Päätin kääntyä teidän puoleen.Eli biimeri hiukkasen nakuttaa...ei kumminkaan varmaan venttiileistä johdu kun nakutus ei ole tasaista.olen kuulut että nokkaketjun kiristys/ohjainrullat jos ovat kulunu niin se aiheuttaisi nakutusta???vai olisko jotain muuta vaihtoehtoa?? Nyt :juo
E36 325i -92 moottorissa pietä nakutusta???
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
-
-
Originally posted by dantteJoo no lähtisin tosiaankin liikkeelle noista öljyjen vaihdosta.
ja fortekäsittely ennen öljyn vaihtoa...
Comment
-
-
Eli huoltamoilta saa näitä ns- moottorinhuuhtelu litkuja, jotka liuottavat kaiken tahmean mönjän kanavista, pumpusta ja öljypohjasta.
Periaatteessa aine vain kaadetaan moottoriin ja annetaan käydä muistaakseni parikymmentä minuuttia, sen jälkeen litkut pihalle ja uudet öljyt tupaan (ja uus suodatin ehdottomasti!!) Kannattaa tämän jälkeen muutamat öljyt ja suodattimet vaihtaa muutaman tuhannen kilsan välein, ne mujut kun ei meinaa oikeen kerralla tulla ulos kunnollaBMW M5 -92
Comment
-
Comment
-
Originally posted by janikakelaNiitä myydään ilmeisesti "motorupin" kaltasisis pienis purkein.vai olenko vääräs..
Comment
-
kiristä pakosarja. kun vuotaa tiivisteen raosta niin se kuulostaa ihan nakutukselta. kun moottori lämpenee niin "nakutus" hiljenee lämpeämisen ansiosta.Pitää olla veekasi
Comment
-
Samaa nakutusta löytyy mullakin. Startatessa kuuluu heti sellanen diesel moottorin kalkatus ja hiljenee muutaman sekunnin kuluttua. Kuuluu kuitenkin koko ajan sellasena epäsäännöllisenä nakutuksena ja selvästi tulee moottorin etuosasta.
Kävin juuri varaamassa aikaa huoltoon jossa sitten vetäistään ketjut esiin ja tarkastellaan asiaa. Epäilivät itsekkin tuota ketjua ennen kuin ehdin edes mitään sanoa.
Ja tosta Forte-käsittelystä sen verran, että ei poistanut itseltä nakutusta mutta muuten käynti tasaantui ja sellainen hetkittäinen tupruttelu pakoputkesta loppui.
Kerron täällä sitten miten huollossa kävi, jos vaikka jollekkin apua on. Keskiviikko iltana (21.7.2004) tuo selviää... "pysykää kuulolla..."
Comment
Comment