Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 röpeksii...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ässä lavaan
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1717
    • Savo

    e36 325 röpeksii...

    eli matalilla kierroksilla kun ajaa niin meinaa paukuttaa putkessa ja hieman nykivästi liikkuu.. mistä mahtaa moinen johtua?

    lamda vaihettu 2 kk sitten, sen jälkeen ei ajettu juurikaan.
    E91

    Exät:
    E36 325i -93 Cabriolet
    E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
    E36 325i -91 Sedan
    E30 325i -85
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    #2
    Esim. viallinen puola vois aiheuttaa tommosta.
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      ....joka taas hajoittaa/murentaa todella nopeasti katin, joka taas puolestaan tukkii putkiston. Eipä ajelua yhtään jos ampuu putkeen...

      Comment

      • ässä lavaan
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1717
        • Savo

        #4
        jeps.. kuis tommosen puolan kunnon voi tarkastaa?
        E91

        Exät:
        E36 325i -93 Cabriolet
        E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
        E36 325i -91 Sedan
        E30 325i -85

        Comment

        • hankmo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 174
          • Kaakko

          #5
          Itsellä vähän samankaltanen ongelma:

          Ajaessa tasakaasulla esim. 80ä tuntuu että auto kulkee huonosti, ikäänkuin vähän "röpöttäen". Vauhdin ylläpitämiseksi joutuu kaasua painamaan lisää ja kulutus menee 10-12 paikkeille. Lambda vaihdettu vähän aikaa sitten, tulpat vaihdettu just. Voisko olla kyseessä niinkin yksinkertanen vika ku tukkonen bensansuodatin? Tyhjäkäynti pelaa hyvin. Kulutusmittari ei kettuile mutta pari asiaa siinä ihmetyttää. 2. vaihteella kun kierrokset lähestyy 5 tonnia ja ylöspäin, kulutusmittari lähtee laskuun. 5. vaihteella täyskaasulla se ei nouse 20 l korkeammalle. Oire vai ominaisuus?..

          Mitä puoliin tulee, yritin niitä yksi päivä mittailla. Sitä suurempaa lukua ei mittari näyttänyt (ilmeisesti liian suuri) ja pienempi oli kaikissa 1.0-1.2, kunnossa kenties?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Onko massamittarin ja imusarjan välinen haitariputki varmasti 100% ehjä?
            Jos ei ja meno vain jatkuu, niin katin elementti poistuu putken kautta Suomen luontoon...

            Comment

            • hankmo
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 174
              • Kaakko

              #7
              Kyllä pitäisi olla, otin irti ja tutkin enkä nähnyt mitään vikaa (jotain naarmuja sisäpinnassa tosin ) ja kokeilin starttisprayta päälle eikä reagoinut. Lisäksi mittailin massamittarin vastuksia ja jännitteitä, pitäisi niiden puolesta olla kunnossa. Mitä edelliseen viestiin tulee, niin tarkoitin että tyhjäkäynnillä kierrokset ei seilaile mutta ei kuulosta tasaiselta.

              Seuraavaksi täytyy varmaan hommata varapuola ja alkaa niitä testailemaan ja ecua voisi vilkaista jos joku kertoo missä se on

              Comment

              • ässä lavaan
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1717
                • Savo

                #8
                jeps. eli itsellä havainnut seuraavaa: kun lähtee "isolla" vaihteella vedättämään matalilla kierroksilla (esim. 2,1000+rpm ja 3, 2000+rpm)niin auto nykii/röpöttää. kaasua painamalla nopeasti loppuu kun kierrokset kasvavat.
                ja noin 5000rpm kohdalla sama toistuu väliaikaisesti. hyvin ohimennen.
                käynti on hyvin pätkittäistä, ei normaalia tasaista.
                tulpat vaihdettu.

                mikähän tuossa voisi olla vikana?
                E91

                Exät:
                E36 325i -93 Cabriolet
                E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                E36 325i -91 Sedan
                E30 325i -85

                Comment

                • juha77
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 749
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by ässä lavaan
                  jeps. eli itsellä havainnut seuraavaa: kun lähtee "isolla" vaihteella vedättämään matalilla kierroksilla (esim. 2,1000+rpm ja 3, 2000+rpm)niin auto nykii/röpöttää. kaasua painamalla nopeasti loppuu kun kierrokset kasvavat.
                  ja noin 5000rpm kohdalla sama toistuu väliaikaisesti. hyvin ohimennen.
                  käynti on hyvin pätkittäistä, ei normaalia tasaista.
                  tulpat vaihdettu.

                  mikähän tuossa voisi olla vikana?
                  Onko ne puolat katottu jo?
                  e90 330ia
                  E36 328i touring
                  Ex:
                  e46 330i touring facelift
                  e46 318ci facelift
                  e36 320i cab M-Sport
                  e36 325i coupe
                  e30 318i

                  Comment

                  • hankmo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 174
                    • Kaakko

                    #10
                    1 kysymys: jos vikadiagnostiikka näyttää mitälie näyttääkään ilmamassamittarille ja ICV:lle, meinaako se että ne on auttamattomasti paskana eli uudet tilalle vai auttaako niiden puhdistus mitään tuohon?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎