Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m20b25 pätkii ja pahasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ranne
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 66
    • Eurajoki

    e36 m20b25 pätkii ja pahasti

    Söörzillä etin mutta...

    Eli auto -94 325iA cabrio. Aluksi (5000km sitten) pätki satunnaisesti, joskus puolentuntia kerrallaan ja sitten vaikka 6 tuntia toimi hyvin (tämä siis kun Saksasta tulin). Vika hävisi kun huolsin ajokkia ja vaihdoin uudet tulpat, vanhat olivat malliltaan aivan samanlaiset, jotkut NGK:t. Kivaa riitti jonkin aikaa kunnes pätkiminen alkoi taas, ensin vähän ja pikkuhiljaa pätkii yhä enemmän, nyt ei minuuttia taida päästä ettei pätki. Joskus sammuu jo pienistä vauhdeista tai kun pitää jäädä esim valoihin. Ei niin kivaa kruisailua.

    Sen verran olen huomioinut että kulutusmittari menee joskus nollaan kun pätkäsee oikein kunnolla mutta ei ilmeisesti aina.

    Ja kun testeriin laitettiin ilmoitti joka puolassa olevan vikaa ja puolia ohjaavassa boksissa myös. Puolat kuitenkin mittausten perusteella ok. Niin, lappu vioista toistaiseksi hukassa...

    Maadoitusvikaa epäillään mutta sekin alkaa vaikuttamaan aika kaukaiselta, puolien maadoitusta räplätty ja sitä joka on diagnoosipistokkeen vieressä.

    Olisiko kellään mitään haisulia mikä mahtaisi olla vikana? Ihmetyttää vaan tuo vian häviäminen tulppien vaihdon jälkeen.

    Bensapumpun rele tuli mieleen mutta kait testeri olisi sen näyttänyt?
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Koneenahan varmaan on M50B25..

    Mutta asiaan, oletkos tsekannut akun päästä että kaikki ok?

    Tuo boksi voi kyllä kenkkuilla, kurkkaas huviksee sinne sen koteloon onko kostea? Jos on niin ota pois ja anna kuivua rauhassa ! Ei mitään vippasia..
    Voi olla myös että ko. boksin liitin on hapettunut.

    Noilla nyt alkuun..
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      Kaasuläpän asento tunnistin voi olla kans. Voi mittailla ohmi mittarilla.

      Comment

      • Zeizei77
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 182
        • Oulu

        #4
        Originally posted by luntti
        Kaasuläpän asento tunnistin voi olla kans. Voi mittailla ohmi mittarilla.
        Itseä kiinostais kun on vähän samaa vikaa, eli millaisia arvoja pitäis näyttää?

        Comment

        • Ranne
          Bimmer Rookie
          • Nov 2003
          • 66
          • Eurajoki

          #5
          Akku oli yön yli irti, ratin vaihdon vuoksi. Ja puolat ja boksin kamman otin irti ja ruiskin jotain sähkövehkeitten hoitoainetta ja pätkiminen loppui siihen.

          Todellista syytä en kyllä tiedä mikä vaivan aiheutti.

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1842
            • Lappeenranta, Finland

            #6
            Originally posted by Ranne View Post
            Söörzillä etin mutta...

            Eli auto -94 325iA cabrio. Aluksi (5000km sitten) pätki satunnaisesti, joskus puolentuntia kerrallaan ja sitten vaikka 6 tuntia toimi hyvin (tämä siis kun Saksasta tulin). Vika hävisi kun huolsin ajokkia ja vaihdoin uudet tulpat, vanhat olivat malliltaan aivan samanlaiset, jotkut NGK:t. Kivaa riitti jonkin aikaa kunnes pätkiminen alkoi taas, ensin vähän ja pikkuhiljaa pätkii yhä enemmän, nyt ei minuuttia taida päästä ettei pätki. Joskus sammuu jo pienistä vauhdeista tai kun pitää jäädä esim valoihin. Ei niin kivaa kruisailua.

            Sen verran olen huomioinut että kulutusmittari menee joskus nollaan kun pätkäsee oikein kunnolla mutta ei ilmeisesti aina.
            Ihan sama ilmiö, auto tosin -87 Cäbi, eli M20B25 moottorilla, ei kattia. Tuodessa helmikuussa ei mitään ongelmia, kävi kuin unelma. Sentään liki 1000 km tuli ajoa.

            Nyt tänään sain ajoon täällä kotomaassa ja hyvä että töihin pääsin. Satunnaisin väliajoin pätkäisee pahasti, joskus saattaa sammahtaa valoihin. Yhden kerran tossa tasaisessa 60 vauhdissa alkoi rynkyttää niin että tuntui hajoavan koko värkki. Seuraavissa valoissa vekotin tuli hulluksi, kaasutteli itsekseen sellaista 2000 rpm paikkeilla ja pätki siinäkin ja viisarit pomppi ihan miten sattuu. Koukkasin vähän sivummalle ja ajelin vähän matkaa hissukseen. Sitten rauhoittui ja pätkäisi loppumatkalla enää muutaman kerran. Tosiaan kulutusmittari tipahtaa aina nollaan kun tekee tuon.

            Kotipihalla ajelin edestaas ennen ajoon ottoa silloin tällöin ja joskus se siinäkin vähän yskähteli, muttei noin pahasti. Tulpat vaihdoin jo joku aika sitten. Uusi (käytetty mutta toivottavasti parempi) tulpanjohtosarja odottaa Matkahuollossa, se nyt ainakin vaihtuu saman tien.

            Mitkä vois olla kriittisimpiä liitoksia tuossa koneessa jos hapettumia alkaa etsiä ? Sähköpuolelle varmaan kallistuu, tuo mittari-ilmiö vois viitata siihen suuntaan.

            Muita tunnettuja vikoja, jotka tuota aiheuttaa ?

            Katsastukseen pitäis viedä... Hjäälp !

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • snelle
              BTCF Member
              • Aug 2005
              • 611
              • Tampere

              #7
              Omassa M52B28 koneessa samanlaista vikaa aiheutti kampiaakselin asentotunnistin. Auto sammuili aina lämpimänä. Vikakoodien luvussa ei mitään vikaa löytynyt, mutta autosähköpaja sai jotenkin kaivettua vian aiheuttajan esille.
              F11 520dA M-sport

              ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1842
                • Lappeenranta, Finland

                #8
                Selvisi

                Noniin, nykimät ovat toivottavasti menneen talven lumia... Tulpanjohtosarja lähti mäkeen ja uusi (=käytetty) tilalle, niin ongelmat hävis sillä. Toki kävin liittimetkin läpi, muttei niissä mitään erityistä ollut, ihan siistejä.

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎