Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e36 325i -91 outo sivuääni?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B_MAN
    BTCF Member
    • Mar 2005
    • 42

bmw e36 325i -91 outo sivuääni?

Aattelin kysäistä et onko ihan normaalia kun kone huoneesta kuuluu sellainen sihinä/sirinä tai miten sen nyt sanois, kun ääntä kuuntelee tarkemmin kuuluu se kaikista voimakkaammin imusarjan lähettyviltä. Ei ääni ainakaan jakopään ketjusta tule, et mistä päin imusarjaa tälläinen äänen lähtö voi olla peräisin vai onko syyllinen jossakin muussa?? Ja kun auton sammuttaa kuuluu pieni suhahdus ääni, en tiedä voisiko se sammutus ääni kuulua vaparistakin..!
    Auto reistaili todella paljon tyhjäkäynnin kanssa ja teki ihme rumpsutuksia aijemmin, nyt paikalleen on vaihdettu uusi ilmamassamittari ja lambda anturin lämmitys rele. Auto toimii muuten kuin unelma, mutta aina silloin tällöin se tahtoo tehdä vielä pientä rumpsutus oireilua jolloin kierrokset heittelee 700-1300 rpm välillä, tällöin auto ei anna pistää yhtään kaasua koska muuten se ei liiku mihinkään ja tuntuu että se tukehtuu. Jos erehdyt painamaan kovemmin kaasua kuuluu jossain aina pieni poksahdus, luultavasti pakoputkesta, et mikähän mahtaa olla tämän pikku oireen aiheuttaja? Tämä rumpsutus temppuilu lähtee vähän ajan päästä aina itsestään pois kunhan malttaa pysähtyä tien reunaan ja jonkin ajan päästä kone nostaa itse kierroksia ja rupeaa toimimaan normaalisti. Kone tekee tuon yleensä jos auto on pitemmän aikaa parkissa käynnissä ja sitten lähtee ajamaan, tai joskus myös kun auton käynnistää niin jonkin ajomatkan jälkeen, et kertokaahan tietäväiset mikä on vian nimi ja millä se korjaantuu?
    Ja sit toi suhina homma kans joka tahtoo kuulua imusarjan lähettyviltä, eikai sillä voisi olla osuutta asiaan? Kiitos tiedoista jo näin etukäteen ja toivottavasti saitte jotain selvää!
    Last edited by B_MAN; 28-03-2006, 01:57.
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

Toi suhina vois kuulua ihan vaan suuttimistakin, mulla ne ainakin pitää aika kovaakin ääntä. Mun koneessa se ääni on kyllä enempi särinää. Mut vaikee sanoa kun ei oo kuullu tota sun koneen ääntä.
    Kierrosten ajoittainen vaeltelu viittais mun mielestä vialliseen tai likaseen tyhjäkäyntiventtiiliin - koitas putsata se ja jos ei auta niin testaa varaosalla.
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i

Comment

• reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

Heitä se vapari kuikkaan ja vakio putsari takas niin saat lisää voimaa!
      Se suhina kuuluu kaasuläpästä, joka todellakin ääntää vaparin kanssa ja ilmankin, koitappa kohuoneesta vetästä nopeasti kaasu pohjaan niin tulee melkonen "pusu-ääni".
      Sammuttaessa alipaine vapautuu (sylinteristä) imusarjasta, joten ei huolta siitä.
      ...

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎