Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko normaalia? BMW 325i E36 -93

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    Onko normaalia? BMW 325i E36 -93

    Onko normaalia että kun pitää tasakaasua 2300rpm/3000rpm niin auto pikkusen tärisee sitten kun menee yli 3000rpm tai alle 2300rpm niin auto käy tasaseen. Olisko tosta hajoomassa jokin osa kohta, jos on vikaa?
    Kun tossa oli mulla ongelmia nyt vähän aikaa sitten mutta tänään lähti käyntii ihmeen kaupalla ja toiminu jopa ½tuntia. Tyhjäkäynti ei seilaa ollenkaa mittarissa.

    Tässä on aiemman ongelman linkki.
    325i -93 E36
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    #2
    Re: Onko normaalia? BMW 325i E36 -93

    Noniin nyt kävin koeajamassa niin ihmeelistä joustamista pieniä nykäsyjä on kieroksista 2000/4500rpm. 5000rpm jälkee alkaa vasta kulkemaan että jonnekkin on nyt vääntökadonnu? Aina se ei edes ota tota tehopiikkiä kunnolla että jokin täs on nyt pielessä.
    325i -93 E36

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #3
      tossa sun edellisessä viassa oli joku luetellu yleisimpiä syitä, mutta oli jättänyt ilmamääräanturin laittamatta....

      itse ainakin tiedän kolme E36:sta, joista tuo anturi on on ollut hajalla ja sen takia ovat kierokset seilanneet.
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #4
        No eikös sulla ole sielä vieläkin se sama vanha mystinen vika jota oot menossa Laakkoselle selvittää 17.7.:kö se nyt oli? Eiköhän kaikki johdu siitä, mikä se sitten onkaan. Oireita on kyllä paljon ja ne on aika outoja.. Jotain älyelektroniikan vikaa ehkä?

        Ei kai siinä mitää ku kattoo et on nesteitä ja öljyä koneessa ja vielä kun eivät sekoitu, ja ehkä voi kattella että vuotaako imupuolen kumiputket/-letkut, ja sitten vaan toivoo että kestää kasassa sinne laakkoselle asti..

        Comment

        • JanisHell
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 410

          #5
          Originally posted by siksta
          tossa sun edellisessä viassa oli joku luetellu yleisimpiä syitä, mutta oli jättänyt ilmamääräanturin laittamatta....

          itse ainakin tiedän kolme E36:sta, joista tuo anturi on on ollut hajalla ja sen takia ovat kierokset seilanneet.
          Tässä on nyt se outopuoli että tyhjäkäynti ei seilaa enään. Aikasemmin seilas. Että jokin sähkönen säädin tossa varmaan tokkii tällä hetkellä. Sekoilisko toi lambda sitten?
          325i -93 E36

          Comment

          • JanisHell
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 410

            #6
            Originally posted by sqxo
            No eikös sulla ole sielä vieläkin se sama vanha mystinen vika jota oot menossa Laakkoselle selvittää 17.7.:kö se nyt oli? Eiköhän kaikki johdu siitä, mikä se sitten onkaan. Oireita on kyllä paljon ja ne on aika outoja.. Jotain älyelektroniikan vikaa ehkä?

            Ei kai siinä mitää ku kattoo et on nesteitä ja öljyä koneessa ja vielä kun eivät sekoitu, ja ehkä voi kattella että vuotaako imupuolen kumiputket/-letkut, ja sitten vaan toivoo että kestää kasassa sinne laakkoselle asti..
            Joo 15.7 oon viemässä laakkoselle. Öljyt on sentään kunnossa :lol: putket on tarkastettu eikä löytyny mitään lohkeamia.Voi olla että eilen kun laitoin CRC:tä joka sähköliittimeen mitä konehuoneesta näkee niin se auttoi varmaan jonkinverran kun muhi yön yli, mutta ei viennyt kokovikaa.
            Varmaan nää sateiset kelit ovat huonontaneet jotain sähköelektronikkaa.
            325i -93 E36

            Comment

            • JanisHell
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 410

              #7
              Onkos normaalia kun laittaa 80km/h 5vaihdepäällä tallan pohjaan niin kulutus mittari nousee vain max 15l/100km? Kun ei muista paljonko ennen se nousi toi kulutusmittari, muistelin että kyllä se korkeemmalle pitäis nousta vai muistanko väärin?
              325i -93 E36

              Comment

              • Touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1310
                • Järvenpää

                #8
                Kyllä sen pitäis sinne tappiin mennä tai sit se on taloudellinen 325i!
                Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                Comment

                • JanisHell
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 410

                  #9
                  Originally posted by bmwe30touring
                  Kyllä sen pitäis sinne tappiin mennä tai sit se on taloudellinen 325i!
                  Joo taitaa olla sitten ruiskun syötössä olla jotain vikaa, koska se lähteekin todella laiskasti.
                  325i -93 E36

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎