Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i coupe kierrokset soutaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rambo82
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 5

    e36 328i coupe kierrokset soutaa

    Auto siis 328i coupe vm. -96.Moottorijarrutuksen jälkeen kun painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset soutaa (400-n.1000 rpm soutaa pari kertaa sitä väliä jonka jälkeen käynti tasoittuu taas.) Onpa auto jopa kaksi kertaa sammunut sen takia. Onneksi vika ei liiemmin haittaa. Kaikki normaalit kuluvat osat huippu kunnossa (esim. kaikki suodattimet ja tulpat.) Tätä vikaa tartee siis alkaa etsiä syvällisemmistä paikoista. Ja moottori muuten huippukunnossa (ajettu 95tkm, joista itse 3,5v aikana 25 000km.) esim. ilmamäärämittarikaan tuskin lienee vian syy. Auto kun kiihtyy ja kulkee erinomaisesti. (aivan olematonta nykimistä tosin kun kiihdyttää mutta ei kai 10v. vanha voi virheettömästi mennä.)
    Kylmällä moottorilla asiaa vaikea testata koska kierrokset hieman korkeammat jolloin vikaa ei esiinny.
  • Bemu328i
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 7

    #2
    oisko ilmavuoto jossain tai sit tyhjäkäynti moottorissa jotain häikkää...

    Comment

    • E38
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 269
      • HKI,TKU

      #3
      Originally posted by rambo82
      Auto siis 328i coupe vm. -96.Moottorijarrutuksen jälkeen kun painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset soutaa (400-n.1000 rpm soutaa pari kertaa sitä väliä jonka jälkeen käynti tasoittuu taas.) Onpa auto jopa kaksi kertaa sammunut sen takia. Onneksi vika ei liiemmin haittaa. Kaikki normaalit kuluvat osat huippu kunnossa (esim. kaikki suodattimet ja tulpat.) Tätä vikaa tartee siis alkaa etsiä syvällisemmistä paikoista. Ja moottori muuten huippukunnossa (ajettu 95tkm, joista itse 3,5v aikana 25 000km.) esim. ilmamäärämittarikaan tuskin lienee vian syy. Auto kun kiihtyy ja kulkee erinomaisesti. (aivan olematonta nykimistä tosin kun kiihdyttää mutta ei kai 10v. vanha voi virheettömästi mennä.)
      Kylmällä moottorilla asiaa vaikea testata koska kierrokset hieman korkeammat jolloin vikaa ei esiinny.
      Aivan sama vika on emännän 328:ssa (ajettu 190tkm). Toimii välillä montakin päivää ok mutta sitten valoissa kuumalla moottorilla aloittaa kierrosten soutamisen. Sammunutkin muutamia kertoja. Autoon tehtiin viime syksynä II huolto, ongelma alkoi n 3kk tämän jälkeen.

      Aloitin vian metsästyksen tyhjäkäyntiventiilistä joka putsattiin Tapiolan Essolla mutta sillä ongelma ei hävinnyt. Tämän jälkeen mäkeen lähti vapaavirtaus suodatin (edellisen omistajan peruja) mutta sekään ei tuonut toivottua tulosta. Alkuperäiset putsarin kotelot piti tilata Saksasta ja hinta oli SUOLAINEN. Laakkosen mukaan seuraava syyllinen voi olla ilmamäärämittari joka pitäisi vaihtaa. Coupe on ajossa enään muutamia viikkoja ja jätämme ilmamäärämittarin vaihtamisen ensi talveen kun ongelmaan voi keskittyä taas ajan kanssa. MX-5:n lähtee kohta tallista liikenteeseen.

      Autossa oli myös edellisen Ruotsalaisen omistajan jäljiltä 850w edestä vahvareita takaluukussa + Nokian integroitu autopuhelin. Näiden kytkennät olivat lievästi sanottuna erikoisia. Laitteiden irrotuksen jälkeen lämpimän koneen joutokäynti on ollut n 100 kierrosta ylempänä ja seilaamista havaittavasti paljon vähemmän. Myös sammumista ei ole enään laitteiden irrotuksen jälkeen tapahtunut.
      Autotalli:
      -07 Lexus GS300
      -96 Mercedes-Benz SL320
      -79 Wartburg 353W Tourist
      -66 Cadillac Coupe De Ville


      Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎