Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yllätys Kesävanteiden vaihdon jälkeen E36 Tärisee!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MoMMo
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 183
    • Deutschland

    Yllätys Kesävanteiden vaihdon jälkeen E36 Tärisee!

    Elikkäs hain tollasen OCW 17 tuumaset kromivanteet ja pistin kii ni ratti alko täriseen ja noi 60 vauhdista ylöspäin, välillä ei tärise paljoo ja välillä tosipaljon. nakit on takana 245/35/17 ja ees 225/35/17. Mistäköhän saattaa johtua?, onko aurauskulmissa jotain vikaa vaij mitä? edelliset talvinakit oli 15 bmw omat 195/65
    olis kiva saada tärinä pois.
    Autot Saksasta
    www.blauweiss.fi

    ex: 725tds- e38 -97
    ex: 318iS e36 -92
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    Onko vanteiden keskireikä sopiva autoosi? Vai onko vanteissa irralliset muoviset keskitysrenkaat tai vastaavat? Onko nämä paikoillaan? Kokeile käyttää vanteita pois autosta yksi kerrallaan ja asenna uudelleen paikoilleen. Varmista että kaikki renkaat on kiristetty tasaisesti ja sopivalle kireydelle.

    Jos ongelmat jatkuvat:

    - onko tasapainotus tehty kunnolla
    - onko jossain nivelessä tai puslassa väljyyttä
    - auton pyöränkulmien säätö, kannattaa tehdä joka tapauksessa jos et ole koskaan tehnyt ettei uudet renkaat kulu pilalle!
    - renkaassa kudosvaurio
    - vialliset vanteet

    Tuossa järjestyksessä alkaisin käymään.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Kun kerran tärisee koko ajan heti vaihdon jälkeen, niin vois melkein heittää että vanteissa tai renkaissa vikaa. Jos ne on kunnossa (eli painotus kohdallaan ja kulutuspinnassa ei mahdottomia heittoja) niin sitten alustasta osaa vaihtoon.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • MoMMo
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 183
        • Deutschland

        #4
        öö siis ostin ne yheltä joka oli ajanu niil pari päivää, eli ne on melkein ku uudet, ollu saman mallin autossa. sit huomasin tossa ku ajoin vähän aikaa sit nii ku kääntelin rattia nopeeta puolelta toiselle niin tärinä väheni hetkeks.
        Autot Saksasta
        www.blauweiss.fi

        ex: 725tds- e38 -97
        ex: 318iS e36 -92

        Comment

        • MoMMo
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 183
          • Deutschland

          #5
          Saattaisko vaan johtua siitä että kun kerran vanteet niin paljon leveemmät ku noi entiset ni että kulmat tarttee säätää
          Autot Saksasta
          www.blauweiss.fi

          ex: 725tds- e38 -97
          ex: 318iS e36 -92

          Comment

          • loz
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 878
            • Helsinki

            #6
            luottaisin siihen et keskireikä ei oo nappi tai se muovirinkula puuttuu sieltä.
            "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by MoMMo
              245/35/17 ja ees 225/35/17
              Sulla on muuten myös noin kymmenyksen liian matala kylki kumeissa (mikäli nuo pitää paikkaansa?). Oikeat kumit tohon pirssiin 8/9x17" vanteella olis 225/45 ja 245/40.
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • Konu
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 140
                • HELSINKI

                #8
                Originally posted by loz
                luottaisin siihen et keskireikä ei oo nappi tai se muovirinkula puuttuu sieltä.
                Täysin samaa mieltä^^

                Itselläkin "vähän" käytettynä ostetut vanteet samanlaisesta autosta ja täristi "vaihtelevasti, mutta aina tietyn nopeuden jälkeen.

                Syyksi paljastu, että toisesta etuvanteesta oli hukkunut se soviterengas, eli ei sopinut keskireijän osalta 100%. Tätä en edes huomannut renkaita alle laittaessa, mutta tasapainotuksessa rengasliikkeessä mulle naurettiin. Kävin hakemassa soviterenkaan hintaan 2€, tärinä loppu täysin.
                Älä oo tommonen

                e61 525iA
                e36 320iA
                e39 540iA
                e34 518i

                Comment

                • MoMMo
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 183
                  • Deutschland

                  #9
                  Nii mietin itekkin että toi 35 on aika pieni profiili että saattaa just siitä johtua
                  Mut paljon sellaset muovin palaset maksais?
                  Autot Saksasta
                  www.blauweiss.fi

                  ex: 725tds- e38 -97
                  ex: 318iS e36 -92

                  Comment

                  • MoMMo
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 183
                    • Deutschland

                    #10
                    okei kiitos teille pitää lähtee tota ratkoon tolla kumin vaihtamisella
                    Autot Saksasta
                    www.blauweiss.fi

                    ex: 725tds- e38 -97
                    ex: 318iS e36 -92

                    Comment

                    • Konu
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 140
                      • HELSINKI

                      #11
                      Originally posted by MoMMo
                      okei kiitos teille pitää lähtee tota ratkoon tolla kumin vaihtamisella
                      Itsellä ei kauheesti kokemusta hommasta, (kuten saatta arvata ) mutta itsellä soviterenkaat ainakin oli jotain metallia, liekö alumiinia.
                      Älä oo tommonen

                      e61 525iA
                      e36 320iA
                      e39 540iA
                      e34 518i

                      Comment

                      • gangsta
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 521
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by Konu
                        Itsellä ei kauheesti kokemusta hommasta, (kuten saatta arvata ) mutta itsellä soviterenkaat ainakin oli jotain metallia, liekö alumiinia.

                        jaahas. Itelläni oli tuollaiset muoviset rinkulat.
                        Ne oli kyllä aivan hanurista, oli jo paketista otettuna rutussa.
                        Eikä niillä saanut keskitettyä kunnolla. Eli tärytäry ajoa oli luvassa.
                        Tälle kaudelle tilasin sitten metalliset soviterenkaat.
                        Saas nähä miten paikat tippuu niitten kanssa.

                        Comment

                        • loz
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 878
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by MoMMo
                          okei kiitos teille pitää lähtee tota ratkoon tolla kumin vaihtamisella
                          älä hyvä mies alota kalleimmalla vaihtoehdolla ratkomaan tärinöitä.

                          eihän tolla profiililla nyt tärinään pitäis olla niin paljoo vaikutusta. enemmänki auton vetelyyn.
                          Last edited by loz; 20-04-2006, 01:23.
                          "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            #14
                            Originally posted by MoMMo
                            okei kiitos teille pitää lähtee tota ratkoon tolla kumin vaihtamisella
                            Tarkista nyt ensin onko siellä vanteiden välissä soviterenkaita. Vanteen keskireiän on tarkoitus keskittää ja sovittaa se vanne siihen auton pyörännapaan kiinni niin että vanne pysyy sivuttaissuunnassa paikoillaan eikä heilu ylimääräistä. Ei pelkillä pulteilla kiristämällä saa aikaan riittävää keskitystä ja siitä nuo tärinät yleensä johtuu.

                            Jos sinulla ei ole vanteiden keskireikä oikea tai sopivat keskitysrenkaat uupuu niin voit vaihtaa vaikka joka viikko sinne uusia renkaita mutta ei tule toimimaan! Totta on että nuo sinun renkaat on aika matalat varsinkin edessä mutta ei sen pitäisi täristystä aiheuttaa!
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Tosin jos TODELLAKIN edessä on 225/35-17" rengas ???? niin eiköhän sekin kannata vaihtaa samassa rytäkässä. Tämähän vastaa halkaisijaltaan lähinnä kottikärrynpyörää(mm.Nissan Micraan selvästi liian pieni).
                              Tuo 245/35-17" on vielä sekin vierintäkehältään lähes 100mm liian pieni e36:n alle, joten vaihda nyt ihmeessä koko rengastus oikeaan saman tien eli esim.215/45-17" ja 245/40-17"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎