225/45 tai 215/45 niin mahtuu pyörimään. toi 245 on muutenkin jo liian leveä 8" vanteelle.
Vaan ei mahdu. Itellä ainakii edessä sopii pyörimään ongelmitta, mutta takana raastaa kovissa montuissa johonkin sisälokarin lärpäkkeeseen. Sinänsä se ei mitään mihinkää vaikuta, koska on pehmosta muovia..Mut härregyyd notta se viheltää kovaa kun osuu siihen
Kellään ideoita mitä ois alustasta solmussa, vai eikö yksinkertaisesti mahu vaan alle tommoset 17" vanteet 8" leveet 245/40 kumeilla m-alustalla? Vanteiden ET on 40. Edessä on 215/45 profiililla olevat kumit jossa tilaa sitten vaikka millä mitalla.
Noitten ei pitäis olla liian leveät, madalluksesta riippumatta! Edellyttäen että camber-kulma on kohdallaan (kuvien perusteella ei näytä olevan!), eli luulisin että ongelma ratkeaa pyöränkulmien säädöllä. Mulla M3:ssa ollu takana 245/40-17 alkuperäisellä 8,5" vanteella ja reilulla madalluksella, eikä ota kiinni.
On kuitenkin pienestä kiinni, et tietysti jos toisen puolen kaarta on joskus korjattu niin voi olla erilainen.. Mut toivottavasti ei.
Nyt on pyöränkulmatkin suunnattu ja takaa oikean puolen camberi, alkutilanne -0.3, lopputilanne -1.0. Tuossa oli se isoin muutos. Ei vaan auttanut nuo säädöt raapimisongelmaan, joten maanantai aamuna matka käy kohti autotekkiä. Jotain rapattia sieltä luvattiin jos btcf jäsen niin piti tuokin muodollisuus hoitaa alta pois joten kannatusmaksutkin suoritettu
Ilmeisesti oikeeta kaarta aikoinaa paikkailtu ja hieman eri muotonen kun toinen puoli, tongeilla kaaren reunasta (siitä mistä takapuskuri tulee kaareen) peltiä muutama milli puristuksiin ja enää ei nappaa kii, eli ei ollut kuin parista millistä kiinni, joten jos joku näitä jälkikäteen lukee, todetaan nyt että 245/40/17" menee 8" vanteella ilman ongelmia mikäli orkkiskunnossa kaaret.
Comment