Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 Virittäminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Duracel1000
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 4

    E36 328 Virittäminen?

    Onko kokemuksia tuosta 2,8l koneesta että paljon siihen kaakkeja ihan perus hommilla (putkisto,lastu,putsari) tai onko jotain muita millä sais lisää tehoa? Turboa en halua/osaa alkaa pulaamaan.
  • olaus
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 687
    • jyväskylä

    #2
    Imusarjan vaihto on varmaan kaikista kannattavin eli viri-imusarjaa metsästämään.. Searchilla löytyy aiheesta paljon tietoa!

    Comment

    • Terou
      BTCF Member
      • May 2005
      • 791
      • Tampere

      #3

      Tuolta tilaat valmiin setin.
      E46 M3 perän lukkoyksikkö
      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Hmm..Haukutaankohan tässäkin taas kusipääksi jos sanoo totuuden..?

        Noh enivei..Unohda nuo perus lastu, putkisto ja filsu jutut. Pelkkää paskaa.
        328i:ssä on mielestäni jo valmiiksi peltisatsi jotenka alkupään pitäisi ainakin olla kunnossa. Toki takaa voi ahdistaa mutta maksaa sitten jo nuo kunnon putket. Lastu, joo kunnon autokohtainen, ei mitää halpis paskoja, ei saavuta mitään.
        Vapaavirtausfiltterillä voi heittää sorsaa..Vakiokoppaan joku paremmin virtaava jos moiseen tarve, epäilen että ei.

        Monethan on sanonut että tuoho sais 325i:n imusarjalla lisää tehoa mutta mene ja tiedä..En itse henk. koht. usko ennen kunnon todisteita.
        Jos meinaat enemmän tehoa saada niin kyllä se menee tosiaan kunnon ruiskujen ostamiseen, nokkien vaihtoon jne. sellaiseen, ja nekös maksaa.

        Halvemmaksi varmaan tulee vaihtaa auto m-sarjalaiseen..Tai sitten olla tyytyväinen nykyseen.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Tyggis
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 415

          #5
          Originally posted by Terou
          Mitä noi lupaa tuohon tehoa kaikenkaikkiaan? Aika arvokkaan oloinen setti, luulis tohon hintaan saavan jo rahalle vastinetta.

          Comment

          • Tapsa.k
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2676
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Janzki
            Monethan on sanonut että tuoho sais 325i:n imusarjalla lisää tehoa mutta mene ja tiedä...
            Vai olikohan se 328i imusarja-->325i
            -Official member of BTCF-Sauna Team-

            Comment

            • Moonshine
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1018
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by Jekku
              Vai olikohan se 328i imusarja-->325i
              Eipä ollut ei.
              "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

              Comment

              • kolkaksviis
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 161

                #8
                lastujen vaikutuksesesta vaparissa ollaan yleisesti sitä mieltä että ei ole apua.mites mahtaa olla alpinen lastujen kanssa??

                Comment

                • Tapsa.k
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2676
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Moonshine
                  Eipä ollut ei.
                  Jeps, väärä muistikuva.

                  No ainaki yhden onnistuneen lastutuksen jäljet dynolapussa olen nähnyt(silbersix/m50b25) , nuista erimerkkisten lastujen eroista en osaa sanoa mitään.
                  -Official member of BTCF-Sauna Team-

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    #10
                    Originally posted by kolkaksviis
                    lastujen vaikutuksesesta vaparissa ollaan yleisesti sitä mieltä että ei ole apua.mites mahtaa olla alpinen lastujen kanssa??
                    En usko, että toi ALPINE-nimi tuo paljoo lisäheppoi, mut yleensä toi lastun tuoma teho on vaparilla sellanen 10-15 hv.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Terou
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 791
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Tyggis
                      Mitä noi lupaa tuohon tehoa kaikenkaikkiaan? Aika arvokkaan oloinen setti, luulis tohon hintaan saavan jo rahalle vastinetta.
                      No noiden dynokuvaajat näyttää aika hurjia lukemia, uskoo ken tahtoo?
                      Eli takapyöräteho kasvaa tuon mukaan n.40hv.



                      Hinta tuolla setillä tosiaan 1650$ ilman sitä m50:n imusarjaa. Siitä vaa joku kokeilemaan jos on rahnoo. Ja dynoon ennen ja jälkeen.
                      E46 M3 perän lukkoyksikkö
                      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        325i:n imusarjan saa halvalla mutta se ei käy ihan suoraan. scrickin imusarja on varmasti hyvä mutta maksaa aika paljon. pelkän imusarjan kun vaihtaa ja teettää tastun, niin pääsee luultavasti parhaaseen tulokseen. sitten vielä laadukas rosteri päätevaimennin, niin avot
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by kolkaksviis
                          lastujen vaikutuksesesta vaparissa ollaan yleisesti sitä mieltä että ei ole apua.
                          No ei ainoana "viritys"toimenpiteenä eikä ilman että se ohjelmoidaan moottorille sopivaksi.
                          Miksei näissä topikeissa koskaan käsketä ottaa kantta ja nokka-akseleita työn alle?
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Terou
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 791
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by petrolhead
                            No ei ainoana "viritys"toimenpiteenä eikä ilman että se ohjelmoidaan moottorille sopivaksi.
                            Miksei näissä topikeissa koskaan käsketä ottaa kantta ja nokka-akseleita työn alle?
                            Niin tuossa setissähän on mukana tosiaan s50b32:n nokka-akselit, joilla varmasti saadaan lisähyötyä myöskin tuosta avarammasta m50b25:n imusarjasta.
                            E46 M3 perän lukkoyksikkö
                            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by Terou
                              Niin tuossa setissähän on mukana tosiaan s50b32:n nokka-akselit, joilla varmasti saadaan lisähyötyä myöskin tuosta avarammasta m50b25:n imusarjasta.
                              Tarkennan: En tiedä kyseisen moottorin virittämisestä Mitään. Noin yleisesti totean että topikkeja seuraamalla saan sen kuvan että moottorinviritys koostuu putken, filsun ja chipin vaihdosta, joiden yhteisvaikutus on +-3hp.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎