Minulle sattui merkillinen tapaus jakopäänhihnan vaihdon yhteydessä. Heti vaihdon jälkeen havaitsin että ajelun jälkeen auton ympärillä leijui kumma lievä palaneen muovin haju. HAju oli niin lievä että en sen kummemmin kiinnittänyt huomiota asiaan. Tämä toistui kuitenkin jokaisen vähänkin pitemmän ajolenkin jälkeen ja koitin nuuskia että mistä hitosta se tulee. Ei löytynyt mitään kohtaa misssä olisi haissut voimakkaammin. Pikkuhiljaa haju väheni ja loppui. Sitten, kun remmin vaihdon jälkeen oli ajettu jotain 1000km, alkoi tapahtua. Konehuoneesta alkoi kuulua yhtäkkiä kummaa rutinaa ja kilinnää. Ajattelin että tässäpä se sitten oli tämän koneen tienpää vaikka koneella on ajettu alle 200 000km. Nilkutin pemarin takasin pajalle jossa remminvaihtokin oli tehty. Ja kaskummaa. Vika olikin siinä uudessa remminkiristimessä, se oli korkannut totaalisesti. Se haju oli tullut siitä että se oli kuumennut ja stopatessa poltti remmiä.
Mutta hyvä tuuri oli että remmi kesti eikä käynyt sen pahemmin. SAin takuutyönä uuden remminvaihdon ja taas viillätetään.
Niin että tällanen tarina opiksi muille. Valmistusvikoja voipi aina olla missä osassa tahansa.
Mutta hyvä tuuri oli että remmi kesti eikä käynyt sen pahemmin. SAin takuutyönä uuden remminvaihdon ja taas viillätetään.
Niin että tällanen tarina opiksi muille. Valmistusvikoja voipi aina olla missä osassa tahansa.
Comment