Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E36 moottori uusiks...apua!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeMyWife320
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 56
    • Suami

    BMW E36 moottori uusiks...apua!

    terve

    Tilanne on nyt tämä että pempustani (E36 -93 320i vanos ml. 208tkm) pamahti jakoketju poikki ja se on nyt levällään Tampereen Tammerdieselissä... Imu-ja pakoventtileitä on vaikka millä mitalla paskana, ohjaimia ym ja öljypumppukin kuulemma tarvii vaihtaa...Hinta-arvio korjaukselle on 3600€. Mitä mieltä olette hinnasta? Onko etelä-Suomessa jotain halvempaa paikkaa/ylipäätään muuta paikkaa kuin Metro-auto mitä suosittelisitte? Ja onko järkeä alkaa etsiä vaihtokonetta ja pistää se tilalle tai ottaa siitä varaosat?

    Vai mitä vittua mä teen, työnnän mereen koko paskan???
  • sallu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 232
    • Kuortane-Seinäjoki

    #2
    Originally posted by BeMyWife320
    terve

    Tilanne on nyt tämä että pempustani (E36 -93 320i vanos ml. 208tkm) pamahti jakoketju poikki ja se on nyt levällään Tampereen Tammerdieselissä... Imu-ja pakoventtileitä on vaikka millä mitalla paskana, ohjaimia ym ja öljypumppukin kuulemma tarvii vaihtaa...Hinta-arvio korjaukselle on 3600€. Mitä mieltä olette hinnasta? Onko etelä-Suomessa jotain halvempaa paikkaa/ylipäätään muuta paikkaa kuin Metro-auto mitä suosittelisitte? Ja onko järkeä alkaa etsiä vaihtokonetta ja pistää se tilalle tai ottaa siitä varaosat?

    Vai mitä vittua mä teen, työnnän mereen koko paskan???
    Ilman muuta vaihtokone tilalle, koska koneita saa valita 1000€ hintaan ja halvemmallakin saa. Eli ei kannata korjata missään nimessä, jollei itse ole mahdollisuutta tehdä remonttia.
    -MB 350 CLS-
    -Fiat Ducato-
    -Volkswagen Vento 1.8-
    -Yamaha R1-

    Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
    http://www.eduel-asennus.fi

    Comment

    • e34_aki
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 195
      • Lahti rock city

      #3
      itse hommaisin vaihtokoneen, tulee todennäkösesti halvemmaksi...



      ja tuolta kannataa katsella... http://www.avk.fi/

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Vaihtokone ilman muuta ja samalla 2,5-litranen, tuolla jotain---> www.varaosahaku.fi ja nettivaraosasta löytyi ainakin eilen muutama jota myytiin osina---> www.nettivaraosa.fi
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          E34_aki:n antaman linkin moottori on liian uusi ketjun aloittajan tarpeisiin, moottorinohjaus on erilainen. Vai muistanko väärin (?). Kannattaa katsella suurin piirtein samanikäisiä vaihtokoneita. Mutta ilman muuta moottori vaihtoon, vanhaa ei mielestäni kannata korjata.

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Originally posted by BeMyWife320
            terve
            Vai mitä vittua mä teen, työnnän mereen koko paskan???
            Jep, maalaa auto vihreäksi ja työnnä mereen.
            No ei kai, tuolla korjaushinnalla saisi jo S50b30 tekniikan keulille. Ei muuta kuin vaihtokonetta vaan katsomaan, kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • BeMyWife320
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 56
              • Suami

              #7
              Kiitoksia jo näistäkin neuvoista... Osaisiko joku guru vielä sanoa käykö 2,5 kone heittämällä 2,0 paikalle ja minkä vuosimallien koneet käy yhteen? Esim. -91 koneissa ei taida olla vielä vanosta? Ja kuinka uusi kone käy?

              Kiitos

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Vanos tuli mallivuodelle -93, valmistusajankohdasta elokuu 1992 eteenpäin (vai oliko se syyskuu, anyway). Katsastuksessahan ei huomata 2,0 -> 2,5 muutosta, mutta...itse en ehkä uskaltaisi, sillä mahdollisissa mälläystilanteissa auto voidaan syynätä tarkastikin ja voi joutua herkästi maksumieheksi, jos on kyseessä kolari jossa on toinenkin osapuoli. Silloinhan syyllistyy laittomalla autolla ajamiseen...damn it.

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Lanttu
                  Vanos tuli mallivuodelle -93, valmistusajankohdasta elokuu 1992 eteenpäin (vai oliko se syyskuu, anyway). Katsastuksessahan ei huomata 2,0 -> 2,5 muutosta, mutta...itse en ehkä uskaltaisi, sillä mahdollisissa mälläystilanteissa auto voidaan syynätä tarkastikin ja voi joutua herkästi maksumieheksi, jos on kyseessä kolari jossa on toinenkin osapuoli. Silloinhan syyllistyy laittomalla autolla ajamiseen...damn it.
                  Miksi ihmeessä pitäis tehdä tämä homma "pimeesti", mikä vaiva se on muutoskatsastaa ja ottaa prosentit moottorin vaihdosta otteeseen??
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • Aukes!
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2014
                    • Riihimäki

                    #10
                    Originally posted by Gonzalez
                    Miksi ihmeessä pitäis tehdä tämä homma "pimeesti", mikä vaiva se on muutoskatsastaa ja ottaa prosentit moottorin vaihdosta otteeseen??
                    Juurikin näin. Kovin kummoisia prosentteja ei tule kun hirveästi osia ei vaihtolistalle mene. 25 samantien alle, ei sekään mikään loputon runsaudensarvi ole mutta käyttövoimaltaan ihan eri planeetalta tuon 2 litraisen kanssa. Omistin aikoinaan tuollaisen 2.5 litraistetun 320 kupeen ja ei kyllä kukaan osannut sanoa minkä kokoinen moottori siinä oli. Luonnollisesti rek.otteessa kuitenkin luki maininta ko. vaihdosta. En nyt muista mitä oli moottorin lisäksi vaihdettu mutta montaa osaa se ei kyllä käsittänyt


                    - E60 -05 "too small to mention"
                    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #11
                      Originally posted by BeMyWife320
                      Kiitoksia jo näistäkin neuvoista... Osaisiko joku guru vielä sanoa käykö 2,5 kone heittämällä 2,0 paikalle ja minkä vuosimallien koneet käy yhteen? Esim. -91 koneissa ei taida olla vielä vanosta? Ja kuinka uusi kone käy?

                      Kiitos
                      2,5 litrainen menee ihan heittämällä paikoilleen. Ohjausboxin joudut kanssa vaihtamaan, mutta liittimet yms. on aivan samat. Saman vuosimallin koneen jos löydät niin ok, jossain vuosimallissa on Siemensin sähköt ja jossain alkupään malleissa (91-93?) Boschin sähköt? Tarkkana niiden kanssa.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Mutta tuo koneen vaihto 320:stä 325:een ei nyt kuitenkaan ole ihan bolt on juttu, koska 320:ssä on Siemensin sähköt+moottorinohjaus, ja 325:ssa taas Boschlaiset systeemit. Eli vaihtoon menee joka ainoa nippeli koneen ympäriltä, koneen johtosarjat sekä moottorinohjaus. Tottakai mikäli kaikki saa nipussa, mutta ei taida maksaa vaivaa kun noita 320i koneita saa takuulla alle 1000€.
                        Jos päädyt korjaukseen, niin laita privaa. Minulta pitäisi löytyä 320i:hin edullista palikkaa. Kokonainen takuupannukin saadaan todennäköisesti järjestettyä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎