaisin senvehkeen kunnolla! N.viikon ajon jälkeen voit arvioida sen nesteen oikean kulutuksen, tai jos sitä litra rupee päivässä menemään, niin sit on pahvi selvä.

        [edit]niin kuinka vauhdilla, juurikin tuohon ilmaukseen viitaten...
        ...

        Comment

        • Jari N
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 46
          • España/Finland

          #5
          Originally posted by reddewil
          Meneekö nestettä? Ei se "sauhu" vielä mitään kerro, putki pysyy kylmänä todella kauan ja ilmankosteus on mitä on näillä keleillä...
          Joten tarkkailisin nesteen kulutusta ja jos syyräri on vaihdettu niin ilmaisin senvehkeen kunnolla! N.viikon ajon jälkeen voit arvioida sen nesteen oikean kulutuksen, tai jos sitä litra rupee päivässä menemään, niin sit on pahvi selvä.

          [edit]niin kuinka vauhdilla, juurikin tuohon ilmaukseen viitaten...
          Nooh tuota...ensinäkii vaikutamme tämän rojun kanssa täl hetkel espanjas. Joten ilmat snadisti eri ko siellä. Mutta tuosta ilmauksesta en osaa sanoo mitää, ku en oo ite mikää nero näiden juttujen kanssa. Ja tuo korjaajakii tekee kaiken niin nopeesti, ku kerkii, ennenkuin jo seuraava duuni pukkaa päälle. Mut kyllä se sitä siin parisen tuntii ilmaili ihan vaan säiliön korkki pois ja kiekkoi ja nestettä lisää jne jne...ekana päivänä kereny ajaan kuin 50-60km ja paisuntasäiliö oli kokonaan tyhjä...nyt parina päivänä ennoo ajanu ku iha 4-5km eli kone ei oo ees kunnol kereny lämpees...niin tuosta nesteen kulutuksest, että vaikuttas et se ehkä ihan hiukka vieny. Mutta en oikei uskala pahemi ajella sillä, ettei kanteen vaan tulis mitää, ku sille on just syksyl tehty kaikki maholline mitä kannelle voi tehä ja uudet imunokat vaihettii. Kuten venttiilit käsiltetii myös, nii ei viittis sitä työtä tuhota kokonaan omal huolimattomuudella. Mutta katotaa ny miten tässä käy. Mun tuuril kansi kiero ja se siitä sitten. ( aikasemmast kerrast ei jääny enää koneistus varaa) Noh..eletään kuitenki toivos vielä, että vain pahvilla selvittäs.
          Tuo ilmaus juttu on varsin mielenkiintone vaihtoehto, mutta kuten tuossa sanoin, niin ei oikei uskaltas riskeerata ( ellei se kansi oo menny jo solmuu).

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Jari N
            Ja tuo korjaajakii tekee kaiken niin nopeesti, ku kerkii, ennenkuin jo seuraava duuni pukkaa päälle. Mut kyllä se sitä siin parisen tuntii ilmaili ihan vaan säiliön korkki pois ja kiekkoi ja nestettä lisää jne jne...
            E36:sessahan on siinä syylärin päällä myös semmonen pikkunen korkki joka on hyvä availla ilmatessa, onnnistuu huomattavasti paremmin. Ja jos ei oo kokemusta siitä ilmauksesta niin kannattaa kyllä aikaa varata, aikalailla v-mäinen voi olla..
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Jari N
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 46
              • España/Finland

              #7
              Originally posted by Janzki
              E36:sessahan on siinä syylärin päällä myös semmonen pikkunen korkki joka on hyvä availla ilmatessa, onnnistuu huomattavasti paremmin. Ja jos ei oo kokemusta siitä ilmauksesta niin kannattaa kyllä aikaa varata, aikalailla v-mäinen voi olla..
              Hmm, siihe vaihetaa huomenna vesipumppu kaiken varoiks, ku toi vanha näyttää kuulema sille ettei oo enää pitkä ikänen. Mikäs on sit noin niikö yleinen mielipide kannattaisko ajel tuollattiis varovaisesti jokunen päivä paljon nestettä meges ja lisäillä tarpeen mukaa?? Ja kuinkas suuri riski siinä on tuhota kansi (olettaen, että se vielä on ehjä)?

              p.s. kiitos vastauksista

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Kyllä minä ajasin niin kauan kun nestettä paisarissa riittää, ei se paljon pahemmaksi mee jos et ilman nesteitä ajele. Itellä nyt alla neloskoneinen ja nestettä hukkas syylärin + korkin vaihdon jälkeen, syynä ilmat koneessa ja löysällä oleva korkki, pitää olla melko tiukalla ettei nakkaa sieltä pihalle. Onhan kaikki kuivana, syyläri, korkin, pumpun ja paisarin ympäristö?
                Jos siinä ei ole höyläämisvaraa ja pahvi on menny, niin kansikin menee melko varmasti vaihtoon, kun sitä ei suorana yleensä oteta irti...
                Mutta toivotaan että siellä ois vaan ilmaa
                ...

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Paitsi sittenpä menee jos se vesipumppu korkkaa. Vaihtoon vaan ja äkkiä jos ei ole tietoa onko vaihdettu koskaan, noista kun niitä on korkkaillut paljon ja sitten mennyt kantta jne. Syylarin leviäminen selittyy myös tuolla vesipumpun hajoamisella, paineet nousee kun lämmöt nousee ja sitte korkkaa vanha syylari. Termarikin saattaa olla hyvä vaihtaa samantien, monella hajonnut se samaan syssyyn ja sitten ei ole enää auto lämmennyt kunnolla.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Jari N
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 46
                    • España/Finland

                    #10
                    Originally posted by Cell
                    Paitsi sittenpä menee jos se vesipumppu korkkaa. Vaihtoon vaan ja äkkiä jos ei ole tietoa onko vaihdettu koskaan, noista kun niitä on korkkaillut paljon ja sitten mennyt kantta jne. Syylarin leviäminen selittyy myös tuolla vesipumpun hajoamisella, paineet nousee kun lämmöt nousee ja sitte korkkaa vanha syylari. Termarikin saattaa olla hyvä vaihtaa samantien, monella hajonnut se samaan syssyyn ja sitten ei ole enää auto lämmennyt kunnolla.
                    Jep, tänään sinne vaihetaa vesipumppu. Termari on vaihettu jo ja syylari on uus. Katotaa ny alkaako nesteet pysyy ines ja alkaako tuuuppaan vihdoin ja viimein lämpöö sisätiloihi. Alkaa usko loppuun koko katiskaan. Mut toivos eletään viel...

                    Comment

                    • Jari N
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 46
                      • España/Finland

                      #11
                      Originally posted by Jari N
                      Jep, tänään sinne vaihetaa vesipumppu. Termari on vaihettu jo ja syylari on uus. Katotaa ny alkaako nesteet pysyy ines ja alkaako tuuuppaan vihdoin ja viimein lämpöö sisätiloihi. Alkaa usko loppuun koko katiskaan. Mut toivos eletään viel...
                      Noh, nyt vesimpumppu vaihdettu..ja nesteitä lisäilty. Ei toistaiseks (pihakäytössä) nesteet hävinny mihkää ja lämmintäkii pukkaa sisäle..vaan ei kuskinpuolelle, ku on kuulema se venttiili rikki (onks iso homma korjaa?). Eikä myöskään sauhuttele lämpösenä enää silleesti, ku tuossa aikasemi, jotta KOVASTI toivon, että alkais vihdoin ja viimein toimii tuo coche!!!!!!!!!! Auto viel huomisee asti korjaajal testailtavana, jotta josko sit ajon aikana tapahtuu jotai muutoksii tilanteesee. Eli kovasti täsä jännittelen että onko lätsäs ja pahvis jotai häikkää vai ei. Oli tai ei, nätisti se käy. Pitekee bemu kansa peukkuu nyh....

                      Comment

                      • Jari N
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 46
                        • España/Finland

                        #12
                        Dodiiiih, syylari ja neste ongelmat näyttäs....

                        Originally posted by Jari N
                        ..eikä tuu lämmintä autoon sisään ollenkaa.Auto kyl käy nätisti, eikä mitään ylimääräsii äänii kuulu. Mutta sauhuttaa harmaata sauhuu myös lämpösenä. Eihä tuo voi selittyy millään pelkästää vesipumpulla? Eli vähintääki myös kansipahvi menny??? Auto lämpes tuossa kerran pari kertaa lähes tappiin asti vain hetkeksi, kun vanha syylari levis.

                        Jari N
                        ..olevan voitettu kanta!!!!!!! Varmaks tiätty viel uskala sanoo mitää, niin paljo ollu ongelmii kyseisen katiskan kans. Nyt kuitekii tullu jonku verta huruteltuu ilman ongelmii. Eli, ku ennoo mikää asentaja itse, niin joudun nyt vaan arvailemaan nesteidenkatoamisen syytä syylarin vaihdon jälkee. Niikö täällä jotkut veikkailivatkii, niin se oli vain kunnollisesta ilmaamisesta kiinni. Olisko sit ollu joku paha ilmalukko tai jotai siel. Kerra imas lähes kaikki nesteet lyhyellä ajolla, mutta sen jälkee eii oo syöny oikeestaa yhtää.
                        Ehkä tuossa kevään aikana voisin kyseisest katiskast koittaa muutaman kuvan laitel näkyville.

                        p.s. paljo on viel laiteltavaa...mut ei mitää semmottist "isompaa"

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎