Announcement

Collapse
No announcement yet.

lohkolämmitin e36 325TDS touringiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalyytik
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 77
    • Espoo

    #16
    DEFA vai Calix

    Aika moni liike tai asentaja ihmetteli mun kysymystä Calixista. Kuulemma DEFA hallitsee markkinoita ja niitä asennetaan yli sata kertaa enemmän kuin Calixia. Joku sanoi vielä, että hänen ymmärtääkseen Calix on hiipumassa ja ajamassa liiketoimintaansa alas - heiltä ei välttämättä löydy lämmittimiä uusiin automalleihin ollenkaan. Ja DEFA kuulemma istuu bemariin tosi hyvin... Onkohan tässä nyt ampumassa itseään vai myyjää jalkaan jos haluaa tuollaisen 'harvinaisen' Calixin?
    2005 530d(A) touring
    ex: 1998 325tds touring

    Comment

    • kalyytik
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 77
      • Espoo

      #17
      Calixin laittoivat VM-Autohuollossa

      Nonni, nyt on asennettu Calixin lohkolämmitin vesitilaan sisäpistokkeella. Tekivät homman VM-Autohuollossa tossa Oulunkylän itäreunalla. Homma kesti reilu puolitoista tuntia ja maksoi 282,50 euroa. Malli on siis 325tds automaatti-ilmastoinnilla. Siitä huolimatta moottoritilasta ei tarvinnut purkaa mitään kompressoreita eikä pakosarjoja tieltä pois. Lämmitin meni takimmaiseen tulppaan. Homma meni mielestäni ihan asiallisesti ainakin kun olin vieressä katsomassa asennusta. Ainoa seikka joka pisti ajattelemaan oli se, että ne otti jäähdytysnesteet talteen ja laittoivat samat litkut takaisin koneeseen. Asentaja mittasi vanhojen nesteiden pakkasenkestävyydeksi -40 astetta. Jonkun verran lisäsivät nestettä omasta varastostaan, koska nestettä roiskui jonkin verran hukkaan jäätymistulpan irroituksen yhteydessä. Mitään varsinaista ilmausta ei erikseen suoritettu vaan laitettiin nesteet koneeseen, kone tyhjäkäynnille ja tutkittiin lämppärin tuottaman ilman lämpöä. Lämmintä tuli heti jonkin verran ja lämpeni koko ajan, joten se riitti asentajalle. Moottori kävi tyhjäkäynnillä ehkä vartin verran siinä jonka jälkeen asentaja lisäsi vielä nestettä. Täytyy ryntäyttää konetta pari kertaa kun palaan töistä kotiin ja katsoa sitten kylmänä nestepinta uudestaan. Lupasivat kyllä laittaa lisää nestettä jos tarvitsee ja käyn siellä korjaamolla.

      Johdot eivät mahtuneet vanhoista rei'istä konetilasta apukuskin jalkatilaan, joten sinne porattiin uusi reikä. Ainoastaan matto piti postaa edestä, että näki laittaa sisähaaran.

      Last edited by kalyytik; 12-10-2006, 20:35. Reason: Lisää tietoja ja kuvia
      2005 530d(A) touring
      ex: 1998 325tds touring

      Comment

      • kosmik
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 167
        • Tampere

        #18
        Defa 316 tuli tänään laitettua tohon mun autoon. Ilmastoitu malli, niin meni kanssa siihen viimeseen pakkasproppuun keulasta lukien.
        Eli siis voidaan todeta, että 325TDS:ään saa sekä defan, että calixin lämmittimen. Pitää vaan osata hakea 525TDS:ään sopivia lämmittimiä.
        ---------------
        e39 528iA
        ex: e36 325TDS

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎