Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i e36 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ilppi
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 4

    320i e36 ei käynnisty

    Ongelma ilmeni kun käytin auton pesussa. Ei meinannut millään lähten pesun jälkeen käytiin. Sitten ehkä 5-10 yrityksen jälkeen lähti tulille. Annoin auton olla tyhjäkäynnillä siinä sen aikaa kun kuivailin ovien tiivisteitä. Tänä aikana tyhjäkäynniti kierrokset nousi yks äkkiä yli 2000rpm. Sammutin auton ja siihen se sitten jäi.

    Kämpille hinattuani rupesin tutkimaan että mistä buutsi puristaa. Startatessa ei bensapumppu pyöri. Yritin siinä sitten yleismittarin kanssa mittailla pumppun liittimiä mutta se ei paljoa lohduttanut kun en tiedä minkälaisia tuloksia/diagnooseja sieltä olisi pitänyt toivoa. Se vaan pisti silmään että pumpun liittimistä toisessa (mustassa) toinen nasta tuntui olevan irti. Eli pihtien kanssa se liikkui ylös alas. Liekkö vika siinä? Toisaalta mitenkä siihen tuollainen vika pesussa tulisi? Mene ja tiedä...

    Onko muilla ollut ongelmia e36 bensapumpun kanssa?
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Bensapumpun kanssa on ongelmaa ollut sadoilla Suomalaisilla e36:n omistajilla.
    Pestiinkö siis konehuonetta? Jos ei niin jostain ehkä uittanut vettä DME:lle(moottorinohjausboxille/kotelo oikeassa takanurkassa), tai relepohjille(Vasen takanurkka).

    Comment

    • Ilppi
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 4

      #3
      Ei siinä erityisemmin konehuonetta pesty, mutta kyllähän sitä vettä on saattanut roiskua vaikka minne. Releet ja sulakkeet mää oon siitä kattonut eikä niissä päälle päin mitään vikaa näyttänyt olevan. Pitääpä käydä vielä tutkiskelemassa sitä boxia jos sinne ois päässyt kosteutta.

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Vaikuttaa vahvasti sille että DME päässy kastumaan. Kokeileppa onko apparin lattia kostea/märkä?
        Voi olla ne surullisen kuuluisat vesitiet tukossa sieltä konehuoneen puolelta (siinä keskellä semmoisen mustankotelon sisällä ), jolloin valuttaa vedet dme:n päälle ja apparin jalkatilaan.

        Jos on DME kastunut niin anna kuivua RAUHASSA ! Ei mitää kuivatin purkkavirityksiä jne..Vesi ja ne piirilevyjen johteet on jo muutenkin huono yhdistelmä.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Ilppi
          Newbiemmer
          • Mar 2006
          • 4

          #5
          Kävin vähän tutkailemassa. Kosteutta ja kaikkea muuta skeidaa löyty sieltä DME:n luota. Nostin nyt ton DME:n sisälle kuivumaan. Toivottavasti se siitä tokenee.

          Siitä moottorin päällä olevasta kotelosta (musta muoviritilä) on ihan suora yhteys sinne DME:lle. Ei varmaan ole ihme että sitä kautta sinne on vesi päässyt. Herää vain kysymys että millä tämä estetään jatkossa.

          Comment

          • Ilppi
            Newbiemmer
            • Mar 2006
            • 4

            #6
            Bemari käy jälleen!

            Kiitoksia avusta. Ilmeisesti tuo DME:n kuivatteleminen pyödän nurkalla oli ratkaiseva tekijä. Lähti ensimmäisellä käyntiin kun tuikkasin DME:n takaisin paikalleen.

            Se niiden vesitietyeiden puhdistus on sitten vähän toinen juttu. Silmällä niitä ei näe, mutta onneksi sormella tuntee. Vähän vaijerilla niitä koitin rassailla. Pitää ottaa uudelleen projektiks kun vähän kelit lämpenee.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎