elikkä auto on vm.-97 ajettu 167tkm. en löytänyt mitään vastaavaa ongelmaa search:lla. lämpimänä käynnistäessä pieni ongelmia, jotka suurenivat tänään. autoa sai sahata usemman sekunnin tänään käyntii jotta lähti. sitten kun lähdin ajamaan en päässyt kuin n.puol kilometriä, kunnes moottori sammui eikä enään käynnistynyt. hermot meni ja soitin hinaus-auton paikalle joka vei katiskan herttoniemen laakkoselle. itse en kerennyt pahemmin tonkia konehuonetta, mutta vilkaisin vain että se läpinäkyvä putki/letku oli melkein tyhjä. nyt alkoikin jännitys että missä vika? jakopumppu tjms.? syöttöpumppu? siirtopumppu? pa-suodatin? tai mikäköhän mahtaisi olla? älkääkä vaan sanoko heti ensimmäiseks että "jakopumppu", muuten pääsee itku.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325tds hyytyi
Collapse
X
-
Originally posted by kaitsuteVeikkaisin siirtopumppua.
noin 250€ tarvikkeena + puolen tunnin työ ?
itse kun ei ole kerennyt perehtyä tähän autoon ja yleensäkkään dieseleihin.
kerkesihän tuo olla jo kuukauden mulla.
Comment
-
-
Originally posted by kaitsuteVeikkaisin siirtopumppua.
noin 250€ tarvikkeena + puolen tunnin työ ?
Comment
-
-
kiitoksia nyt jo näistä vinkeistä. täytyy varmaa odottaa silti laakkosen poikien lausuntoa asiasta ja miettiä sitten mitä tekee. ja kyseessähän on touring malli.
mikäs se suodattimen sijainti on? se ei luulis olevan kovin arvokas osa.
olikos se nyt sit joku jakopumppu? mikä maksaa reilu tonnin tai jotain sinne päin. vissii sanoo ittensä irti jossain 200tkm välein?Last edited by nudi; 30-05-2006, 20:07.
Comment
-
-
Originally posted by nudikiitoksia nyt jo näistä vinkeistä. täytyy varmaa odottaa silti laakkosen poikien lausuntoa asiasta ja miettiä sitten mitä tekee. ja kyseessähän on touring malli.
mikäs se suodattimen sijainti on? se ei luulis olevan kovin arvokas osa.
olikos se nyt sit joku jakopumppu? mikä maksaa reilu tonnin tai jotain sinne päin. vissii sanoo ittensä irti jossain 200tkm välein?
Ps. Laakkonen varmasti "rokottaa" isolla remontilla helposti joten oleppa tarkkana
Comment
-
-
Kyllä nämä oireet on juurikin niitä siirtopumpun oireita...itsekin bmw:llä töissä olleena ja näitä pumppuja vaihtaneena voin sanoa että oireet alkavat juuri näin että käynnistyksessä on ongelmia pitkään seisseenä,auton käydessä letkussa saattaa näkyä kuplia ja auto ottaa paikallaan kierroksia ihan hyvinkin mutta ajossa polttoaineen saanti loppuu koska ilmaa menee jo niin paljon pumpulle et auto sammuu...siirtopumpuissa alkaa yleensä liukulaakerit jumimaan ja mielestäni liiankin vähäisillä kilometreillä...tämä on tyyppivika E36,34 ja 39 malleissa...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Originally posted by Heikki.NiemiKyllä nämä oireet on juurikin niitä siirtopumpun oireita...itsekin bmw:llä töissä olleena ja näitä pumppuja vaihtaneena voin sanoa että oireet alkavat juuri näin että käynnistyksessä on ongelmia pitkään seisseenä,auton käydessä letkussa saattaa näkyä kuplia ja auto ottaa paikallaan kierroksia ihan hyvinkin mutta ajossa polttoaineen saanti loppuu koska ilmaa menee jo niin paljon pumpulle et auto sammuu...siirtopumpuissa alkaa yleensä liukulaakerit jumimaan ja mielestäni liiankin vähäisillä kilometreillä...tämä on tyyppivika E36,34 ja 39 malleissa...
Comment
-
-
Originally posted by aaronpNaftasuodatin sijaitsee juuri siinä "tölkissä" mistä se läpinäkyvä pa-letku sinne moottorille lähtee. Suodatinhan nyt ei maksa juuri mitään. Jakopumppu ei kyllä irtisano itseään automaattisesti 200tkm välein, pitäisi kyllä kestää kauemminkin. Itsekkin tappelin käynnistysongelmien kanssa edellissessä autossani ( -97 325 TDS touring) ja silloin vika löytyi yhdestä suuttimesta joka päästi ilmaa koneeseen. Tosin minulla ei ollut ajon aikana kyllä yhtään mitään vikaa.
Ps. Laakkonen varmasti "rokottaa" isolla remontilla helposti joten oleppa tarkkana
Comment
-
-
noniin, vika on selvinnyt! soittelin tänänään laakkoselle ja mähisin sinne että laittaa lisää vauhtia. eipä menny kuin pari tuntia kunnes ne soitti takasin ja kerto että: vika on löytynyt pa-pumpusta ja uusi on jo tilattu... kysy samalla korjaako ne vai teenkö itse, mutta katsoin parhaaksi että ne saa vaihtaa sen ja hintaa sille arvioittiin 400€ töineenmutta tuleepa kerralla kuntoon. itse vaihdan sitten sen pa-suodattimen.
kiitoksia kaikille ketkä tähänkin topiciin vaivautu vastaamaan.
Comment
-
-
Se suodatin maksaa muutaman kympin ja laitto 5 min....soita että pistävät senkin...ei se tossa enää vaikuta mitään. Pumpun vaihto arvio oli kyllä yläkanttiin, en tie montako tuntia ne meinaa sitä vaihtaa... :-O__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by jpeltomaSe suodatin maksaa muutaman kympin ja laitto 5 min....soita että pistävät senkin...ei se tossa enää vaikuta mitään. Pumpun vaihto arvio oli kyllä yläkanttiin, en tie montako tuntia ne meinaa sitä vaihtaa... :-O
Comment
-
-
nyt on kiisseli kunnossa. tiistaina sain takasin pajalta. hintaa rempalle tuli 375€pumpulle jäi hintaa 185€ ja työ ei ollu halpaa kun oli kallista (183€). kyllä sillä rahalla ois itekki sotkenu kädet dieseliin. polttoaine suodatinta ei viel saanu ja siitä sovin että laitan sen itse, kunhan se tulee sieltä ruotsinmaalta.
Comment
-
Comment