Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 36 toimivuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |Osmo|
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 4

    e 36 toimivuus

    Joltain viisammalta kyselisin, että mitä mieltä olette e36sien luotettavuudesta kun ajokilometrit rupeavat olemeen 200000 paremmalla puolella,sanotaan nyt vaikka 325??

    Jos viitsitte vastata niin tulis ainakin yksi bemaristi lisää
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

    #2
    Väittäisin, että e36 edustaa vioiltaan autojen keskitasoa. Ei yhtä varma kuin Toyotat, mutta ei mikää Citroen kumminkaan.

    Kilometrejä enemmän auton kuntoon on vaikutusta auton huolloilla. Huoltamaton auto ressahtaa totaalisesti 100tkm kohdalla (kuten esim työpaikkani Mondeo), mutta huolletulle pelille 200tkm ei ole matka eikä mikään. Omallani takana 220tkm (ostettaessa 172tkm) perushuollolla päässy... Tosin joitakin "tyyppivikoja" laiteltu, vesipumppu varmuudeksi. Itse olen BMW:n suhteen perfektionisti, eli kaiken pitää toimia kuten ne on tarkoitettukin.
    Last edited by Kilpuri; 20-07-2006, 20:45.
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Riippuu täysin yksilöstä. Joku voi olla jo huonossakin kunnossa, jos on kengitty apinamaisesti. Kunnon käytöllä ja huollolla on vielä ihan okei. Moottori sinänsä on kestävä, mutta joitain apulaitteita voi joutua vaihtamaan. 200 tkm ajomäärällä on vaihdettu tai menossa vaihtoon mm. seuraavia tyypillisiä vikaantuvia osia: vesipumppu, termostaatti, moniurahihnan kiristin- ja ohjainrullat, laturi, lambda-anturi sekä polttoainepumppu. Mutta ei mitään dramaattista. Ruostekohtia alkupään vuosimalleissa ovat takalokasuojien kaaret, sivuhelmapellin etupää (etupyörän takana) jollei ole ollut roiskeläppiä sekä tavaratilan kannen tiivisteen alla oleva pelti. Usein ei ole mahdollista tehdä kylmäkäynnistystä tai "aamukäynnistystä" ostettavaan autoon, mutta jos on niin kuuntele huolella, naputtavatko hydrauliset venttiilipainimet. Maksavat 20 euroa kpl * 24 = 480 yhteensä plus vaihtotyö. Jotkut ovat yrittäneet elvyttää runsasta naputusta Forte- ym. kemikaaleilla. Joskus onnistuu ja joskus ei. BMW kieltää Forten käytön.

      Mutta rohkeasti vain, tosin suosittelisin jonkun BMW-tietäjän mukaan ottamista kaupoille varmuuden vuoksi.

      Comment

      • tumppu86
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 900
        • E-pohjanmaa

        #4
        Ei ole luotettavuus ainakaan japsien tasolla.
        Jos pelkän luotettavuuden perusteella auton ostaa, niin kannattaa jättää kaikki bemarit väliin.
        Riippuu tuo luotettavuus siitä aika paljon, että miten autoa on pidetty ja mitä osia vaihdeltu.

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #5
          Kilometrien ollessa + 200000 km, on BMW kuutoskoneella vähemmän riskiostos kuin joku riisi tai ooppeli samoilla ajomäärillä(tosin silloin BMW on kalliimpi).

          Itsellä tuo auton kunto on mennyt viimeisen kahden vuoden ja 40 000 km:n aikana ylöspäin kun olen hieman laittanut rahaa ja vaivaa sen hoitamiseen. Parit kaverit vaan ihmettelee (kun saa Astran viedä 220 tkm mittarissa paalaamoon,) että millä sun voi auto olla noin tuore 300 tkm ajettuna!

          Kun vaan löydät sopivan kutoskoneisen + 200 tkm ajetun yksilön joka on ollut hieman vanhemmalla tai ainakin asiaan paneutuvalla harrastajalla, niin varmasti on ostettava auto. Itse en ostaisi e36:sta sellaisena josta näkee, että kaikki rahat on laitettu vanteisiin, spoilereihin ja kumin polttamiseen.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            ...ja mielummin 93-uudempi...

            Comment

            • kolkaksviis
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 161

              #7
              Kaikissa malleissa on hyviä ja huonoja yksilöitä.Mulla on ollut kaksi 325 e36 coupea.Ensimmäinen oli pikkuvikainen eli kattoluukku ei toiminut,ohjaus täristi jne
              Tässä nykyisessä ei ole mitään varsinaista vikaa.Hyvin toimii ja ajettu melkein 250tkm jolloin moni remontti jo tehty...

              edit. osta tämä pois
              <-----------

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                Originally posted by kolkaksviis
                Kaikissa malleissa on hyviä ja huonoja yksilöitä.Mulla on ollut kaksi 325 e36 coupea.Ensimmäinen oli pikkuvikainen eli kattoluukku ei toiminut,ohjaus täristi jne
                Tässä nykyisessä ei ole mitään varsinaista vikaa.Hyvin toimii ja ajettu melkein 250tkm jolloin moni remontti jo tehty...

                edit. osta tämä pois
                <-----------
                Juuri näin. Itsellä on ollut E36:nen kohta vuoden, ja oikeestaan mitään remonttia ei ole tarvinnut tehdä. Perushuoltoa vain ja kovaa ajoa.
                Varmuudeksi tosin olen vaihtanut vesipumppua jne..Ja varmaan ongelmat puolelta huomaa laturi ongelmat mutta ne on taas itse aiheutettuja.

                Kiteytettynä kaikinpuolin hyvä auto, huomattavasti parempi ajaa kuin saman ikäiset ja jopa uudemmat riisit.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • MakeH
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1170
                  • Vantaa

                  #9
                  Jotenkin aina pist&#228;&#228; silm&#228;&#228;n tuo vertailu japanilaiset vs bmw. T&#228;ss&#228; muutma pointti: kuka ostaa bemarin jos meinaa ajella jatkuvasti rauhallisesti. Yleens&#228; sit&#228; lapikasta laitetaan lattiiaan joka rampilla reilumman puoleisesti. Tied&#228;n muutaman bemun jotka saa kenk&#228;&#228; aina kun mahdollista ja silloinkin kun se ei ole mahdollista ja autot vaan pysyy nipussa. Sitten vastakohtana monella on se tutun papan corolla, jonka kierrokset ei koskaan nouse yli 3000:n, &#246;ljyt vaihdetaan 5000tkm v&#228;lein ja pest&#228;&#228;n jokaisen kauppareissun j&#228;lkeen. Ei ihme jos auto kest&#228;&#228; maailman tappiin.

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #10
                    Originally posted by MakeH
                    Jotenkin aina pistää silmään tuo vertailu japanilaiset vs bmw. Tässä muutma pointti: kuka ostaa bemarin jos meinaa ajella jatkuvasti rauhallisesti. Yleensä sitä lapikasta laitetaan lattiiaan joka rampilla reilumman puoleisesti. Tiedän muutaman bemun jotka saa kenkää aina kun mahdollista ja silloinkin kun se ei ole mahdollista ja autot vaan pysyy nipussa. Sitten vastakohtana monella on se tutun papan corolla, jonka kierrokset ei koskaan nouse yli 3000:n, öljyt vaihdetaan 5000tkm välein ja pestään jokaisen kauppareissun jälkeen. Ei ihme jos auto kestää maailman tappiin.
                    Aivan paskapuhetta. Jos sun kaverit kenkii aina, niin ei se kyllä tarkoita, että muu Suomi on täynnä samanlaista väkeä.

                    Nim. itse en kengi, koska tuo laiva "kengiinny" vaikka kuinka sotkis. Ja tajuan olla yrittämättä.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by MakeH
                      Jotenkin aina pistää silmään tuo vertailu japanilaiset vs bmw. Tässä muutma pointti: kuka ostaa bemarin jos meinaa ajella jatkuvasti rauhallisesti. Yleensä sitä lapikasta laitetaan lattiiaan joka rampilla reilumman puoleisesti. Tiedän muutaman bemun jotka saa kenkää aina kun mahdollista ja silloinkin kun se ei ole mahdollista ja autot vaan pysyy nipussa. Sitten vastakohtana monella on se tutun papan corolla, jonka kierrokset ei koskaan nouse yli 3000:n, öljyt vaihdetaan 5000tkm välein ja pestään jokaisen kauppareissun jälkeen. Ei ihme jos auto kestää maailman tappiin.
                      Ööh..Tämä on muuten kumma homma. Eikös bemarit ole enemmän tarkoitettu matkaan kuin lyhyen matkojen kisailuihin?
                      Eihän ämmäläisetkään lähdössä pärjää riiseille mutta nopeudessa meneevät sitten laulaen ohitse.
                      Noihi korttelikisoihin tosiaan riisi on se oikea..Bemarilla siinä ei saa kuin karvaan tappion ja parhaassa tapauksessa sakot
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • MakeH
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1170
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by alspe
                        Aivan paskapuhetta. Jos sun kaverit kenkii aina, niin ei se kyllä tarkoita, että muu Suomi on täynnä samanlaista väkeä.
                        Tuo nyt oli omakohtainen kokemus. En nyt sanoisi aivan paskapuheeksi, ei nimittäin tarvitse olla laatikon terävin veitsi huomatakseen kummalla ajetaan keskimääräistä enemmän autoa kuluttavalla tavalla, takavetoisella nuorison suosimalla autolla vai sitten pienikoneisella perhefarmarilla.

                        Comment

                        • MakeH
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1170
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Janzki
                          &#214;&#246;h..T&#228;m&#228; on muuten kumma homma. Eik&#246;s bemarit ole enemm&#228;n tarkoitettu matkaan kuin lyhyen matkojen kisailuihin?
                          Eih&#228;n &#228;mm&#228;l&#228;isetk&#228;&#228;n l&#228;hd&#246;ss&#228; p&#228;rj&#228;&#228; riiseille mutta nopeudessa meneev&#228;t sitten laulaen ohitse.
                          Noihi korttelikisoihin tosiaan riisi on se oikea..Bemarilla siin&#228; ei saa kuin karvaan tappion ja parhaassa tapauksessa sakot
                          Yll&#228;tt&#228;v&#228;n hyvin v&#228;&#228;rin ymm&#228;rretty! Puhe ei ollut kisomisesta vaan yleisist&#228; autonk&#228;ytt&#246;tavoista.

                          Comment

                          • karsta
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 263
                            • Hollola

                            #14
                            Originally posted by |Osmo|
                            Joltain viisammalta kyselisin, että mitä mieltä olette e36sien luotettavuudesta kun ajokilometrit rupeavat olemeen 200000 paremmalla puolella,sanotaan nyt vaikka 325??

                            Jos viitsitte vastata niin tulis ainakin yksi bemaristi lisää
                            240 tkm ja suuremmilta vioilta auto on säästynyt, mutta pieniä sähkövikoja on esiintynyt siellä täällä. Kaipa sitä voisi niin ajatella että mitä vähemmän on hienouksia niin sitä vähemmän yleensä murheita, ainakin vanhemmissa autoissa. Kaikin puolin kuitenkin olen ollut tyytyväinen autoon, ja Toyotan entisenä omistajana ei merkin vaihtaminen kaduta pätkääkään. Ei sillä etteikö Toyotakin olisi ollut ikäisekseen mukava ja luotettava peli.

                            Auto siis vm. 91 325i.
                            Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
                            Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #15
                              Originally posted by MakeH
                              Yllättävän hyvin väärin ymmärretty! Puhe ei ollut kisomisesta vaan yleisistä autonkäyttötavoista.
                              Ehkä niin, mutta tosiaan ihmisillä kun on se harhaluulo että bmw on nyt sitten se auto jos halutaan kovaa kiihtyvyyttä jne. raaseria.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎