Announcement

Collapse
No announcement yet.

.......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    .......

    ......
    Last edited by mika68; 06-09-2012, 12:25.
  • Sene
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 925
    • Enschede, The Netherlands

    #2
    Originally posted by mika68
    Löytyy kymmeniä topikkeja M50B25 imusarjan tehonlisäyksestä M50B28 koneeseen. Ja "Esson baarin" tietäjät väittää, että käy suoraan paikalleen heittämällä?
    Tossa kuitenkin yhdet Guntherin tekemät ohjeet, mistä hyvin selviää että ei aivan heittämällä mene. Joutuu ainakin tekemään parit "Pielavetiset" ton kotelon kanssa mihin tulee lämpötila-anturi+muuta sälää:http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndi...bereitung2.htm
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=11&fg=40
    Mitenkäs sitten suutintukki ja läppärunko, saako ne paikalleen suoraan heittämällä? Ovat ainakin eri varaosanumerolla 328 ja 325?

    Onko kellään FAKTAA kyseisiin asennuksiin???
    Kohta olis edessä ja semmonen ainaki tulee mieleen että imusarjan ja läppärungon väliin pitää tiivistyskikkailla koska muuten se on o-rengas vasten o-rengasta. Itse tilasin iipeistä tuollasen siihen leikatun metallilevyn että renkaat sitten puristuu sitä vasten molemmilta puolilta. Suutintukissa ei pitäis muuta ongelmaa olla kunhan ruuvinpaikat osuu samaan kohtaan.
    F11 LCI 535xi


    Ex.

    E36 320i sedan
    E36 LCI 328i coupe
    E61 LCI 530xi

    Comment

    • mika68
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1966
      • ......

      #3
      Originally posted by Sene
      Kohta olis edessä ja semmonen ainaki tulee mieleen että imusarjan ja läppärungon väliin pitää tiivistyskikkailla koska muuten se on o-rengas vasten o-rengasta. Itse tilasin iipeistä tuollasen siihen leikatun metallilevyn että renkaat sitten puristuu sitä vasten molemmilta puolilta. Suutintukissa ei pitäis muuta ongelmaa olla kunhan ruuvinpaikat osuu samaan kohtaan.
      Siitä läppärungosta ei tainnut olla kuvia tuolla saksan ohjeissa, mutta suutintukille joutuu kyllä tekemään ns. adapterin pellistä. Ei osu kiinnikkeet kohdalleen. Ellei sitten 2.5 suutintukkia voisi käyttää asentamalla 2.8 suuttimet siihen?

      Comment

      • Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

        #4
        Originally posted by mika68
        Löytyy kymmeniä topikkeja M50B25 imusarjan tehonlisäyksestä M50B28 koneeseen.
        Mutta mikäs kone se tollainen on?
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #5
          Originally posted by Kilpuri
          Mutta mikäs kone se tollainen on?
          Se on mukava, kun näitä itseoppineita "äidinkielen" opettajia riittää joka topicissa. Kirjoitusvirhe korjattu ja "poju" tyytyväinen?
          Asiallisia kommentteja aiheesta kaivataan edelleen... Searchin kautta kaikki jutut luettu läpi!

          Comment

          • Kilpuri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 831
            • Tampere

            #6
            "Poju" tyytyväinen.

            Itse asiaan, käsittääkseni (eikös ollu oikein dynotettukin jossain topicissa) hommassa saavutettavilla tehoilla menetetään 328:n herkullinen alavääntö, mitä en ainakaan itse antaisi muutaman lisähepan takia pois. Tästä seuraa tietty myös kulutuksen nousua. Tietty jos haluaa vaan rakentaa...
            Now: 525xd -09
            Ex: 330d -07
            Ex: 328i -96

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #7
              Originally posted by Kilpuri
              "Poju" tyytyväinen.

              Itse asiaan, käsittääkseni (eikös ollu oikein dynotettukin jossain topicissa) hommassa saavutettavilla tehoilla menetetään 328:n herkullinen alavääntö, mitä en ainakaan itse antaisi muutaman lisähepan takia pois. Tästä seuraa tietty myös kulutuksen nousua. Tietty jos haluaa vaan rakentaa...
              Ja eikös siitäkin ole dynokäyrä, kun imusarjan vaihdon lisäksi on ohjelmoitu ecu uudestaan, niin vääntö/teho lisääntyy entisestään!

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #8
                ainakin kun itse myin oman m50b25 imusarjan pois, mikä meni m52b28 koneeseen, niin ostaja osti myön suutintukin, eli varmaan sitä käytti suoraa..
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Kilpuri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 831
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by mika68
                  Ja eikös siitäkin ole dynokäyrä, kun imusarjan vaihdon lisäksi on ohjelmoitu ecu uudestaan, niin vääntö/teho lisääntyy entisestään!
                  Nokun ihan pikkuhakemisella en moista "faktaa" foorumilta löytänyt. Enempivähempi mutua kaikki, faktat siis puolesta ja vastaan on vähissä, myös itsellä! Ilmeisestikin Shrinkin sarja tuo haluttua tehoa väännön häviämättä, mutta vastaavaa "faktaa" en löytänyt äkkisältään M50 - sarjan vaikutuksista.

                  Onko jollain niitä faktoja esittää? Jos meinaan vääntö ei hommassa häviä/siirry "ylemmäs" niin homman suoritus voisi alkaa kytemään mielessä...
                  Now: 525xd -09
                  Ex: 330d -07
                  Ex: 328i -96

                  Comment

                  • Damien83
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 527
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Tuota tuota... voiko homman tehdä juuri toisinpäin eli M52B28:n imusarja istutetaan M50B25:een, jolloin käytännön ajettavuus paranisi, mutta menetettäisiin se muutaman heponen? Olisiko tuossa swapissa mitään järkeä?

                    Mun pitäis varmaan harkita ahdettua dieseliä kun en ollenkaan tykkää kierrättää konetta

                    Comment

                    • Sene
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 925
                      • Enschede, The Netherlands

                      #11
                      Jossain oli myöskin väitös että ton m50 imusarja modin jälkeen bensanpaineita nostamalla saadaan kadonneet väännöt alhaalta takasin. Tästä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Mut tosiaan sitten sen näkee kun itselle tuo tulee miltä se tuntuu. Peltisarjat on myös asennuttaa tässä jos/kun se paikka joka nuo laittaisi löytyy.
                      F11 LCI 535xi


                      Ex.

                      E36 320i sedan
                      E36 LCI 328i coupe
                      E61 LCI 530xi

                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        #12
                        damien."Tuota tuota... voiko homman tehdä juuri toisinpäin eli M52B28:n imusarja istutetaan M50B25:een, jolloin käytännön ajettavuus paranisi, mutta menetettäisiin se muutaman heponen? Olisiko tuossa swapissa mitään järkeä?"

                        eikös sellanen kone löydy 323sen keulilta?


                        mites m52sen läppärunko eroaa m50sen vastaavasta.
                        m50sen rungoistahan on kairailtu isompia piristämään b25sen menoa.?

                        et5 onks m52sessa valmiiksi jo isompi vai pittääkö sitäkin kairailla?
                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • Sene
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 925
                          • Enschede, The Netherlands

                          #13
                          Ainakin CA-automotive myy isompaa läppärunkoa tuohon. Hinta oli suolainen tietysti.
                          F11 LCI 535xi


                          Ex.

                          E36 320i sedan
                          E36 LCI 328i coupe
                          E61 LCI 530xi

                          Comment

                          • Kyljys
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 60
                            • Seinäjoki

                            #14
                            jos meinaatte imusarjaa vaihdella,tehkää penkitys ennen ja jälkeen samassa paikassa nii saadaan kerrankin jotain näyttöä asiasta..

                            Comment

                            • Damien83
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 527
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by Damien
                              Tuota tuota... voiko homman tehdä juuri toisinpäin eli M52B28:n imusarja istutetaan M50B25:een, jolloin käytännön ajettavuus paranisi, mutta menetettäisiin se muutaman heponen? Olisiko tuossa swapissa mitään järkeä?
                              Originally posted by Ändi
                              eikös sellanen kone löydy 323sen keulilta?
                              Taitaa löytyä, mutta onhan koneissa erona paljon muutakin kuten ns. tupla-vanos, kun taas esimerkiksi omassani M50B25 -93 on "single-vanos". Osaako kukaan siis kertoa että jos vaihtaisin uudemman mallin imusarjan, olisiko vaikutus -20hv ,mutta max. vääntö saavutettaisiin jo 3500 rpm:ssä 4200rpm:n sijaan?

                              Anteeksi tälläinen "ohi-aiheen-huutelu", mutta kyllähän tämä nyt ainakin läheltä topicin aihetta liippaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎