Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 välityksistä, lyhyet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    e36 325 välityksistä, lyhyet?

    Jeps, eli e30 välityksistä löysin täältä ja netistä paljonkin juttua, muttei e36..
    Alkoi hämäämään, kun vanha e30 kulki 2:lla 110 mittariin(ei tietoa oliko perä alkup.), ja nyt talvella ostettu oma e36 coupe 325 -92(ei vanos) 2:lla alle 90!
    Ja 3:n tuntuu kans suht lyhyeltä.
    Kiertää moottoritieajossa myös melko mukavasti. 120kmh taisi olla n. 3000, ellei vähä yli...
    Perässä on se lätkä missä välitys lukee, mutta selvää ei taho saada.
    Miten muilla, onko yhtä lyhyet välitykset?
  • snelle
    BTCF Member
    • Aug 2005
    • 611
    • Tampere

    #2
    Omassa 328:ssa (E36) kiertää kans vitosella n. 3000 120kmh:ssa.
    F11 520dA M-sport

    ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Ihan normaalilta kuulostaa. Siinä sun e30:ssä on ollu joku aavikkoperä
      ...

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #4
        ok, jännä vaan kun kaverin perus 2.0 primerassa on pidemmät välit kun 80 heppaa tehokkaammassa

        m50 on oikeesti näköjään kierroskone!

        Comment

        • JanisHell
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 410

          #5
          Omastakin mielestä on aika turhan lyhyetvälitykset tossa E36 325sessa.
          325i -93 E36

          Comment

          • hopeanuoli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 211
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by JanisHell
            Omastakin mielestä on aika turhan lyhyetvälitykset tossa E36 325sessa.
            Niin paitsi automaattiversiossa, joka kulkee kakkosella 120km/h ja samaisessa vauhdissa vitosella kiekat on karvan verran päälle 2000 1/min. Jos vaan teho riittäis niin tuo kulkis vitosella rapiat 300 km/h
            e90 330d -05

            Comment

            • AcS325
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 227
              • Road to Jalalabad

              #7
              Originally posted by hopeanuoli
              Niin paitsi automaattiversiossa, joka kulkee kakkosella 120km/h ja samaisessa vauhdissa vitosella kiekat on karvan verran päälle 2000 1/min. Jos vaan teho riittäis niin tuo kulkis vitosella rapiat 300 km/h
              Eli onkos tää nyt siten et tolla manuaalin perällä vois automaatti lähteä paremmin? vai onko kyse nyt vaan laatikon välityksistä?
              "koita uudelleen kyllä se lähtee"

              Comment

              • kake
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 590
                • Kerava

                #8
                Originally posted by AcS325
                Eli onkos tää nyt siten et tolla manuaalin perällä vois automaatti lähteä paremmin? vai onko kyse nyt vaan laatikon välityksistä?
                Mulla oli automaatissa välitys 3.45. Vaihdoin perän jossa oli 3.91 välitys.
                Eron huomasi kyllä kiihtyvyydessä ja otti myös vitosella huiput..
                Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                Comment

                • hopeanuoli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 211
                  • Helsinki

                  #9
                  Automaattiversio häviää paikaltaan lähdössä oikeastaan vaan ykkösvaihteella ihan aluksi, kun kierroksia ei voi väkivaltaa käyttämättä nostattaa korkeimman väännön alueelle (joka on noissa moteissa vielä todella korkealla). Lentävässä lähdössä automaagi menee hyvin tasaväkisesti manuaalin kanssa. Toki jos viitsii kiusata autoa, niin lähdön voi tehdä periaatteessa nopeammin sudittamalla ensin jarrua vasten... Käsittääkseni 328 e36 lähtee viivalta automaattina melkein yhtä nopeasti kuin manuaali, kiitos suuremman alakierrosväännön.
                  e90 330d -05

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    BMW on ollut aina tunnettu siitä, että suurin vaihde on ns. suora, eikä ylivaihde, kuten Opeleissa tai monissa muissakin autoissa.

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      #11
                      Käsittääkseni 328 e36 lähtee viivalta automaattina melkein yhtä nopeasti kuin manuaali, kiitos suuremman alakierrosväännön.
                      Jos lähtökierroksia on 1000-2000 niin kyllä se lähtö on vielä mallia mummo sängystä. Tolla 2.8 pannulla kiekkoja pitäis saada jotain 3000+ että lähtis heti vetään kunnolla.

                      Niin ja onhan ne 325 välitykset aika lyhyet, eikös se vedä 5:llakin rajoittimelle?
                      Last edited by S.P.R; 02-04-2006, 01:16.

                      Comment

                      • ankkuli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 938
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by Lanttu
                        BMW on ollut aina tunnettu siitä, että suurin vaihde on ns. suora, eikä ylivaihde, kuten Opeleissa tai monissa muissakin autoissa.
                        kyl mun tietääkseni melkeen kaikissa bemun vakiolootissa on nelonen suora ja vitonen ns. ylivaihde. sporttilootat sitte erikseen. perävälitys on suurimmassa osassa valittu niin, että jaksaa vetää isoimmalla vaihteella kiekat tappiin. ex m50 525i jakso kiskoo melkeen 6 tonnia vitosella, samoin nykyinen e30 730i, kaverin 325i rajottajaan, mutta niinhän sen pitää ollakki. miksi auton pitäisi kulkea sataa kakkosella...
                        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                        Comment

                        • hopeanuoli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 211
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Wackot
                          Jos lähtökierroksia on 1000-2000 niin kyllä se lähtö on vielä mallia mummo sängystä. Tolla 2.8 pannulla kiekkoja pitäis saada jotain 3000+ että lähtis heti vetään kunnolla.
                          Muistelin vaan kun täällä joku joskus kehui että 328 automaatti sutii paikaltaan lähtiessä kevyesti märällä kelillä. No, kuivalla pito on tietysti vielä aikas paljon parempi, joten optimaaliseen lähtöön pitävällä kelillä ei sitten taida 328iA:nkaan vääntö riittää.
                          e90 330d -05

                          Comment

                          • Blindi
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 524
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by ankkuli
                            kyl mun tietääkseni melkeen kaikissa bemun vakiolootissa on nelonen suora ja vitonen ns. ylivaihde. sporttilootat sitte erikseen. perävälitys on suurimmassa osassa valittu niin, että jaksaa vetää isoimmalla vaihteella kiekat tappiin. ex m50 525i jakso kiskoo melkeen 6 tonnia vitosella, samoin nykyinen e30 730i, kaverin 325i rajottajaan, mutta niinhän sen pitää ollakki. miksi auton pitäisi kulkea sataa kakkosella...
                            E36 325:ssa on seuraavanlaiset välitykset:

                            1. 4,23
                            2. 2,52
                            3. 1,67
                            4. 1,22
                            5. 1,00
                            R. 4,04

                            Eli vitonen on suora. Muista bimmereistä en tiedä.

                            Comment

                            • JanisHell
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 410

                              #15
                              Originally posted by Wackot
                              Jos lähtökierroksia on 1000-2000 niin kyllä se lähtö on vielä mallia mummo sängystä. Tolla 2.8 pannulla kiekkoja pitäis saada jotain 3000+ että lähtis heti vetään kunnolla.

                              Niin ja onhan ne 325 välitykset aika lyhyet, eikös se vedä 5:llakin rajoittimelle?
                              Kyllä jos on vakiolastu.
                              325i -93 E36

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎