Eli olin tossa kaverin kanssa parkissa juttelemassa sun muuta norttia polttelemassa ja oli auto koko ajan käynnissä, oltiin siinä joku 10-15min kun sit tulin takas istumaan autoon ja lähdin, niin huomasin että lämmöt punasella, no menin sit siitä n. 200m seuravaan parkkiin ja rupesin kuunteleen ni kuulu ku joku olis kiehunu siel "ilmastointikanavis" sit avasin konepellin ja tuli aika sellanen lämmin hönkäys. No sit oottelin siinä hetken että kone sai vähän ilmaa, ja huomasin että auton alta tuli nestettä, ilmeisesti jotain veden tapaista. No sit tajusin että nyt on äkkiä pakko päästä himaan kattoon mistä kyse, ja auto käyntiin ja menoks, no lämmöt laski siinä sit hiukan eikä tuulilasikaan enää heittäny niin huuruun kun pistin kaikki puhaltimet kiinni. No kotona katoin auton alle ja näin että siel jotain valutti vielä mutta ei niin paljoa, sit annoin koneen hetken seistä ja lisäsin jäähdytysnestettä+vettä jotka näytti olevan ihan loppu, Sit lähdin ajaan ni ei tullu enää sitä pahaa hajua ja lämmöt näytti olevan kohdallansa, eikä vuotoakaan enää tullut päivän mittaan yhtään. Eli kysymys onkin miksi keitti ja mitä veikkaatte mikä aiheutti tän?
							
						
					E36 Keitti -> vedet pihalle
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 E36 Keitti -> vedet pihalleTags: None
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Flektin visko on todennäkösesti hajalla. Eli vaikka visko pyörii niin lämpöjen noustessa visko ei enää "tarraa kiinni" ja näin flekti ei pääse pyörimään kovempaa. Uusi visko maksaa n. 100 euroa ja ei oo hankala asentaa. Mutta toivottavasti ei oo päässy kannentiiviste hajoamaan tai pahimmassa tapauksessa kansi halkeamaan :(
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Elikkäs tarkemmin missä tämä osa on, ja siis auto toiminut ton jälkeen tänään ihan moitteetomasti, mut mitenköhän vois testata onko kansi haljennut?, auto muutenkin menossa jättimäiseen kesähuoltoon, niin siinä sit samalla vois nekin hoitaa jos on vikaa kannessa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 öö siis, en tiiä kai tos on auto on -92 ja on ilmastointi
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 viskokytkin on koneen nokalla se osa jossa on tuulettimen lavat kiinni. eli se alumiininen mötikkä.
 
 eli kun kone tulee turhan lämpimäksi ottaa visko kiinni ja pyörii koneen kierrosten mukaan. muuten tuo pyörii ns. vapaana jolloin sen saa otettua vaikka kädellä kiinni kuten aina kylmänä. lämpimänä en suosittele laittamaan nakkeja väliin BMW M535iA -86 BMW M535iA -86
 Volvo V90 -18
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tarkkaile meneekö jäähdytinnesteet ja öljyt sekasi. Eli häviääkö paisuntasäiliöstä nestettä tai onko neste puuromaista tai vaahtoavaa? Tarkistele myös öljymittatikusta onko öljy vaahtoavaa. Näiden lisäksi käytä autoa jossain huollossa ja teetä "kannen vuotomittaus". Muutaman minuutin homma ja tuskin 20 euroa enempää maksaa. Siitä selviää aika hyvin vuotaako kannentiiviste tai kansi.Originally posted by MoMMoElikkäs tarkemmin missä tämä osa on, ja siis auto toiminut ton jälkeen tänään ihan moitteetomasti, mut mitenköhän vois testata onko kansi haljennut?, auto muutenkin menossa jättimäiseen kesähuoltoon, niin siinä sit samalla vois nekin hoitaa jos on vikaa kannessa.
 
 Mikäli vuotoa ilmenee, on edessä kannen avaus. Eli sinun täytyy hommata ainakin uusi kannentiiviste. Suosittelen kyllä kokonaisen yläpääntiivistesarjan ostoa, sillä siinä olisi kaikki tarvittavat tiivisteet kansiremonttiin (kannentiiviste, venttiilikopantiiviste, imu -ja pakosarjan tiivisteet, venttiilinvarrenkumit ym..).
 
 Mikäli kannentiivisteestä löytyy repeämä tms. vuotokohta, niin hyvä! Olet selvinnyt pelkällä kannentiivisteen vaihdolla. Hyvä olisi kuitenkin käyttää kansi jossain pajalla jossa kansi oikaistaan varmuuden vuoksi. Samalla voi vaihtaa tiivistesarjan mukana tulleet venttiilinvarrenkumit.
 
 Mutta mikäli kannentiiviste näyttää ehjältä, niin ongelmat ovat sitten suuremmat. Eli kansi on todennäköisesti halki. Halkeamat ovat monesti aivan hiuksen hienoja, hädin tuskin silmälllä erottuvia. Ne lähtevät yleensä palotilasta ja kulkevat vesikanavaan. Nyt on mietittävä, hankitko uuden kannen (raaka kansi 2600e KL-varaosassa), korjautatko entisen (n. 400-700e) vai hankitko jostakin käytetyn kannen.
 
 Toivottavasti kuitenkin kaikki on kunnossa, eikä vuotoja ilmene. Tarkotus ei ollu mitenkään pelotella, kerroin vain miten tilanne voi pahimillaan olla.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 onkos autollas paljo ajettu? ettei ois vesipumpun ratas (tai koko paska) menny rikki?BMW 325i e36, vm-94 taxi
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 joo sil ajettu ny tarkalleen jotain 196tkm ja siitä itekkin ajattelin ensiksi tota vesipumppua, mut muistaakseni edellinen omistaja on sen jo vaihtanu kun se on sillä jo reistannu, mut eilen illalla viel lisäilin nestettä ni huomasin just että se on vaahtomaista siitä pinnasta, eli mitä tämä nyt tarkalleen ottaen tarkoittaa?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Siltä että on öljyä menny veden sekaan. Vie se nyt jonnekkin pajalle tarkistettavaksi ja ala säästämään rahaa kansiremppaa varten.Originally posted by MoMMojoo sil ajettu ny tarkalleen jotain 196tkm ja siitä itekkin ajattelin ensiksi tota vesipumppua, mut muistaakseni edellinen omistaja on sen jo vaihtanu kun se on sillä jo reistannu, mut eilen illalla viel lisäilin nestettä ni huomasin just että se on vaahtomaista siitä pinnasta, eli mitä tämä nyt tarkalleen ottaen tarkoittaa?...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 joo, pittääpi toivoo parasta, käyntiäänessä ei ainakaan tunnu olevan mitään häikkää, ja auto kulkee ihan normaalisti melkein jopa entistä paremmin, mutta hyvä se on varmistaa että kaikki on kunnossa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nyt niin off-topic kysymys kun olla voi: onko kuvassa sun auto, jos niin madallettu ? Mitkä jouset ?Originally posted by MoMMojoo, pittääpi toivoo parasta, käyntiäänessä ei ainakaan tunnu olevan mitään häikkää, ja auto kulkee ihan normaalisti melkein jopa entistä paremmin, mutta hyvä se on varmistaa että kaikki on kunnossa.
 
 Jos tää poistetaan niin minkäs minä sille voin.
 Comment
 
							
						
Comment