Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36, 320iA Täyskaasu kiihdytyksellä meno "humpaa", lambdako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ile-78
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 83
    • Oulu

    e36, 320iA Täyskaasu kiihdytyksellä meno "humpaa", lambdako?

    Auto on 320iA M50B20 motilla ja valmistettu 10/91

    Ja asiaan. Ongelma on siis seuraavanlainen: Täyskaasukiihdytyksellä on huomattavissa selvästi "mennään-ei mennä-mennään-ei mennä" efekti eli jossakin on vikaa. Kulutusviisari tällöin myös humpaa, mutta ei normaali ajossa ja päästöt on ok, kulutus on inhimillinen ja eikä muutakaan vikaa ole ilmennyt.

    Ensimmäisenä tulee mieleen lambda-anturi, mutta voiko se olla rikki tuolla tavoin, jos kerran päästöt ovat pilkulleen oikein?

    Imupuolella ei ole vuotoja havaittu, mutta nekinhän vaikuttais päästöihin.

    Polttoainesuodatin vois olla totaalisen tukossa, että ei riitä virtaukset täyskaasulla, mutta ei oikein tunnu luontevalta sekään.

    Sitten tietysti ilmamääräanturi, mutta mutta...?

    Kysymys kuitenkin kuuluu, missä vika?

    Onkos muilla ollut vastaavaa ja millä on korjaantunut?

    Voisko olla kuitenkin tuo lambda vaikka päästöt ok? Ei kehtais "tuhlata" 120euroa, jos ei vika olekkaan siinä. Eikä myöskään ilmamäärämittaria viitti summassa ostaa.

    Vikakoodeja ei ole luettu, koska niitä ei varmaankaan tuommoselle vialle löydy, ilman että vaikutais muutenkin.

    Kiitos vastauksista etukäteen!
  • Ile-78
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 83
    • Oulu

    #2
    olikohan niin mielenkiintoinen onglema ettei kukaa ole törmännyt? En ainakaan searchillakaan ole löytänyt vastaavaa...

    Comment

    • Meisseli
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1003
      • Kotka

      #3
      Yritetään poistaa edes yksi mahdollisuus, eikös täyskaasulle ole aina oma ohjelmansa, jolloin lambdan arvoista ei välitetä hevonkuttua vaan syötetään soppaa sen verran kun kierrosluvun perusteella koneeseen sopii (näin yleistettynä)? Jolloin lambdan kiukuttelun ei pitäisi täyskaasukiihdytykseen vaikuttaa... Oikokaa viisaammat.
      Eioo penaria alla enää.. :(

      Comment

      • Ile-78
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 83
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Meisseli
        Yritetään poistaa edes yksi mahdollisuus, eikös täyskaasulle ole aina oma ohjelmansa, jolloin lambdan arvoista ei välitetä hevonkuttua vaan syötetään soppaa sen verran kun kierrosluvun perusteella koneeseen sopii (näin yleistettynä)? Jolloin lambdan kiukuttelun ei pitäisi täyskaasukiihdytykseen vaikuttaa... Oikokaa viisaammat.
        No tämä tietenkin ois mahdollista ja silloin ongelma tieten kallistuis polttoaineen saamattomuuteen... Eli pensapumppu, suodatin, ruiskut... Sillä jos olis vuotoja, niin nehän näkyis kaiken järjen mukaan suoraan päästöissä...

        Comment

        • Wiking
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 1647
          • Laihia

          #5
          Mulla oli vastaavanlaista onkelmaa
          Korjaantui teholastun asentamisella
          Nyt
          BMW 330e g21 M-Sport
          Ennen
          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

          Comment

          • Extra
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 272
            • Kurjuuden alkulähde

            #6
            Itellä hummasi kans, vaihdoin lambdan ja meno tasaantu sekä kulkupuoli parani huomattavasti!

            Comment

            • e46 ci
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 583

              #7
              Mulla humpasi kans aikanaan 318 compact, kyllä sille yritettiin jotain tehdä, mutta loppui kun vaihdoin 328:n..
              ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

              Comment

              • Extra
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 272
                • Kurjuuden alkulähde

                #8
                Originally posted by e46 ci
                Mulla humpasi kans aikanaan 318 compact, kyllä sille yritettiin jotain tehdä, mutta loppui kun vaihdoin 328:n..
                Nämä on taas niitä viestejä, jotka olis voinu jättää kirjoittamatta ellei muuta asiaa ole!

                Eikä sitte herneitä.

                Comment

                • Ak2000
                  Newbiemmer
                  • Jul 2005
                  • 6

                  #9
                  itellä oli saman tyyppiinen ongelma M43 koneen kanssa. kaasu pohjaan ja kone mietti aina pienen hetken kierrosalueen kohdissa 3500 ja 4500-5000 rpm ennenkuin lähti vetämään. pitkään ajelin ko. vian kanssa, kun ajattelin että se on niitä vanhan auton ongelmia. Sitten vaihdoin polttoaineen suodattimen ja meno parani, kaikki murheet katos. vanhasta suodattimesta valu mustaa mälliä ulos sisäänmeno päästä, ulostulon puolelta tuleva bensa olikin jo ihan kirkasta. Tottakai kone alkaa yskiä korkeilla kierroksilla, missä bensaa palaa reiklusti, koska jo pienetkin ahdistukset polttoaineen saannissa tuntuvat. periaatteessa sama vika vaikutti myös normaalissa rauhallisessa ajossa, mutta silloin kierrokset pysyivät kurissa ja matalina, eikä nykäyksiä huomannut.

                  vaihda viimeisenä se lambda, jos ei muu auta. viallinen lambda teki mulle saman koneen kanssa sellasta, että tasaisessa ajossa kulutusmittari pumppas +- 1 litra.

                  Comment

                  • Ile-78
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 83
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Ak2000
                    itellä oli saman tyyppiinen ongelma M43 koneen kanssa. kaasu pohjaan ja kone mietti aina pienen hetken kierrosalueen kohdissa 3500 ja 4500-5000 rpm ennenkuin lähti vetämään. pitkään ajelin ko. vian kanssa, kun ajattelin että se on niitä vanhan auton ongelmia. Sitten vaihdoin polttoaineen suodattimen ja meno parani, kaikki murheet katos. vanhasta suodattimesta valu mustaa mälliä ulos sisäänmeno päästä, ulostulon puolelta tuleva bensa olikin jo ihan kirkasta. Tottakai kone alkaa yskiä korkeilla kierroksilla, missä bensaa palaa reiklusti, koska jo pienetkin ahdistukset polttoaineen saannissa tuntuvat. periaatteessa sama vika vaikutti myös normaalissa rauhallisessa ajossa, mutta silloin kierrokset pysyivät kurissa ja matalina, eikä nykäyksiä huomannut.

                    vaihda viimeisenä se lambda, jos ei muu auta. viallinen lambda teki mulle saman koneen kanssa sellasta, että tasaisessa ajossa kulutusmittari pumppas +- 1 litra.

                    Pitänee aloittaa tuolla suodattimen vaihdolla, kunhan kelit lämpiävät....

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎