Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ihme vinkumista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rampale
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 249

    E36 ihme vinkumista

    Auto on E36 318iS vm. 93.

    Aina välillä, kun olen lähtenyt ajamaan, niin jostain moottorin tai etupyörien suunnalta on kuulunut yleensä käännyttäessä pientä kumimaista vinkunaa aivan hetken ajan.
    Eilen kun lähdin autolla, niin tuo vinkuna kesti n. minuutin. Se ei ollut tasaista, vaan välillä oli hiljaista ja välillä vinkui. Kuitenkin vähän ajan kuluttua mitään ei kuulunut.

    Onkohan tuolla joku hihna vai mikä, joka pitää meteliä? Pitäisikö huolestua?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16296
    • Asikkala

    #2
    mulla sama peli mutta -94, kuuluu sama ääni. Se tule hihnasta, ruiskuta käydessä jotakin crc:tä tjs. ainetta hihnan urapuolelle niin se hiljenee, tosin vaan hetkeks mutta diagnoosin voi tehdä tuollalailla. Uutta hihnaa olen aatellu kokeilla.

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      Originally posted by jr66
      mulla sama peli mutta -94, kuuluu sama ääni. Se tule hihnasta, ruiskuta käydessä jotakin crc:tä tjs. ainetta hihnan urapuolelle niin se hiljenee, tosin vaan hetkeks mutta diagnoosin voi tehdä tuollalailla. Uutta hihnaa olen aatellu kokeilla.
      joissakin vinkuu uusikin hihna... pankaa sinne oikeaa hihna spräytä...
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • HaTa
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 109
        • Noormarkku

        #4
        Voipi se olla raitisilmapuhallinkin. Varsinkin pienellä puhaltimen nopeudella ja
        oikealle käännyttäessä pitää mulla pientä vihellystä. (E36 -95).

        Comment

        • Teräsmies
          Newbiemmer
          • Mar 2006
          • 6

          #5
          Ehkei sovi täysin oireisiin, mutta mulla E39:n visko kitisi ennen kiinnileikkaamistaan. Vinkuminen seurasi selkeästi moottorin kierroksia (pahin ehkä 2-3 tuhatta) ja voimakkuus vaihteli ajosta toiseen (välillä hävettävä - äänetön). Kääntyminen ei kyllä sanottavasti vaikuttanut, mutta saattaahan se hieman vääntää 'potkuria'. Ennen kiinnileikkaamistaan visko pyöri vapaasti silloin kun sitä testasin, mutta akselissa tuntui aika paljon välystä. Näin meillä...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎