Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 (m50) 325 käynti häiriöitä (lambda vaihdettu just)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arva
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 5
    • Helsinki

    E36 (m50) 325 käynti häiriöitä (lambda vaihdettu just)

    Eli lambda on just vaihettu (n. 1½ sitten kirjoitus hetkestä), mutta auto ei silti pysy käynnissä tyhjä käynnillä vaan röpöttää hetken ja sammahtaa auto vastaa kyllä kaasuun. Ennen Lambdan vaihtoa ongelmana oli että auto ei nostanut kierroksia yli 500 kiekan ja jos painoi kaasua se sammahti saman tien. kellään ollut vastaavaa ?! eli mitä muuta voisi olla. tuossa tullut nyt tarkistettua että ilmavuotoja ei ole. ruiskun ohjaus poksin piuhat on kiinni ja kampa on paikoillaan ilman määrämittarin liittimetkin on tullut tarkistettua. :? :(
    --
    Arva
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    #2
    Onko vikatila nollattu ?
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • Arva
      Newbiemmer
      • Apr 2004
      • 5
      • Helsinki

      #3
      Kuinkas sen saa nollattua ?!
      --
      Arva

      Comment

      • Arva
        Newbiemmer
        • Apr 2004
        • 5
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Arva
        Kuinkas sen saa nollattua ?!
        lisäten sen että jos hommaan esim. tarttee ajotietokoneen ku sellasta ei tossa mun mopossa oo .. :|
        --
        Arva

        Comment

        • Arva
          Newbiemmer
          • Apr 2004
          • 5
          • Helsinki

          #5
          Löytyy putkesta auton alta, siitä haarakohdasta. Kannattaa kokeilla jos vaan saat jossain auton ylös! 22 lenkki mukaan ja menoks Vikamuisti kannattaa varmaan nollata kans, eli akku irti vähäks aikaa, pitäs pelittää. Onnea
          ei auttanu vika muistin nollaus !
          --
          Arva

          Comment

          • sqxo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 902
            • no man's land

            #6
            Voisko olla että pakosarjat/putkisto ei oo ihan tiiviit ja se häiritsee lambdan toimintaa? Linkki:


            PS. Pistäsit ennemmin Ongelmat-palstalle ku kuullostais vähä siltä et sulla on onkelma sen Penarin kanssa.. :wink:

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Jos ilmavuodotkin tarkastettu, ja lambda vaihdettu, niin seuraava veikkaus mikä tulee mieleen on puolavika. Eli joku kuudesta puolasta takkuaa... :? Tai sit kaasuläpän asentotunnistin, tai ruiskun lämpöanturi. Onhan näitä... :oops:

              Mut jos halvimmasta päästä lähdetään arpomaan, lämpöanturi maksaa noin 15e, puola 45e, asentotunnistin muistaakseni jotain 80e...
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • EFNU

                #8
                Vielä halvemmaksi jos haluaa mennä niin kokeilee sitä ilmamassamittarin johdon irroitusta ja sitten vehkeet käyntiin. Seuraavaksi voisi mittailla tuon kaasun asentotunnistimen vastusta.
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                Comment

                • Arva
                  Newbiemmer
                  • Apr 2004
                  • 5
                  • Helsinki

                  #9
                  Auto on huollossa ja ainakin bensapumpussa oli vikaa ... en tiedä vielä ilmaantuuko muuta, mutta se nyt oli ainakin. Kiitoksia kuitenkin kaikille paljon vaivan näöstä.
                  --
                  Arva

                  Comment

                  • dws
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 85

                    #10
                    Originally posted by Arva View Post
                    Auto on huollossa ja ainakin bensapumpussa oli vikaa ... en tiedä vielä ilmaantuuko muuta, mutta se nyt oli ainakin. Kiitoksia kuitenkin kaikille paljon vaivan näöstä.
                    Nostetaanpa vanha topikki ylös. Mitäs vikaa siinä bensapumpussa sitten oli? Siitäkö johtui tyhjäkäynnin vaeltelu?! Itse oon huomannu kans että kun lyön tankin täyteen niin käy aluksi tosi huonosti auto, siis heti tankilta lähdön jälkeen. Pari kertaa jopa sammunut auto heti seuraavaan risteykseen ilman että ois edes yrittäny sinnitellä 'hengissä', vaan suoraan sammahtanu kun kytkimen on painanu pohjaan. On käynyt monesti itelläkin mielessä juuri tuo bensapumppu, mutta perskule ku on tullu sekin vaihdettua tuossa vajaa pari vuotta sitten nii ei luulis vielä olevan sippi...

                    Comment

                    • jam75
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 654
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by dws View Post
                      Nostetaanpa vanha topikki ylös. Mitäs vikaa siinä bensapumpussa sitten oli? Siitäkö johtui tyhjäkäynnin vaeltelu?! Itse oon huomannu kans että kun lyön tankin täyteen niin käy aluksi tosi huonosti auto, siis heti tankilta lähdön jälkeen. Pari kertaa jopa sammunut auto heti seuraavaan risteykseen ilman että ois edes yrittäny sinnitellä 'hengissä', vaan suoraan sammahtanu kun kytkimen on painanu pohjaan. On käynyt monesti itelläkin mielessä juuri tuo bensapumppu, mutta perskule ku on tullu sekin vaihdettua tuossa vajaa pari vuotta sitten nii ei luulis vielä olevan sippi...
                      Joo, kyllä sen pumpun puolesta voit olla huoletta. Vika varmaan siinä pumpussa oli sellaista, että ei ehkä lähtenyt käyntiin. Sahautti ja käyntiin lähdettyä auto saattoi toimia ihan hyvin taas jonku aikaa ja sit lopussa autoa ei millään käyntiin ja jos hörähti niin kaasua ei kestäny painaa ja hyvin vaivalloisesti kävi kuten tässä oli kerrottukin oireita. Bensapumpun paikkeille hakkaaminen saattoi auttaa käynnistymisessä jne jne... Mittaa paineet, jos nousee ja pysyy...öö oisko 3.5barissa tässä tapauksessa niin ei mitään hätää pumpun suhteen ja varsinkin jos olet sen jo vaihtanut. Ja tässäkin tapauksessa olis sillä vanhallakin lambaadalla alkanut auto pelittään kun vika oli tuossa pumpussa ettei kestänyt kaasuun koskea.

                      Vanhan postauksen olit löytänyt Vieläköhän Arva on penarikuski ?

                      Comment

                      • Tepetee
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 49
                        • Nääsville

                        #12
                        Tuaa ymmärränkö oikee eli pumpulle ei tuu koko aikaa virtaa vai?Itellä o samalaasia ongelmia auto suhtee ja alkasi jo miettii et vetäs suora piuha akulta pumpulle mut tiedä häntä sitte kannattaako.Alkaa muute useimmite toimimaa tuo auto tuhottoma hyvi semmose 200kilsa ajomatka jälkeeps itellä m50 b20 (RAAKAA TEHOO)niih

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎