eli nyt pitäis huomen asentaa sumarit eteen autoon missä ei oo ollut sumareita ennen....kaikki osat löytyy vissiin purkuautosta mutta miten kytkeä näitä sumareita...???jos joku elektroniikka guru vois valaista mua...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 coupen sumareiden asennus
Collapse
X
-
Joops elikkä sumarithan pitää saada vasta sitten päälle, kun sulla on vähintää parkit päällä.Tästäkin voidaan olla montaa mieltä, esimerkiksi jotkut sanovat, että jos on pitkät päällä ni sumarit ei saa palaa, mutta tehään nyt helppo kytkentä.
Eli luulisin että sulla on nelinapainen rele siihen valmiina? Otat vaikka rosvoliittimellä johdon parkin plussasta siihen releen magnetointikäämin napaan, mikä on yleensä 85 tai 86.Näistä navoista kuitenkin jompikumpi maihin ja toinen sinne parkin plussaan ihan sama miten päin vetää.Johonkin tämän johdon väliin sitten se katkaisija josta käytät niitä sumareitas.Ihan sama onko maa vai plussapuolella.
Sitten vaan vedät vaikkapa normaalisti akulta plussan sinne releen napaan 88 taikka 88a (oletan napojen olevan nämä ja sitten releen toisesta navasta (88 tai 88a) sinne lampulle jonka maadoitat sitten oikeaoppisesti.Valot sitten kytketään rinnan, eli molempien sumareitten plussat yhteen.
Muista käyttää samankokoisia + ja - kaapeleita!
Ja tällästä nippelitietoa, eli jos ei oo mitään hajua releen navoista, niin yleensä se magnetointikäämin (eli se releen sisällä oleva magneetti, joka kiskaisee kytkimen kiinni jatkuvalle virralle) napa eli liitin on pienempi.Ja voithan sä mitatakkin yleismittarilla minkä kahden releen navan välillä kulkee virta kun rele ei ole kytketty mihinkään.Ne on sitten ne magnetointikäämin navat.
Jos tolla nyt päästäis alkuun.Last edited by Extremaah; 01-06-2006, 01:36.BMW e39 535i -98
Volvo s80 2,4 -02
-
-
Ei sentään lähdetä extreme-linjalle kun pääsee helpommallakin...
Käsittääkseni hommaan riittää lyhdyt etupäähän, katkaisin ja mahdollisesti rele. Johdotukset/liittimet pitäisi olla valmiina auton alkuperäisessä johtosarjassa.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by ExtremaahJoops elikkä sumarithan pitää saada vasta sitten päälle, kun sulla on vähintää parkit päällä.Tästäkin voidaan olla montaa mieltä, esimerkiksi jotkut sanovat, että jos on pitkät päällä ni sumarit ei saa palaa, mutta tehään nyt helppo kytkentä.
Eli luulisin että sulla on nelinapainen rele siihen valmiina? Otat vaikka rosvoliittimellä johdon parkin plussasta siihen releen magnetointikäämin napaan, mikä on yleensä 85 tai 86.Näistä navoista kuitenkin jompikumpi maihin ja toinen sinne parkin plussaan ihan sama miten päin vetää.Johonkin tämän johdon väliin sitten se katkaisija josta käytät niitä sumareitas.Ihan sama onko maa vai plussapuolella.
Sitten vaan vedät vaikkapa normaalisti akulta plussan sinne releen napaan 88 taikka 88a (oletan napojen olevan nämä ja sitten releen toisesta navasta (88 tai 88a) sinne lampulle jonka maadoitat sitten oikeaoppisesti.Valot sitten kytketään rinnan, eli molempien sumareitten plussat yhteen.
Muista käyttää samankokoisia + ja - kaapeleita!
Ja tällästä nippelitietoa, eli jos ei oo mitään hajua releen navoista, niin yleensä se magnetointikäämin (eli se releen sisällä oleva magneetti, joka kiskaisee kytkimen kiinni jatkuvalle virralle) napa eli liitin on pienempi.Ja voithan sä mitatakkin yleismittarilla minkä kahden releen navan välillä kulkee virta kun rele ei ole kytketty mihinkään.Ne on sitten ne magnetointikäämin navat.
Jos tolla nyt päästäis alkuun.
no eiköhän tolla pääse alkuun....mistä sais otettuu akulta virtaa konehuoneest,ku ei jaksais vetää takakontist asti..ja mihin väliin pitäis sulakkeen laittaa??Last edited by keeke; 01-06-2006, 12:07.
Comment
-
-
Originally posted by erik_avellanno eiköhän tolla pääse alkuun....mistä sais otettuu akulta virtaa konehuoneest,ku ei jaksais vetää takakontist asti..ja mihin väliin pitäis sulakkeen laittaa??
Comment
-
-
Originally posted by jam75Jos välttämättä haluat "akulta" sitä virtaa ottaa niin sulla löytyy se "akun" plusnapa konehuoneesta, sieltä vasemmalta puolelta konepellin saranoiden vierestä (edestä katsottuna) sellaisen muovisuojan alta ja lukeekin vielä siinä, että plus tai + merkintä.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by JanzkiEi välttämättä..Tuota ei kaikissa ole.
Varmaan kännissä kasattu auto Olis ihan mielenkiintoista nähdä kuvaa konehuoneesta jossa ei ole kyseistä paikkaa ja akku on ollu alkuperäisenä peräloosterissa.
Comment
-
-
Originally posted by erik_avellaneli nyt pitäis huomen asentaa sumarit eteen autoon missä ei oo ollut sumareita ennen....kaikki osat löytyy vissiin purkuautosta mutta miten kytkeä näitä sumareita...???jos joku elektroniikka guru vois valaista mua...Last edited by nullzwei; 03-06-2006, 10:34.
Comment
-
-
Originally posted by nullzweiEn ole elektroniikkaKAAN-guru, mutta sumareitten eban (einbauanleitung=asennusohje) sait hotmailiisi. Eipä tartte rosmoliittimillä vetää kaapeleita sumareille naapurin sähkötolpasta ja sitä rataaBMW E36 320i Coupe -98
Ford Taunus 2.0 OHC -77
Comment
-
Comment