Eli ajelin tossa eilen rinkiä kaupungilla, kun yhtäkkiä lämmöt hieman kohos, mutta ei vielä huolestuttavasti. Menin isolle tielle ja ne palasivat normaaliin. Sitten lähdin kotiin niin matkalla ne seilas siinä normaalin viivan ja siitä seuraavan viivan välillä. Lopuksi hieman ennen kotipihaa ne palas taas ihan normaaliin. Mikähän tossa mahtais olla? En oo nyt sen jälkeen ajanu enkä ajatellu ajaa, ennen ku vika löytyy, koska ei varmaan tee hyvää toi lämpö koneelle. Lämmintä puhaltaa ihan normaalisti. Eihän se nyt konetta riko kun ei mennä kuitenkaan vielä lähellekkään punaista aluetta? Missä vika? Kertokaa nyt joku viisas niin tyhmä pääsee ihmetteleen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328i coupe lämmöt sahaa
Collapse
X
-
Kyllä se vesipumpulta kuullostais näin äkkiseltään ellei ole vaihdettu, pumpulla tulee yleensä ikä täyteen suurinpiirtein siinä 150-200tkm, toki poikkeuksiakin on mutta ei monta...
Toinen veikkaus on että olet vaihtanut jäähdytinnesteet ja järjestelmään jäänyt ilmaa johonkin sekoittamaan nesteiden kiertoa.
----> Älä aja autolla ainakaan pitkälle ennenkö selvität, pumppu kun laukee kokonaan niin jäät tienpäälle...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Kyllähän tuo voi toki termostaatistakin johtua jos se jumittaa sen verran ettei aukea kunnolla. Jos nesteet ei kierrä riittävästi niin samanlailla ne on lämpösempänä kaupunkiajossa ja sitten taas jäähtyy "matka-ajossa" kun ilma kiertää paremmin...
Vaihda se termostaatti, ei maksa kuin parikymppiä eli sen kanssa ei korkealta tipu. Tässä vaiheessa kannattaa toivoa että vika todella on siinä termarissa eikä kannessa...
Edit:Tottahan sä oot nyt tarkistanu että sielä on nestettä tarpeeksi??530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by GonzalezKyllähän tuo voi toki termostaatistakin johtua jos se jumittaa sen verran ettei aukea kunnolla. Jos nesteet ei kierrä riittävästi niin samanlailla ne on lämpösempänä kaupunkiajossa ja sitten taas jäähtyy "matka-ajossa" kun ilma kiertää paremmin...
Vaihda se termostaatti, ei maksa kuin parikymppiä eli sen kanssa ei korkealta tipu. Tässä vaiheessa kannattaa toivoa että vika todella on siinä termarissa eikä kannessa...
Edit:Tottahan sä oot nyt tarkistanu että sielä on nestettä tarpeeksi??
Comment
-
-
Laita paisuntasäiliön korkki tarpeeksi tiukalle (ei kuitenkaan jenkoja rikki). Mutta minulle ei tule tuosta ensimmäisestä postauksesta yhtään muuta mieleen kuin että flektin viskokytkin ei toimi! Tuo lämpöjen nousu kaupunkinopeuksissa ei voi kertoa yhtään mistään muusta. Ja vesipumppu on aina kerrasta hajalla, eikä ehjäänny välillä.
Comment
-
Comment