Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i Coupe 17" 245/40 raapii.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sipi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 320
    • Helsinki

    e36 328i Coupe 17" 245/40 raapii.

    Avataan ny ongelmilla ekat postaukset foorumille.

    Kellään ideoita mitä ois alustasta solmussa, vai eikö yksinkertaisesti mahu vaan alle tommoset 17" vanteet 8" leveet 245/40 kumeilla m-alustalla? Vanteiden ET on 40. Edessä on 215/45 profiililla olevat kumit jossa tilaa sitten vaikka millä mitalla. Ongelma esiintyy vaan apukuskin puolella töyssyistä ajaessa eli sieltä puolelta raapii kaariin, kuskin puolella ei saa mitenkää ottamaan kiinni, joten oisko jousi kuoleentunut, poikki se ei ainakaan näyttäny olevan vai mitään muita ideotia arvon raadilla? Pahempiin uriin myös nappaa mut voipi johtua noista rengasleveyksistä, tosin kyllä se talvikiekoillaki vähän otti.

    Alustan pitäisi olla m-alusta ja edestä tuntus olevan ~40mm korkeemmalla kuin takaa. Auto menossa pajalle puolentoista viikon päästä ja kävi mielessä et jos h&r:n comfort cup kitin tilais (40/15) niin sais keulaa alas, mut mihinhä tasoon tuossa jää perä verrattuna tohon m-alustaan ? 60/40 madallus noilla rengasleveyksillä taitaa olla mahdotonta ilman kaarien levitystä.
    e39 M5 Carbonschwarz '2001
    ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
    ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    225/45 tai 215/45 niin mahtuu pyörimään. toi 245 on muutenkin jo liian leveä 8" vanteelle.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Olisiko camberkulmissa(pystykallistumissa) jotain sanottavaa? Onko ollut madalluksen jälkeen kulmien säädössä?

      Comment

      • sipi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 320
        • Helsinki

        #4
        Tuossa pitäisi olla alkuperäinen m-alusta ja ei ole cambereita säädetty ainakaan minun toimesta, auto valu Saksasta tuossa reilu kk- sitten. Kuskin puolella tosiaan on tilaa ihan mukavasti. Miten paljon tuommonen 40/15 tiputtaa takaa verrattuna orkkis m-alustaan? Seuraavassa linkissä kuva jos se kertoisi jotain enemmän tuosta nykyisestä korkeudesta http://blame.kgb.fi/bmw-sivu.jpg
        e39 M5 Carbonschwarz '2001
        ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
        ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Ei kyllä voi olla M-alusta, koska sen verran korkea on varsinkin etupäästä, eli melko selvästi on ns.0-korkeudella. 40/15 setti pudottaa siis tuon 40/15. Et ei vain näytä 40:lta???. et40-45:lla voi tuolla rengasleveydellä pudotuksen laittaa 60/40, eikä pitäisi raapia mihinkään. Muutamasta millistä kiinni siis.
          Last edited by Hemi; 15-04-2006, 00:13.

          Comment

          • sipi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 320
            • Helsinki

            #6
            Vanteet on Borbet E:t ja kyllä niissä lukee et40, piti tarkistaa kun rupes kaivelemaan kanssa et oiskoha tullu yks väärä vanne. Jotkut mustat iskarit sieltä alta löyty, ei vaan saannu selkoo teksteistä. Ehkä seon suosiolla 40/15 tai tuo 60/40 setti tilattava ni saa tuota keulaakin alas.

            Tässä vielä muutama kuva, näyttäs ehkä tuon toisen renkaan kulma olevan erilainen.




            e39 M5 Carbonschwarz '2001
            ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
            ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Joo, mutta noin silmämääräisesti takapään cambereissa/pystykallistuksissa näyttäisi olevan hieman eroa? Ainakin vasemman puolen kulma on kyllä pielessä eli liikaa positiivista camberia. Se tietenkin selittäisi sen miksi rengas käy kiinni vain oikealta puolelta? Toki tuo 8" vanne ja 245 rengas on yhdistelmä jossa syntyy jyrkkä olkapää renkaalle jolloin tuo et40 ei sekään ole riittävä vaan pitäisi olla lähempänä et45:sta?

              Comment

              • sipi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 320
                • Helsinki

                #8
                Silmämääräsesti ja sormella koittaen, eroa on eri puolilla, täytyy ottaa tarkat mitat vielä, niin sillähän se selviää, ei oikeen huvittas uusia kumeja lähteä ostamaa. Rengaspojat nuo kumit ja vanteet myi väittäen et menee alle m-alustalla nätisti. 255:siakin kovasti kaupitteltiin, tiedä sit oliko myyntipuheita vaan Kiitos kommenteista tähän asti.
                e39 M5 Carbonschwarz '2001
                ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                Comment

                • ///MJ
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 1869
                  • Joensuu

                  #9
                  Kaarissa voi olla hyvinkin eroa.
                  Itsellä E36 sedan ja takana apukuskinpuolella 5mm leveämpi pokkaus sisäänpäin.
                  Kaarien pokkauksella tästäkin ongelmasta eroon.
                  F36 428iA GC M-Sport
                  Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                  M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                  M: E36 328i osia

                  M: E39 business cd ja info display

                  M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                  Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                  Comment

                  • sipi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 320
                    • Helsinki

                    #10
                    Päivitystä sen verta että tasan sentti eroa, eli apukuskin puoli sentin matalammalla vanteen alareunasta kaareen mitattuna.
                    e39 M5 Carbonschwarz '2001
                    ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                    ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by sipi
                      Päivitystä sen verta että tasan sentti eroa, eli apukuskin puoli sentin matalammalla vanteen alareunasta kaareen mitattuna.
                      Mittaappa hupina myös paljonko kuljettajan puolen pyörä on kaareen nähden sisempänä kuin matkustajan puoli. Näyttää ainakin kuvissa selvästi olevan yläreunastaan ulompana yläreunastaan toi matkustajapuoleinen pyörä.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        #12
                        Käy tarkistuttamassa kaikki taka-akselin puslat ja teetätä samalla nelipyöräsuuntaus ja säädätä myös taka-akseliston kulmat kohdalleen. Jos raapii edelleen niin Autotekillä käymään niin Robi pokkaa takakaaret niin ettei ota kiinni.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • sipi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 320
                          • Helsinki

                          #13
                          Joo, auto on menossa keskiviikkona Rännärille ja samalla h&r:n 40/15 satsi alle ja jos se vielä vittuilee tuon reissun jälkeen niin autotekille sitten seuraavaksi.
                          e39 M5 Carbonschwarz '2001
                          ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                          ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                          Comment

                          • Larry
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 646
                            • höpö

                            #14
                            Olen melko varma että taka-akselin etummaiset puslat sökönä. kerro sitten kun saat selvyyden (itsellä sama vika)

                            Comment

                            • sipi
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 320
                              • Helsinki

                              #15
                              Updatea sen verta että puslat oli kunnossa et missään ei väljää löytynyt, toinen etuiskari oli ihan loppu ja nyt alla on Bilsteinin Sprintit sekä H&R 40/15 sarja ja näyttäs silmämääräsesti paremmalta, raapii tosin edelleen oikeelta puolelta ja torstaina menossa kulmiensäädätykseen Capital renkaaseen jonka pitäisi taitaa tuo homma kunnolla. Ajo-ominaisuudet muuttu kyllä täysin, vetely pienentyi olemattomiin, vaikka leveetä takarengasta onkin alla ja auto käyttäytyy muutenkin upeasti.
                              e39 M5 Carbonschwarz '2001
                              ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                              ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎