Announcement

Collapse
No announcement yet.

92 325i E36 Tyhjäkäyntiseilaa yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemuchka
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 9

    92 325i E36 Tyhjäkäyntiseilaa yms

    Kaikki threadit luettu läpi eikä samanmoista aivan sitten ole löytynyt joten aloitan uuden:
    Kylmänä kun auton käynnistää tipahtavat kierrokset kiltisti sinne 750-800paikkeille. Lähden ajamaan ja tyhjäkäynti nousee +1000
    Ajelua tasaisella tiellä komosella tai nelosella vauhdilla 50-60 niin auto alkaa hyytymään. Niinkuin bensa loppuisi. Pumppailulla meno kuitenkin jatkuu ja ampuukin maan perkeleesti menemään jos innostuu polkemaan. Sammunut ei ole kertaakaan mutta päivittäinen, useita kertoja tapahtuva ilmiö. Ei tee tuota nk. maantieajossa eli 80-140km/h vauhdeissa.

    Puhdistin tyhjäkäyntimoottorin viimeisen päälle, -ei mitään apua.
    "Polttoaineen kulutus viisari" liikkuu nykimällä parin millin liikkein kaiken liikeensä minkä liikkuu(seilaa kyllä koko asteikon läpi suht. loogisesti mutta kuten sanoin:"nykien")

    Ajotietokoneen mukaan keskikulutus on normaalissa kaupunkiajossa 14-litran luokkaa. Maantieajossa 30km matkalla tipahtaa 13 litran korville.Ilmeisesti pikkusen reiluja lukemia? Viisari mittari näyttää "matka-ajossa" tasaisella tiellä pikkusen yli 10-L.
    Mistäköhän nuokin "tietonsa ottavat", oiskohan yhteyttä vikaan?

    Ei viitsisi alkaa ostelemaan lambdoja ja muita aivan vain huvikseen... oiskohan kenelläkään vinkkejä miten hommassa kannattaisi edetä, -että saisi vikaa edes jotenkin paikannettua?
  • kehveli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 276
    • Lappeenranta

    #2
    Ensimmäisenä kannattaa käydä luetuttamassa vikakoodit. Siitä voisi olla apua.
    Paikalisella valtuutetulla BMW:korjaamolla ainakin on tähän tarkoitukseen soveltuvat laitteet. Tietysti näillä merkkihuolloilla on aika kalliit hinnat.
    Elämä On
    Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
    Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

    Comment

    • Jänis
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 60
      • Hämeenlinna

      #3
      Mulla sama auto ja sama vika. Lambdan, tulppien ja rikkinäisen imuputken vaihto ei tehnyt mitään, vika oli ilmamassamittarissa. Täyskaasulla antoi oikeita arvoja mutta nimenomaan osakaasulla arvot alle normaalin.
      Slow, slower, E46 316i

      Comment

      • jam75
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 654
        • Tornio

        #4
        Osta se uus lambda-anturi, sitä ei varmaankaan ole ikinä vaihdettu sinun autoon, eikä tarvi edes huvikseen ostaa

        Comment

        • Bemuchka
          Newbiemmer
          • Mar 2006
          • 9

          #5
          Okay.. siis lambda taikka ilmamassamittari. Luulisin että jompi-kumpi MUTTA milläköhän selviäisi kumpi noista on viallinen? Jos Nummela-lohja-espoo akselilla olisi jollakin samanlainen auto niin ilmamassamittarin "kokeilu" toisesta autosta lienisi olevan kätevin tapa selvittää ongelmaa. Tuon vaihtoon kun ei menisi kuin minuutti. Halukkaita?
          Kävin juuri pidemmän matkan ja taajamanopeuksilla ajettaessa on yhtä perkelettä kulkeminen.. auto "tukehtuu" totaalisesti kolmosella/nelosella ajettaessa n50km/h ja kovalla pumppaamisella kun saa kierrokset nousemaan niin sitten mennään, -ja kovaa mennäänkin.

          Mietin tuota lambdaa... motonetr myy pariakin mallia enkä nyt sitten tiedä mikä niistä sopii autooni. Vehjehän on edelleenkin -92 e36 325i

          Comment

          • tumppu86
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 900
            • E-pohjanmaa

            #6
            Ota se ilmamassamittarin piuha irti ja käy ajamassa lenkki. Ainakin mun järki sanoo, että jos auto toimii sillon edes jollain tavalla normaalisti, niin silloin olisi ilmamassamittari rikki

            Comment

            • jam75
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 654
              • Tornio

              #7
              Originally posted by Bemuchka
              Okay.. siis lambda taikka ilmamassamittari. Luulisin että jompi-kumpi MUTTA milläköhän selviäisi kumpi noista on viallinen? Jos Nummela-lohja-espoo akselilla olisi jollakin samanlainen auto niin ilmamassamittarin "kokeilu" toisesta autosta lienisi olevan kätevin tapa selvittää ongelmaa. Tuon vaihtoon kun ei menisi kuin minuutti. Halukkaita?
              Kävin juuri pidemmän matkan ja taajamanopeuksilla ajettaessa on yhtä perkelettä kulkeminen.. auto "tukehtuu" totaalisesti kolmosella/nelosella ajettaessa n50km/h ja kovalla pumppaamisella kun saa kierrokset nousemaan niin sitten mennään, -ja kovaa mennäänkin.

              Mietin tuota lambdaa... motonetr myy pariakin mallia enkä nyt sitten tiedä mikä niistä sopii autooni. Vehjehän on edelleenkin -92 e36 325i
              Sit samalla ku laittasin sen uuden lambdan niin päivittäisin uuden ohjelmankin boxiin ku sellaistakin ois tyrkyllä ihan benarin omasta firmasta. Korjaa just näitä "alkupään" lambdansyömisiä/tyhjäkäyntiongelmia jne jne...

              ps. eikö toimikkin auto matka-ajossa normaalisti, ainoastaan kaupunkiajossa vttuilee? -> Päivitykseen boxi , mutta minkä firman saat sen sit tekeen niin on toinen juttu... Helsingissä Laakkonen ainakin tekee, Keminmaa tekee nyt, Rovaniemellä "ehkä" ja Oulussa vaihtaa ainoastaan koko boxin eli sielä ei päivitetä vaikka tiedetään tilanne.
              Last edited by jam75; 08-04-2006, 21:55.

              Comment

              • Bemuchka
                Newbiemmer
                • Mar 2006
                • 9

                #8
                Originally posted by jam75
                Sit samalla ku laittasin sen uuden lambdan niin päivittäisin uuden ohjelmankin boxiin ku sellaistakin ois tyrkyllä ihan benarin omasta firmasta. Korjaa just näitä "alkupään" lambdansyömisiä/tyhjäkäyntiongelmia jne jne...

                ps. eikö toimikkin auto matka-ajossa normaalisti, ainoastaan kaupunkiajossa vttuilee? -> Päivitykseen boxi , mutta minkä firman saat sen sit tekeen niin on toinen juttu... Helsingissä Laakkonen ainakin tekee, Keminmaa tekee nyt, Rovaniemellä "ehkä" ja Oulussa vaihtaa ainoastaan koko boxin eli sielä ei päivitetä vaikka tiedetään tilanne.

                Juuri näin! Suunnittelinkin lastuttaa vekottimen jossakin vaiheessa mutta lienee tarkoituksenmukaisinta suorittaa operaatio ensimmäisenä. Jos ei muuta niin aivan varmasti "vian luonne muuttuu". Merkkiliikkeissähän tuosta samasta sirusta/vanhan päivityksestä saa maksaa moninkertaisen hinnan verrattuna "ei-merkki-lastuun" jossa on aivan samat spexit, elleivät joiltain osin jopa paremmat kuin noissa "monen sadan euron ammattimiesten asennuksissa". Eli lastu kiinni ja sitten vasta lambda. Näin homman hoidan ja koodailen mitä tapahtui.

                Comment

                • humala
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 739
                  • Kemi

                  #9
                  Vikakoodit voi luetuttaa Bosch service huollossa...ja ei maksa lähellekään niin paljoo ku merkkiliikkeessä...
                  E70 X5 3.0d -07
                  E39 530da touring -99
                  ex: E36 325i sedan -93

                  Comment

                  • hopeanuoli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 211
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by tumppu86
                    Ota se ilmamassamittarin piuha irti ja käy ajamassa lenkki. Ainakin mun järki sanoo, että jos auto toimii sillon edes jollain tavalla normaalisti, niin silloin olisi ilmamassamittari rikki
                    Ei se vaan kuitenkaan noin mene. Piuhan irti ottamalla kone menee varaohjelmalle, eikä käytä muidenkaan anturien infoa. Eli jos vaikka lambda on paskana, "korjaantuu" sekin ilmamassamittarin piuhan irrotuksella.
                    e90 330d -05

                    Comment

                    • tumppu86
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 900
                      • E-pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by hopeanuoli
                      Ei se vaan kuitenkaan noin mene. Piuhan irti ottamalla kone menee varaohjelmalle, eikä käytä muidenkaan anturien infoa. Eli jos vaikka lambda on paskana, "korjaantuu" sekin ilmamassamittarin piuhan irrotuksella.
                      Okei. Olin siinä luulossa, että kone menee vain ilmamassamittarin osalta varaohjelmalle

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎