Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 lastutus 320i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Terou
    BTCF Member
    • May 2005
    • 791
    • Tampere

    #16
    Originally posted by kolkaksviis
    E36 325i 141 kW (192 hp) 141 kW/192 hp 245 Nm 233 km/h 152 kW/207 hp 266 Nm 240 km/h 499,-

    Mul on tällänen lastu
    Eli nuo on tuolta digituningin sivuilta katsottu.
    Digituninghan antaa 14 päivän palautusoikeuden jos ei ole tyytyväinen. Nyt vapaaehtoisia testaamaan, että miten lastu vaikuttaa... Dynoon ennen ja jälkeen lastun, jos ei tehot nouse mitä pitäs ni lastu takaisin.
    E46 M3 perän lukkoyksikkö
    Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

    www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Mutta riittääkö pelkkä maksimihevosvoiman nousu...vai pitäisikö käytännön suorituskyvynkin kohota(esim.1/4mile?).

      Comment

      • Terou
        BTCF Member
        • May 2005
        • 791
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Hemi
        Mutta riittääkö pelkkä maksimihevosvoiman nousu...vai pitäisikö käytännön suorituskyvynkin kohota(esim.1/4mile?).
        Niin sitten vaikka lisäksi jotain lentäviä lähtöjä 100-160km/h ja sitkeystestejä niin näkee miten käytännössä auto kulkee.
        Mielenkiinnolla odotan tuon testin valmistumista http://btcf.fi/forum/showthread.php?t=62185
        Last edited by Terou; 04-05-2006, 21:13.
        E46 M3 perän lukkoyksikkö
        Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

        www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          ...näin ja ihan jo 0-100kmh aika ennen ja jälkeen "virityksen"?

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #20
            No toi 0-100 km/h vaatii tietysti hyvän lähdön ja muutenkin osaavan kuskin. Lisäksi siinä käytetään suureksi osaksi huippukierroksia, joilla ei useinkaan Tarmo Tavalliselle ole merkitystä. Itseä kyllä kiinnostaa esim. 4:lla 60 km/h - 120 km/h sitkeys. Ja onhan siitä yksi videokin täällä pyörinyt, mutta se on vain yksi tapaus.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • eeki
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1966
              • HKI

              #21
              Noniin. Uudetkin käyttäjät voisivat ihan hieman sietää sitä kritiikkiä, vaikka janzkilla olikin vähän nihkeä sävy tuossa kirjoituksessa - niin moni vaan kysyy tätä lastutushommaa viikossa että joillain alkaa tulla koko homma korvista ulos.. Toki kaikkea ei ole pakko lukea, mutta Janzkin kirjoituksessahan toisaalta selvisi aika pitkälti mistä tässä lastutus + putkisto + vapari-touhussa on kysymys, eli erittäin pienistä tehonkasvuista varsinkin hintaansa nähden.
              Ducati 998 -02 //

              Comment

              • easy_ac
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 452
                • Tampere

                #22
                Ohjeet TEKNIIKKA/ONGELMAT osioon kirjoittamiselle, LUE!

                Kokeile ensin haulla löytyykö kysymykseesi vastausta, monia asioita on käsitelty jo aiemminkin.

                eli noin, ensimmäisellä rivillä ohjeissa lukee noin. Joten seuraavan kerran kun kirjoitat niin lue ensin pikaisesti X osioon kirjoittamis ohjeet.

                Comment

                • Mauritius
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 327
                  • KRS

                  #23
                  Ajattelin itte kans samaa, elikkä laittaa lastu + vaparari + putki 320:seen. Laskin tuon kustannuksen ja mahdollisen teholisäyksen ja tulin siihen että ei kannatta. Humpuukia tollaset sarja lastut!

                  Ostin mielummin b25 Vanos koneen ja sain paljon enemmän iloa ja tehoja rahoillani.

                  Ei millään pahalla mutta 320 on laiska ja siiitä ei tehoja saa ilman turboa tai kompressoria!

                  Comment

                  • kolkaksviis
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 161

                    #24
                    Penkitän autoni 2 viikon päästä.Siinä on lastu niin nähdään onko hyötyä.Autoni on 325-92 coupe

                    Comment

                    • taustatauno
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 481
                      • 09-laitamilla

                      #25
                      Originally posted by kolkaksviis
                      Penkitän autoni 2 viikon päästä.Siinä on lastu niin nähdään onko hyötyä.Autoni on 325-92 coupe
                      Siinä todistetaan auton tehot vain tietyssä penkissä nykyhetkellä. Eli ei todisteta käytännössä mitään, sillä penkeissä on melko paljon eroja. Joten ainoastaan penkitys ilman lastua ja lastun kanssa samassa penkissä samalla autolla voi antaa jotain kuvaa lastun mahdollisesta hyödystä.
                      E91 330d

                      Comment

                      • Terou
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 791
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by taustatauno
                        Siinä todistetaan auton tehot vain tietyssä penkissä nykyhetkellä. Eli ei todisteta käytännössä mitään, sillä penkeissä on melko paljon eroja. Joten ainoastaan penkitys ilman lastua ja lastun kanssa samassa penkissä samalla autolla voi antaa jotain kuvaa lastun mahdollisesta hyödystä.
                        Juuri näin. Bemarin ilmoittamat tehot tuntuu olevan aika alakanttiin useissa moottoreissa, jos katsotaan penkitystuloksia. Senkin takia nuo lastunvalmistajan teholukemat on aika hämääviä, koska moottorissa voi olla jo sen verran tehoa alunperinkin, mitä mukamas saadaan lastutuksen avulla.
                        E46 M3 perän lukkoyksikkö
                        Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                        www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                        Comment

                        • Camo
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1662
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by Terou
                          Juuri näin. Bemarin ilmoittamat tehot tuntuu olevan aika alakanttiin useissa moottoreissa, jos katsotaan penkitystuloksia. Senkin takia nuo lastunvalmistajan teholukemat on aika hämääviä, koska moottorissa voi olla jo sen verran tehoa alunperinkin, mitä mukamas saadaan lastutuksen avulla.
                          Muistetaan kuitenkin Total BMW:n tekemät mittaukset, jossa 3.2 M3:sta saatiin vakiona huomattavasti luvattua pienemmät tehot
                          Current:
                          Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                          DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                          Previous:
                          Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                          E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                          Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                          E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                          Comment

                          • migumi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2002
                            • 285
                            • Oulu

                            #28
                            niin se tais tuo ämpykkä olla se poikkeus tehojen suhteen.. Eikös täällä joku ole dynottanu 328:sen ~200hummaa vakiona(muistaakseni) ja 523:sesta sen pikkuisen vajaat 190 hummaa..


                            Korjatkaa jos olen pahasti väärässä!!!
                            Mutta onko kukaan käyny e36 320:stä dynottanu..??????

                            Comment

                            • Wiking
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 1647
                              • Laihia

                              #29
                              Originally posted by migumi
                              niin se tais tuo ämpykkä olla se poikkeus tehojen suhteen.. Eikös täällä joku ole dynottanu 328:sen ~200hummaa vakiona(muistaakseni) ja 523:sesta sen pikkuisen vajaat 190 hummaa..


                              Korjatkaa jos olen pahasti väärässä!!!
                              Mutta onko kukaan käyny e36 320:stä dynottanu..??????
                              Joo muakin kiinnostais Anyone????
                              Nyt
                              BMW 330e g21 M-Sport
                              Ennen
                              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎