Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 outoa päästövikaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #16
    No ehkä tästä helpoiten pääsee sillä, että kun vaihtaa lambdan niin ottaa siksi ajaksi akkukengän irti niin tulee samalla nollattua. Ei siitä nyt ainakaan haittaa ole.
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #17
      Kannattaa lukea tuolta topicista monien muiden samankaltaiset ongelmat ja niiden mahdolliset ratkaisut! ->



      Ja tosiaan lambdan vaihdon jälkeen kannattaa vikamuisti nollata!
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • hopeanuoli
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 211
        • Helsinki

        #18
        Hommahan on tietysti niin, että jos vanha lambda oli jo niin heikossa hapessa että sai aikaan vikakoodin, niin koodi täytyy tietysti nollata kun vaihtaa uuden lambdan. Jos ei moottorinohjausyksikössä ole vikakoodia, ei tietysti mitään tarvitse nollatakaan kun lambdan vaihtaa. Jos vikakoodeja ei viitsi/halua testerillä katsoa, kannattaa nollata varmuuden vuoksi. Monesti lambda voi olla jo aika huonossa kunnossa eikä se silti laukaise vikakoodia päälle.
        e90 330d -05

        Comment

        • ässä lavaan
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1717
          • Savo

          #19
          nollasin vikamuistin, ja tervon lentokentän päästä vesannon teboilin pihaan (noin 25km )3 pesässä 5000 kierrroksilla niin heittämällä läpi päästöistä! bileet
          E91

          Exät:
          E36 325i -93 Cabriolet
          E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
          E36 325i -91 Sedan
          E30 325i -85

          Comment

          • Gonzalez
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2632
            • Seinäjoki

            #20
            Vikamuisti täytyy nollata lambdan vaihdon jälkeen. Lambdan hajotessa ecu menee vikaohjelmalle ja sille täytyy kertoa koska siellä on uusi anturi paikallaan. Tämän lisäksi sulla oli ilmeisesti kertyny kattiin paskaa toimimattomalla lambdalla ajelusta ku seokset ollu päin pers**tä. Nyt ku sait seokset kohdalleen ja huudatit putken/katin kuumaksi sieltä palo kertyneet paskat pois ja kappas, taas on arvot kohdallaan.
            ---> Ei muuta kuin turvallista matkaa, ja toivotaan ettet laittanu mitään pilipali 30 euron tarvikelambdaa vaan aidon boschilaisen...
            530d GT F07 2010
            325i E30 Cabriolet 1987

            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Tässä nollaustarpeessakin taitaa olla eroa onko kyseessä 325 8/92 vanhempi Siemens vai 9/92 uudempi Bosch, vai onko kyseessä 320 Siemens?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎