Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 säädettävä alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exorcist
    Wax on - Wax off
    • Dec 2004
    • 1806
    • Riihimäki

    e36 säädettävä alusta

    Tarvisi saada e36 M3:n säädettävä alusta niin saisi talveksi vähän ylöspäin ja vastaavasti kesäksi lisää alaspäin. Mutta mikä noista on paras mahdollinen alusta? KW:n variante2:sta katsellut, mutta siinä ilmoitetut madallukset on vain max 60mm edestä ja 45mm takaa. H&R:n coilovereilla vastaavat luvut on tuola 80mm/70mm mikä kuulostaa jo paljon paremmalta.

    Mutta miten on, onko parempaa vielä tarjolla vai meneekö metsään jos tuon H&R:n itselleen ostaa.
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Exorcist
    Tarvisi saada e36 M3:n säädettävä alusta niin saisi talveksi vähän ylöspäin ja vastaavasti kesäksi lisää alaspäin. Mutta mikä noista on paras mahdollinen alusta? KW:n variante2:sta katsellut, mutta siinä ilmoitetut madallukset on vain max 60mm edestä ja 45mm takaa. H&R:n coilovereilla vastaavat luvut on tuola 80mm/70mm mikä kuulostaa jo paljon paremmalta.

    Mutta miten on, onko parempaa vielä tarjolla vai meneekö metsään jos tuon H&R:n itselleen ostaa.
    Omassa oli tuo variante 2, ei kylläkään ämmävehkeessä. Matala oli auto ja taispa olla edessä ns ylimpänä ja takana jossain puolivälin paikkeilla joten jos meinaat vetää niillä max säädöillä "kenttään" niin et taida pystyä ajaa sillä sit missään hajottamatta paikkoja. KWta suosittelen Ite ostin sen just tuolla samalla periaatteella, että talveksi vois nostaa ja kesäksi taas alas. Eipä tullu nostettua ja muutenkaan säädeltyä joten siinä suhteessa vähän hukkaan meni säädettäväksi tarkoitettu alusta Vajaan neljän vuoden aikana ei voinu sanoa, että ois uudesta jotenkin huonontunut alusta. Joten kyllä se oikeastikin kestää jos miettii kallista hankintahintaa keston suhteen.

    Autossa oli alunperin jotku 50/25 tyyppiset madallusjouset (en muista enään) ja ku tuon sarjan laitto paikalle niin alusta laski tuostakin sen vajaan 20mm ja KW tolpassa ois ollu varaa vetää vielä se valmistajan suositeltu max 60mm ja senkin päälle oli vielä varaa vetää alaspäin niin eihän autolla ois päässyt enään iskarinasennuspaikasta pois. Näyttelyyn nuo extrememadallukset käy mutta jos auto on käyttöautona niin hullua edes ajatella noita louraidermittoja

    Comment

    • Exorcist
      Wax on - Wax off
      • Dec 2004
      • 1806
      • Riihimäki

      #3
      Ok, tullut KW:sta hyvää palautetta useammastakin suunnasta. Ilmeisesti tarpeeksi tonttiin saa tuollakin.

      Nykyselläkin alustasarjalla auto on matala ja vähintään yhtä alas pitää tulevalla saada. Muuta vikaa ei nykysessä alustassa ole, mutta talvella liikkuminen taitaa olla käytännössä mahdollista vain hyvillä ja auratuilla teillä.

      Comment

      • Polar
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2045
        • Espoo

        #4
        Mun käsittääkseni ainakin noissa KW:n alustoissa ilmoitetaan maksimi hyväksytty madallus katsastusta varten... ainakin KW:n e39 coilovereilla saa auton niin alas, ettei renkaat mahdu millään pyörimään enää
        Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
        - Official member of Team Järki & Kohtuus -
        - You gotta pay to play -

        Comment

        • Exorcist
          Wax on - Wax off
          • Dec 2004
          • 1806
          • Riihimäki

          #5
          Hyvä niin.. huolestuin jo kun tuolla KW:n pdf:ssä näytetään että minimiin mitä edestä saa säädettyä on 300mm keskiöstä kaareen ja se on sama kuin tämän hetkinen mitta...

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            todellakin saa säädettävillä auton niin kenttään että ei liikkeelle pääse
            mun kautta saa sitten sopivaan hintaan noi V2:et...
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • _Pietu_
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 3659
              • Siilinjärvi

              #7
              KW:lle äänet täältäkin. Edellisessä kulkineessa oli Variante 2:set ja kierteissä olisi ollu varaa ruuvailla joku 100mm alaspäin.. Pyörät ei kyllä olis lokarien sisällä enää mahtuneet silloin olemaan
              Hemmetin hyvä alusta ajaa, ei liian kova mutta kuitenkin kun vauhtia lisää ja mutkatietä ajaa niin pysyy auto tiessä kuin tauti.

              BMW e91 320dA
              - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
              Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

              Comment

              • Ozzy #69#
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1639
                • Pirkanmaa

                #8
                Nostellaas tätäkin.

                Eli kiinnostaisi hankkia ensi kesäksi tuollainen säädettävä alusta e36:een ja budjetti tähän olisi n.900€ . Mikähän olisi se paras vaihtoehto tuossa hintaluokassa? Tällä hetkellä alla H&R cupkit ja tuo on helvetin hyvä alusta ajaa ei liian kova, mutta sopivasti jämäkkä, mutta matalemmaksi tarvitsisi auto saada.
                Katselin tuota Kw1:stä, jonka saisi hintaan 799€, mutta onko tuo liian kova?
                Myös octanen valikoimaa tuli tutkittua ja sielä olisi sitten useampia mahdollisuuksia: http://www.octane-styling.fi/tuotteet.html?id=561/

                Nuo halvat Jom,FormelK yms. setit eivät ilmeisesti pidemmän päälle ole se paras vaihtoehto.

                Kertokaapa kokemuksia!
                G20 330e M-Sport sunset orange

                Comment

                • [Riku]
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 499
                  • Pirkkala

                  #9
                  Säädettävää jos hakee, niin itse jättäisin jomit sunmuut pois, varsinkin kun rahaa tuntuu olevan laittaa laatuunkin. Osalla tutuista jomista ihan ok kokemuksia, toiselta taas etuiskari korkkasi n.3kk ajon jälkeen. Halvalla ei saa hyvää.

                  Comment

                  • Ozzy #69#
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1639
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by [Riku] View Post
                    Säädettävää jos hakee, niin itse jättäisin jomit sunmuut pois, varsinkin kun rahaa tuntuu olevan laittaa laatuunkin. Osalla tutuista jomista ihan ok kokemuksia, toiselta taas etuiskari korkkasi n.3kk ajon jälkeen. Halvalla ei saa hyvää.
                    Näin vähän arvelinkin. Mutta kokemuksia kaivataan edelleen ns. "hyvistä sarjoista"!
                    G20 330e M-Sport sunset orange

                    Comment

                    • Spiddu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 3565
                      • Nla

                      #11
                      Originally posted by Ozzy #69# View Post
                      Näin vähän arvelinkin. Mutta kokemuksia kaivataan edelleen ns. "hyvistä sarjoista"!

                      monet tuota kwkakkosta kehuu itsekin sen ajattelni hommailla heti kunhan pelimerkit antavat periksi.
                      BMW E90 330dA 2007
                      BMW F30 330e 2017

                      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 6995
                        • Forssa

                        #12
                        Miten olis D2:n coilisarja?
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • Martti
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 787
                          • Suomi

                          #13
                          mulla kw v1 cäbissä ja pelkkää positiivista sanottavaa. mun mielestä ei mitenkään pintakova ja sitten ku sitä jämäkkyyttä tarvii niin sitä löytyy normaali liikenteeseen enemmän ku tarpeeksi. ja saa tonttiin.

                          Comment

                          • Tentse
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2003
                            • 248
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Ite tuli hommattua keväällä -08 FK Königsport alustasarja(konin tolpat) omaan e36 cäbiin. Yhden kesän ajojen perusteella tyytyväinen olen ollut. Itte aljellu pääasiassa säädöt pehmeimmällä vaihtoehdolla joka on jämäkkä muttui liian kova ja tarviitaessa löytyy kovuutta lisää ja madallus varaa piisaa enemmän kuin tarpeeksi... Toimii ainakin liikennekäytössä radalle sitten joku oikea alusta.

                            Comment

                            • Ozzy #69#
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2006
                              • 1639
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by Tentse View Post
                              Ite tuli hommattua keväällä -08 FK Königsport alustasarja(konin tolpat) omaan e36 cäbiin. Yhden kesän ajojen perusteella tyytyväinen olen ollut. Itte aljellu pääasiassa säädöt pehmeimmällä vaihtoehdolla joka on jämäkkä muttui liian kova ja tarviitaessa löytyy kovuutta lisää ja madallus varaa piisaa enemmän kuin tarpeeksi... Toimii ainakin liikennekäytössä radalle sitten joku oikea alusta.
                              Juu eli ihan liikennekäyttöön olisi tulossa. Tarkoitus olisi, että voi talveksi nostaa ja kesäksi sitten pudotta lähemmäs tienpintaa.
                              G20 330e M-Sport sunset orange

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎