......
							
						
					.......
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kohta olis edessä ja semmonen ainaki tulee mieleen että imusarjan ja läppärungon väliin pitää tiivistyskikkailla koska muuten se on o-rengas vasten o-rengasta. Itse tilasin iipeistä tuollasen siihen leikatun metallilevyn että renkaat sitten puristuu sitä vasten molemmilta puolilta. Suutintukissa ei pitäis muuta ongelmaa olla kunhan ruuvinpaikat osuu samaan kohtaan.Originally posted by mika68Löytyy kymmeniä topikkeja M50B25 imusarjan tehonlisäyksestä M50B28 koneeseen. Ja "Esson baarin" tietäjät väittää, että käy suoraan paikalleen heittämällä?
 Tossa kuitenkin yhdet Guntherin tekemät ohjeet, mistä hyvin selviää että ei aivan heittämällä mene. Joutuu ainakin tekemään parit "Pielavetiset" ton kotelon kanssa mihin tulee lämpötila-anturi+muuta sälää:http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndi...bereitung2.htm
 http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=11&fg=40
 Mitenkäs sitten suutintukki ja läppärunko, saako ne paikalleen suoraan heittämällä? Ovat ainakin eri varaosanumerolla 328 ja 325?
 
 Onko kellään FAKTAA kyseisiin asennuksiin???F11 LCI 535xi
 
 
 Ex.
 
 E36 320i sedan
 E36 LCI 328i coupe
 E61 LCI 530xi
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Siitä läppärungosta ei tainnut olla kuvia tuolla saksan ohjeissa, mutta suutintukille joutuu kyllä tekemään ns. adapterin pellistä. Ei osu kiinnikkeet kohdalleen. Ellei sitten 2.5 suutintukkia voisi käyttää asentamalla 2.8 suuttimet siihen?Originally posted by SeneKohta olis edessä ja semmonen ainaki tulee mieleen että imusarjan ja läppärungon väliin pitää tiivistyskikkailla koska muuten se on o-rengas vasten o-rengasta. Itse tilasin iipeistä tuollasen siihen leikatun metallilevyn että renkaat sitten puristuu sitä vasten molemmilta puolilta. Suutintukissa ei pitäis muuta ongelmaa olla kunhan ruuvinpaikat osuu samaan kohtaan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Se on mukava, kun näitä itseoppineita "äidinkielen" opettajia riittää joka topicissa. Kirjoitusvirhe korjattu ja "poju" tyytyväinen?Originally posted by Kilpuri Mutta mikäs kone se tollainen on? Mutta mikäs kone se tollainen on? 
 Asiallisia kommentteja aiheesta kaivataan edelleen... Searchin kautta kaikki jutut luettu läpi!
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 "Poju" tyytyväinen.  
 
 Itse asiaan, käsittääkseni (eikös ollu oikein dynotettukin jossain topicissa) hommassa saavutettavilla tehoilla menetetään 328:n herkullinen alavääntö, mitä en ainakaan itse antaisi muutaman lisähepan takia pois. Tästä seuraa tietty myös kulutuksen nousua. Tietty jos haluaa vaan rakentaa...Now: 525xd -09
 Ex: 330d -07
 Ex: 328i -96
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ja eikös siitäkin ole dynokäyrä, kun imusarjan vaihdon lisäksi on ohjelmoitu ecu uudestaan, niin vääntö/teho lisääntyy entisestään!Originally posted by Kilpuri"Poju" tyytyväinen.  
 
 Itse asiaan, käsittääkseni (eikös ollu oikein dynotettukin jossain topicissa) hommassa saavutettavilla tehoilla menetetään 328:n herkullinen alavääntö, mitä en ainakaan itse antaisi muutaman lisähepan takia pois. Tästä seuraa tietty myös kulutuksen nousua. Tietty jos haluaa vaan rakentaa...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nokun ihan pikkuhakemisella en moista "faktaa" foorumilta löytänyt. Enempivähempi mutua kaikki, faktat siis puolesta ja vastaan on vähissä, myös itsellä! Ilmeisestikin Shrinkin sarja tuo haluttua tehoa väännön häviämättä, mutta vastaavaa "faktaa" en löytänyt äkkisältään M50 - sarjan vaikutuksista.Originally posted by mika68Ja eikös siitäkin ole dynokäyrä, kun imusarjan vaihdon lisäksi on ohjelmoitu ecu uudestaan, niin vääntö/teho lisääntyy entisestään!
 
 Onko jollain niitä faktoja esittää? Jos meinaan vääntö ei hommassa häviä/siirry "ylemmäs" niin homman suoritus voisi alkaa kytemään mielessä...Now: 525xd -09
 Ex: 330d -07
 Ex: 328i -96
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuota tuota... voiko homman tehdä juuri toisinpäin eli M52B28:n imusarja istutetaan M50B25:een, jolloin käytännön ajettavuus paranisi, mutta menetettäisiin se muutaman heponen? Olisiko tuossa swapissa mitään järkeä?
 
 Mun pitäis varmaan harkita ahdettua dieseliä kun en ollenkaan tykkää kierrättää konetta  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jossain oli myöskin väitös että ton m50 imusarja modin jälkeen bensanpaineita nostamalla saadaan kadonneet väännöt alhaalta takasin. Tästä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Mut tosiaan sitten sen näkee kun itselle tuo tulee miltä se tuntuu. Peltisarjat on myös asennuttaa tässä jos/kun se paikka joka nuo laittaisi löytyy.F11 LCI 535xi
 
 
 Ex.
 
 E36 320i sedan
 E36 LCI 328i coupe
 E61 LCI 530xi
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 damien."Tuota tuota... voiko homman tehdä juuri toisinpäin eli M52B28:n imusarja istutetaan M50B25:een, jolloin käytännön ajettavuus paranisi, mutta menetettäisiin se muutaman heponen? Olisiko tuossa swapissa mitään järkeä?"
 
 eikös sellanen kone löydy 323sen keulilta?
 
 
 mites m52sen läppärunko eroaa m50sen vastaavasta.
 m50sen rungoistahan on kairailtu isompia piristämään b25sen menoa.?
 
 et5 onks m52sessa valmiiksi jo isompi vai pittääkö sitäkin kairailla? sigpic sigpic
 E46 2d 330 -02
 EX.
 E36 2d 328 -97
 e92 335d -07
 330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
 Audi S4 -99 (324hp/497nm)
 Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
 Bmw 325 iA 2D -93
 Bmw 325 4d -92
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by DamienTuota tuota... voiko homman tehdä juuri toisinpäin eli M52B28:n imusarja istutetaan M50B25:een, jolloin käytännön ajettavuus paranisi, mutta menetettäisiin se muutaman heponen? Olisiko tuossa swapissa mitään järkeä?Taitaa löytyä, mutta onhan koneissa erona paljon muutakin kuten ns. tupla-vanos, kun taas esimerkiksi omassani M50B25 -93 on "single-vanos". Osaako kukaan siis kertoa että jos vaihtaisin uudemman mallin imusarjan, olisiko vaikutus -20hv ,mutta max. vääntö saavutettaisiin jo 3500 rpm:ssä 4200rpm:n sijaan?Originally posted by Ändieikös sellanen kone löydy 323sen keulilta?
 
 Anteeksi tälläinen "ohi-aiheen-huutelu", mutta kyllähän tämä nyt ainakin läheltä topicin aihetta liippaa  
 Comment
Comment