Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 318iS Turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vikuonparas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 81
    • Pori

    e36 318iS Turbotus

    Onko kukaan koskaan tehnyt, kuullut nähnyt moista eli 318iS m42 Turbolla..? itse olen turbon ja välijäähyn ym muut hilut ostanut jo aikaa sitten, mutta kunhan nyt kysäsen..?!
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    #2
    ei oo kuulunu. kerro jos kuuluu... Kohta kaikilla on joku mutka pellin alla... Tekijän tietäisin itselle mutta se weis kaikki viimeisetkin rahat...

    Ei oo rahan käytöllä rajaa, kun bmw:llä ajaa
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • vikuonparas
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 81
      • Pori

      #3
      !

      up...

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Kerrohhan tietoja miten projekti etenee... Niin lähden hyrräkauppaan.
        Niin ja meinasitko ihan päästötkin mitata, ts tehdä ihan kunnolla ja laillisen 325:ien pieksäjän?
        ...

        Comment

        • Jubu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 937
          • Kuusankoski

          #5
          eihän auto ole vähäpäästöinen , eihän ???

          Comment

          • kake
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 590
            • Kerava

            #6
            Tässä on E30 Is-moottorissa volymexin remmiahdin, vesijäähdytteinen
            välijäähdytin 201hv/0.6bar... 8)
            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

            Comment

            • vikuonparas
              Bimmer Rookie
              • Apr 2004
              • 81
              • Pori

              #7
              !

              onhan se vähäpäästöinen, en tiedä miten kestää, tai mihin turbon tiputtaa, on pikkuse pienes paikas noi pakosarjat.. kattoo ny millee saa sopii..

              Comment

              • cck
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 178
                • Naantali

                #8
                Mahtaakoha olla turbotuksen jälkeen vähäpäästönen? Miten leiman laita?
                Ex- E36 318is -92
                Ex- CBR 1000rr -06
                Ex- Mazda 6 -03
                Ex- Suzuki Hayabusa -08
                Ex- Audi A4 1.8t Quattro -04
                Ex- BMW E60 530iA -03/04
                Taas: Audi A4 1.8t Quattro -04

                Comment

                • pete81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 2056
                  • .........

                  #9
                  Originally posted by Jubu
                  eihän auto ole vähäpäästöinen , eihän ???
                  kyllä kaikki e36 on vähäpäästösiä!

                  Comment

                  • Sene
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 925
                    • Enschede, The Netherlands

                    #10
                    Originally posted by pete1981
                    Originally posted by Jubu
                    eihän auto ole vähäpäästöinen , eihän ???
                    kyllä kaikki e36 on vähäpäästösiä!
                    Paitsi spesiaali saudi-mallit.
                    F11 LCI 535xi


                    Ex.

                    E36 320i sedan
                    E36 LCI 328i coupe
                    E61 LCI 530xi

                    Comment

                    • tenutappi
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 69
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Anteeks laiskuuteni kun ei jaksa etsiä mutta mites tuo vähäpäästöisyys nyt sitten vaikuttaa käytännössä, kyllähän moottori voidaan mittaa ns. turvaohjelmalla, jolloin päästöt on vähäpäästöselleki suotavissa rajoissa? Niin siis tietenki riippuen ruiskusta mutta käytännössä kaikki jälkiasennusruiskut, eli Hestecit ja Haltecit ym.

                      Elävä esimerkki:

                      Tunnollinen katsastusmies halusi välttämättä mitata päästöt kaverin F-ryhmän Starletista (Eli näistä siis ei tarvi mitata päästöjä) ja puolen tunnin inttämisen jälkeen auto oli putken perässä ja kylmällä moottorillahan yli meni reilusti. Kaveri menee seuraavana päivänä läppärin kanssa samalle kaverille uusintanäyttöön ja kysyy suoraan että millaset päästöt sitten herra mahtaa haluta.. Oli kuulemma vanhemmilla insseilä ollu hymy herkässä :wink:
                      BMW M5 -92

                      Comment

                      • KLF
                        Newbiemmer
                        • Sep 2003
                        • 19
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by tenutappi
                        Anteeks laiskuuteni kun ei jaksa etsiä mutta mites tuo vähäpäästöisyys nyt sitten vaikuttaa käytännössä, kyllähän moottori voidaan mittaa ns. turvaohjelmalla, jolloin päästöt on vähäpäästöselleki suotavissa rajoissa? Niin siis tietenki riippuen ruiskusta mutta käytännössä kaikki jälkiasennusruiskut, eli Hestecit ja Haltecit ym.
                        Vähäpäästöinen ei saa päästellä turbon asennuksen jälkeen enempää kun ennen asennusta. Tässä kohtaa kyseeseen tulee se kuuluisa VTT:n testi joka on jotain 1000e+alv/kerta, pääsi läpi tai ei. Tavallinen päästömittaus ei riitä.

                        Ei-vähäpäästöisen auton turbottamisessa riittää kun pistää katalysaattorin putkeen ja päästöt mitataan tavalliseen tapaan konttorilla.

                        Tuo on se käytännön ero. :P Onhan noita juttuja muitakin mutta tuo on aika olennainen, nimenomaan siihen tyssäsi oman projektin suunnittelu kun tuolla päälle tonnilla tekee kaikkea muutakin kivaa, tarpeellisempaakin.

                        Comment

                        • tenutappi
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2004
                          • 69
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Niin, aivan, pää jäässä.. Mutta onkos toi VTT:n testi ihan yksilökohtainen vai voidaanko sitä kopioida niinku esim. luokitustodistuksia. Eli esim.
                          E36 325i ahdettuna niin saman auton papereita voidaan käyttää muissakin saman mallin yksilöissä? Jolloin voitais järjestää kaikille E36 325i:hin föönin haluaville ikäänku kolehti?

                          Voiko tota nyt sekavammin sanoa mut toivottavasti joku ymmärs
                          BMW M5 -92

                          Comment

                          • KLF
                            Newbiemmer
                            • Sep 2003
                            • 19
                            • Turku

                            #14
                            Se on yksilökohtainen, koska jokainen rakennettu moottori on oma yksilönsä niin hyvässä kuin pahassakin.

                            Comment

                            • masavaan
                              Newbiemmer
                              • Feb 2006
                              • 4

                              #15
                              turboo

                              Onkohan päästöjä enemmän jos mittaa mahd pienillä paineilla? ja sit kun/jos pääsee läpi niin laittaa vähän enemmän paineita?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎