Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 syö akun tyhjäksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smack
    BTCF Member
    • May 2005
    • 320
    • Oulu

    E36 syö akun tyhjäksi

    Eli tulipas ihan yhtäkkiä autoon semmoista ongelmaa, että yön jälkeen ei käynnistynytkään, startti vaan naksahtaa. Elikkäs autossa jotakin jää päälle mikä syö akun tyhjäksi. Sama homma toistui seuraavana yönä. Akun pitäisi olla ok, kun talvella lähti vaikka -30 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystäkin tuosta vaan.

    Oiskos kellään kokemuksia, että mitkä paikat ne vioittuu herkinten & vie sen verran virtaa että yhessä yössä akku tyhjenee?
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    minulla oli tosin aika huono aukku silloin mutta peräkontissa siinä muovissa mihin valokatkaisija ottaa. ei ollut kunnolla paikallaan ja jätti peräkonttiin valon palamaan vaikka kontti oli kiinni.
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • kolkaksviis
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 161

      #3
      Mulla teki samaa.Ostin uuden akun eikä vikaa ole sen jälkeen ollut.Akku voi olla oikosulussa.Kannattaa ensiksi puhdistaa akun navat ja katsoa onko akkuvettä riittävästi.

      Comment

      • M5 talviautona
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 242
        • Kokkola

        #4
        Mulla oli samaa vikaa myös tänä aamuna ku muijan piti lähtiä asioille niin ei ees naksahtanut, akku aivan tyhjä..
        Mulla vika oli ruiskuboxissa, se maadotti sen päävirtareleen,(aina kun pani akun kengän paikalle niin kuului konehuoneesta/releestä nax) pikkasen crc:tä ja paineilmaa ja taas tuntuu toimivan. Mut tiejä sitten kauanko? Viimex se teki noin kuukaus sitten kun lumet oli sulamassa pois.
        ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

        325e 2,7 e30
        318i e30
        535ia e34
        m5 e34
        525 e34
        316i e30
        524td e28 = Ei savua ilman tulta
        Viimesin bemari 316i e36
        Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

        Comment

        • AcS325
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 227
          • Road to Jalalabad

          #5
          Originally posted by Smack
          Eli tulipas ihan yhtäkkiä autoon semmoista ongelmaa, että yön jälkeen ei käynnistynytkään, startti vaan naksahtaa. Elikkäs autossa jotakin jää päälle mikä syö akun tyhjäksi. Sama homma toistui seuraavana yönä. Akun pitäisi olla ok, kun talvella lähti vaikka -30 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystäkin tuosta vaan.

          Oiskos kellään kokemuksia, että mitkä paikat ne vioittuu herkinten & vie sen verran virtaa että yhessä yössä akku tyhjenee?
          Ei sulla mitään vahvistimia ole? Jos on niin kannattaa katsoa et heräte myös katkasee virrat... siis jos on.

          Itellä ainakin sellanen vika oli.
          "koita uudelleen kyllä se lähtee"

          Comment

          • Smack
            BTCF Member
            • May 2005
            • 320
            • Oulu

            #6
            Originally posted by AcS325
            Ei sulla mitään vahvistimia ole? Jos on niin kannattaa katsoa et heräte myös katkasee virrat... siis jos on.

            Itellä ainakin sellanen vika oli.
            Tjuu, poppivehkeetkin on, mutta kyllä ne on ok kun itse olen asentanut Tuli tuossa eilen mittailtua, tosin niin tyhjällä akulla että vain 10.2V oli akussa jännitettä.. ainakaan sillon ei pahemmin virtaa kulkenut akusta mihinkään laitteisiin, joten tulin siihen tulokseen että jospa akku olisi tiensä päässä. Tosin esim takakontin lamppukin voisi olla ongelma kun se syttyy vasta kun kontti on melkeen kiinni, tiiä palaako vielä kun luuku on kiinni. Tänään uutta akkua kehiin, joten jos vielä parin päivän päästä pelaa hyvin niin lienee asia kunnossa

            Comment

            • M_Power
              Moderator
              • Jul 2003
              • 2760
              • Espoo, HML

              #7
              Lataat nyt ensin sen akun täyteen. Tämän jälkeen takaisin autoon kiinni ja mittaat napajännitteen startatessa.
              Samalla kannattanee myös auton ollessa käynnissä mittailla latausjännite.
              Akkussa kuitenkin todennäköisesti se vika.
              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
              Team vier Zylinder!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎