Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 Öljyn tihkuminen syl.kopan välistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Z22
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 132
    • Uusimaa

    E36 320 Öljyn tihkuminen syl.kopan välistä

    Elikkäs onko kovinkin monella muullakin vastaavaa vikaa että sylinterin kannen välistä "tihkuu" öljyä, niin että se suttaa ja kerää likaa vaiks kuinka paljon? auttaako tähän ongelmaan kenties jonkin sortin tiivisteen vaihto?
    Niin ja mahtaako tästä syystä tuntua että olisi osa tehoista kadonnu? tämä siis mutu tuntumaa...
    Nykyinen E90 318d

    Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
    Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
    Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
    Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
    Ex - AUTO : Bmw E30 316i
    Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

    sigpic
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #2
    Onko öljyvuoto siis venttiilikopan ja sylinterikannen välistä? Se on aika tavallista ja helppo laittaa kuntoon vaihtamalla tiiviste. Ei vaikuta mitenkään auton menohaluihin. Sitten jos vuoto tulee sylinterikannen ja lohkon välistä, on tilanne jo ihan eri tavalla vakava.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Originally posted by eeki
      Onko öljyvuoto siis venttiilikopan ja sylinterikannen välistä? Se on aika tavallista ja helppo laittaa kuntoon vaihtamalla tiiviste. Ei vaikuta mitenkään auton menohaluihin. Sitten jos vuoto tulee sylinterikannen ja lohkon välistä, on tilanne jo ihan eri tavalla vakava.
      Ja ennekuin se öljy sylinterikannen ja lohkon välistä tulee pihalle, on sieltä jo tullut vedet ulos ja kone keittänyt joten eiköhän se tule juuri sieltä venttiilikopan tiivisteen välistä kuten eeki jo kertoikin, on ihan yleinen vuotopaikka. Hoituu vaihtamalla venakopan tiiviste.
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • Z22
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 132
        • Uusimaa

        #4
        Juu siis venttiilikopan ja sylinterin kannen välistä tihkuu Tartteepi sitten lähteä ostoksille ja ostaa siihen uusi tiiviste, kun sapettaa tuo paskanen ja öljyinen konehuone!
        Nykyinen E90 318d

        Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
        Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
        Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
        Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
        Ex - AUTO : Bmw E30 316i
        Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

        sigpic

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          Saattaa vuotaa samalla öljyä tulpille jos kerran valuu uloskin, voi vaikuttaa käyntiin ja tehoihin.
          Retard Member

          Comment

          • Kolme2viis
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 93

            #6
            Kun käyt sen tiivisteen kato samalla että siinä on mukana tulpille tulevat tiivisteläkkärät, mulla ei ollu.

            Comment

            • Z22
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 132
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by Kolme2viis
              Kun käyt sen tiivisteen kato samalla että siinä on mukana tulpille tulevat tiivisteläkkärät, mulla ei ollu.
              Aattelin jos motonetista hakee, niin tarttee kattoa että siinä on ne mukana! tai jos ei oo, niin ainakin ostaa lisäks ne, ettei tartte uudestaa availla hetkenpäästä kun huomaa jonkin puuttuvan
              Nykyinen E90 318d

              Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
              Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
              Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
              Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
              Ex - AUTO : Bmw E30 316i
              Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

              sigpic

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                #8
                Mulla oli kans valunut tulpille. Kuivasin ja sen jälkeen ei ole enään ikinä valunut, outoa! Eli ei sitä välttämättä paljoa tule.

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Ja tätä öljyä kannattaa sielä tulpanreikien pohjalla pitää mahdollisimman vähän... Jos pääsee kertymään niin paukauttaa puolan/puolia paskaks...

                  Jos jollain sattuu käydä huonosti M52-koneen kanssa ja öljyä päässy enemmän/puolat paskana niin mulla on myydä täysi sarja... Ja tottahan jokaisella M50-sarjan koneen omistajalla varapuola pitää olla mukana reissussa...
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • Z22
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 132
                    • Uusimaa

                    #10
                    Mistäs sen nyt sitten tietää että onko puola sanonu soro nooo, eli sökönä?
                    Ja niin joo, tarvitaanko siihen sylinterikopan pulttien kiinnitykseen mahdollisesti momenttiavainta?
                    Last edited by Z22; 06-08-2006, 11:17.
                    Nykyinen E90 318d

                    Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
                    Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
                    Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
                    Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
                    Ex - AUTO : Bmw E30 316i
                    Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

                    sigpic

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      #11
                      Originally posted by Z22
                      Mistäs sen nyt sitten tietää että onko puola sanonu soro nooo, eli sökönä?
                      Ja niin joo, tarvitaanko siihen sylinterikopan pulttien kiinnitykseen mahdollisesti momenttiavainta?

                      jaa miksi epäilet puolan olevan sökö...? ilmeisesti tarkoitat venttiili koppaa...? ihan vaan väännät kohtuudella kiini, ei se mitään momentteja tarvi...
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • Z22
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 132
                        • Uusimaa

                        #12
                        Joo tarkotin siis venttiilikoppaa, enkä siis sylinteri....
                        Nykyinen E90 318d

                        Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
                        Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
                        Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
                        Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
                        Ex - AUTO : Bmw E30 316i
                        Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

                        sigpic

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          #13
                          Venttiilikopan virallinen nimi on venttiilikansi, mutta puhekielessä se menisi herkästi sekaisin sylinterikannen kanssa.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎