Originally posted by jacu
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325 -93 kone "jarruttaa" tasakaasulla
Collapse
X
-
Kyllähän se lambdan karstasuuskin aiheuttaa siihen toiminta häiriöitä. Ainakin tuossa e34:ssa se on niin juukelin kaukana koneesta se lambda että kestää hetken ennenkuin se lämpenee. Pitäis varmaan tarkastaa että lambdan lämmitys johtoihin tulee virtaa. Meillä auto on ollut enemmän vain lyhyessä ajossa ja tankillisella pääsee noin 650-700 km.VW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Kannattaapa testata, ihan vaan että on tullu testattua, se pyörimistunnistin tai mikä ykk-anturi nyt olikaan...Gentlemen prefer Blondes
Dodge Challenger R/T 1970
ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
Comment
-
-
Lisää tuntemuksista...
Niin kuin edellisessä viestissä sanoin, niin kone tuntuu toimivan nyt peremmin kuin ennen Oulu-Hel-Oulu -reissua, mutta ei kuitenkaan ihan normaalisti.
Jarrutustunne ilmenee edelleen tasakaasulla kiihdytettäessä. Tuntuu kuin auto ei kiihtyisi ollenkaan ja kaasua on pakko painaa kerralla enemmän. Toisin sanoen matalilla kierroksilla kone tuntuu hyytyvän. Ogelma on pahin kylmällä koneella, mutta se ei tahdo poistua koneen lämmettyäkään.
Olisko kellään ideoita, mikä koneessa vois olla vialla tämän viimeisen kuvauksen perusteella?E91 325dA M-Sport -07
ex-E36 325i Sedan M-Sport -93
ex-E30 324td -88
Comment
-
-
Originally posted by MetuMiten testattu? Muistan jostain lukeneeni et lambda voi olla rikki vaikka testeri näyttää et on kunnossa. Menee vanhettessaan hitaaksi tms.E91 325dA M-Sport -07
ex-E36 325i Sedan M-Sport -93
ex-E30 324td -88
Comment
-
-
Aina kun lähden liikkeelle lämpimästä tallista auto toimii normaalisti, eikä jarrutusta esiinny. Sitten kun startti tapahtuu kylmästä hallista jarrutusta esiintyy, vaikka koneen lämmöt olisivatkin nousseet normaaleiksi. Ihan niin kuin kone luulisi olevan kylmä vaikkei sitä todellisuudessa ole.
Mikä osa tai asia voisi reagoida kylmyyteen tuolla tavalla?
Ärsyttävä ongelma...alkaa jo pikkuhiljaa ahistaan.E91 325dA M-Sport -07
ex-E36 325i Sedan M-Sport -93
ex-E30 324td -88
Comment
-
-
Originally posted by jacuKun lukee noita nykimisvikajuttuja, niin tulee väistämättäkin mieleen et voisko vika siltikin olla lambdassa. Voiko se silti olla rikki, vaikka se antaa oikeita arvoja?
Comment
-
-
Originally posted by kalkkunaoskilloskoopilla sen vois testata. 2500 rpm ja sen pitäs 10s aikana tehdä noin 10 "piikkiä" 0:sta 5:teen volttiin. Ei saa ampua jos se onkin vaikka 8 kertaa tai 12 volttia. Ei voi oikein muistaa.
Joka tapauksessa tuo lambdan vaihto huokuttaa vaikka se jonkinlaisella testauksella on todettukin toimivaksi.
Toinen juttu on se lämpötila-anturi. Missäs se nyt sijaitsee ja voiko sen toimivuuden testauksen ja vaihdon suorittaa itse?E91 325dA M-Sport -07
ex-E36 325i Sedan M-Sport -93
ex-E30 324td -88
Comment
-
-
Hei nyt vinkkejä Motronicmiehiltä. Autoon vaihdettu imuputki+tulpat on kunnossa. Päästöt menivät nollille. Teholastu laitettu. Ainavaan jatkuu tietynlainen voimattomuus ja puutuminen auton kulkevuudessa. Joskus, huom. joskus menee kuin piru, 120 km/h @ 8 l ihan pintakaasulla. Välissä taas saa seistä kaasulla ja silti meniminen on kuin kaurapuuron syöntiä. Kiihtyvyys on aaltomaista. 2000-6000 rpm:n välillä tulee n. 4-5 jaksoa täyskaasukiihdytyksessä? Pitäiskö lambda laittaa vaikka päästöt nollat? Tai lämpötila-anturi?
EDIT. Tänään aamulla auto oli aivan erilainen kuin eilen. Kulki niin pirun hyvin. Kalevasta Hervantaan mennessä (kokoajan ylämäkeä) pystyi kylmällä koneella laskemaan 80-90 km/h ja kulutus oli vaan 8 l/100km viisarin mukaan. Joskus kylmällä koneella kulutusmittari näyttää 12 l/100 km jos haluaa että vauhti on tasainen 80 km/h loivaan ylämäkeen. On tässä koira haudattuna johonkin, pakko ollaLast edited by alspe; 09-01-2007, 08:34.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Comment